480p på mobilen, går inte att ändra. youtube

Permalänk
Medlem

480p på mobilen, går inte att ändra. youtube

Har alltid kunnat kolla på 1080p, nu kan jag inte längre, sen några månader tillbaka. igå gick det men problemet är tillbaka. Den är automatiskt på 480p och om jag väljer 144 eller 1080p eller vad som helst, det händer inget. Jag kan välja alla upplösningar men den ändras inte. Tack!
Huawei view 20 är min telefon

Permalänk
Medlem

Har varit så ett jävligt bra tag. Lär väl ändras tillbaka efter pandemin är över eller nåt

https://uk.pcmag.com/news-analysis/125391/youtube-lowers-defa...

Permalänk
Inaktiv

Oavsett om du är på Wifi eller nätet? Kan det blivit nån inställning i appen att bara spela HD om du är på wifi?

Permalänk
Medlem

Har provat det jag hittade på internet, inställningsvis, och när jag googlat säger alla att det bara är i indien 480p är konstant, men det verkat kanske vara överallt nu.. Jag får dock VÄLDIGT sällan, 720p automatisk vilket är okej flr då har man iaf 60fps men 480p är bara jobbigt.

Men enligt artikeln och youtube själva ska man kunna ändra till 1080p. Vilket jag kan, men inget händer. Kan inte gå lägre heller. Kanske är en bugg eller något i min telefon som gör att jag inte kan ändra. Men har kunnat ändra förut.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rensa cache för appen och pröva igen, kanske till och med avinstallera?
Jag har inga såna direkta problem förutom att man åker pendel med svajande anslutning och att den byter pga det.