Permalänk

Råd angående ny dator

Hej!
För ungefär 8,5 år sedan köpte jag en ny dator och mina specs finns i min bio. Men nu känner jag att den inte riktigt längre orkar hänga med och har nu kommit fram till att jag behöver köpa en ny.

Har varit inne och tittat på kompletts färdigbyggda datorer och jag har hittat en som jag funderar på att köpa.

Chassi: Fractal Design Meshify C Temp G

GPU: Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix

CPU: AMD Ryzen 5 3600 Processor

CPU-kylare: Cooler Master Hyper 212 ARGB Black

Ram: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB 2x8GB DDR4 3200MHz (PC4-25600) CL16 XMP 2.0, svart

SSD: Kingston A2000 250GB NVMe M.2 SSD

Moderkort: ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4

PSU: Corsair TX650M, 650W PSU

Min fråga är då ifall detta är en okej dator jämfört med min tidigare?
De enda spelen jag spelar är CS:GO samt WoW ibland. Kommer även att använda dator till lite skolarbete, till exempel användning av Office-paket samt användning av R och STATA.
Skärmen som jag använder mig utav är ASUS 24" VG248QE 144Hz.
Vet att det är mest prisvärt att bygga datorn själv men jag känner att jag inte riktigt vill göra det därav anledningen till varför jag väljer att titta på kompletts datorer. Har även en SSD på 480GB som jag köpte för 2 månader sedan som jag tänker använda mig utav.

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem

Hej,
Tycker det är en välbalanserad dator Komplett listar där. Dock har jag inte varit inne och tittat på vad de tar för den, men ser ju ut som kvalitesgrejjor rakt igenom.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,
Tycker det är en välbalanserad dator Komplett listar där. Dock har jag inte varit inne och tittat på vad de tar för den, men ser ju ut som kvalitesgrejjor rakt igenom.

Hej, tack för svar!

Ungefär 12600kr kommer det bli med windows inräknat. Förstår att det är lite dyrare att köpa en färdigbyggd dator.

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB