Disconnected to multiplayer

Permalänk
Medlem

Disconnected to multiplayer

Tja! Jag och min son spelar COD cold war på ps4a, har ett problem. Så fort han är in game så kommer jag inte in och vise versa. Trodde först att vi hade maxad oflyt med deras server problem men efter mycket om och men så kom vi på detta. Så fort han går ut så kommer jag in.
Nån som kan hjälpa?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är för att ni har samma ipnummer, går inte vara inloggad i cod cw med flera konton med samma ip.
Hur man går runt det vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Det är för att ni har samma ipnummer, går inte vara inloggad i cod cw med flera konton med samma ip.
Hur man går runt det vet jag inte.

Om det är pga av ip.n så kanske det går att använda en vpn på ena ps4? Vet dock inte om det går ställa in vpn i playstation. Ev köpa en extra router som stöder vpn och koppla den ena PS till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Om det är pga av ip.n så kanske det går att använda en vpn på ena ps4? Vet dock inte om det går ställa in vpn i playstation. Ev köpa en extra router som stöder vpn och koppla den ena PS till den.

Efter en googling så såg jag det inte går ställa in vpn på ps4. Då är det nog bara alternativ 2 kvar, att koppla dom till olika router med ena kopplad till vpn.

Permalänk
Medlem

Okej okej! Då är jag med, om det är speltillverkaren själv som kommit på den smarta idén så tycker jag man borde tänka om. Tack för svaren👍

Permalänk
Medlem

Det fungerar hemma hos oss, se till att upnp är påslaget

Permalänk
Medlem

Nu kan jag ingenting om ps4 eller så mycket om cod, men att ni inte kan spela samtidigt pga att ni delar IP-adress låter otroligt. Det skulle ju innebära att man inte skulle kunna spela online på LAN, fritidsgårdar eller andra ställen som bara har en extern adress. Min gissning är att ni är inloggade på samma cod/activition/psn/whatever-konto och att det - helt enkelt - inte är tillåtet.

Antar att ni behöver egna konton (och kanske t o m varsin kopia/licens för spelet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Nu kan jag ingenting om ps4 eller så mycket om cod, men att ni inte kan spela samtidigt pga att ni delar IP-adress låter otroligt. Det skulle ju innebära att man inte skulle kunna spela online på LAN, fritidsgårdar eller andra ställen som bara har en extern adress. Min gissning är att ni är inloggade på samma cod/activition/psn/whatever-konto och att det - helt enkelt - inte är tillåtet.

Antar att ni behöver egna konton (och kanske t o m varsin kopia/licens för spelet).

Ja det är ju en förutsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Grejen är ju att allt är egna grejer, han har sitt på en skiva medans jag köpte mitt i PS store.. för mig låter de också helt otroligt.. kontona är också separata

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Det fungerar hemma hos oss, se till att upnp är påslaget

Upnp? Kul för er då!😅 detta e sjukt störande att de blir såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackiee83:

Upnp? Kul för er då!😅 detta e sjukt störande att de blir såhär

Logga in på routern och leta efter UPnP (Universal Plug and Play)

Permalänk
Medlem

hur gick det?

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för Router?
Har ni testat med upnp påslaget?
Kan ni testa köra med alternativ DNS tex googles 8.8.8.8 samt 8.8.4.4(har jag för mig att det är)