Permalänk
Medlem

Köpråd hörlurar

Tips på hörlurar
Hej,
Börjar bli dags för uppgradering av hörlurar då jag har haft samma logitech g430 i 6 år nu. Denna gången tänker jag mig något trådlöst. Jag provade på ett år Sennheiser game zero för två år sedan men de åkte tillbaka då ljudet var kasst. Vet inte om det var för att jag hade dåligt ljudkort eller vad det berodde på då de har fått bra i test. Budgeten ligger runt 1500kr lite över går bra. Har kollat in lite på logitech g935 någon som vet om det är bra?
Trådlöst är inget krav men ett stort plus. Hörlurarna ska ha en mikrofon.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Steelseries Arctis pro wireless brukar jag rekommendera. De är trådlösa och har bra ljud med DTS:X. Lossless trådlös ljudöverföring och bra batteritid.

Den absolut och överlägset bästa egenskapen är att du har dubbla batteriet. När den piper till om dålig batterinivå så byter du bara ut till det batteriet som legat på laddning i "DACen" och du är tillbaka på 10 sekunder ungefär.

Dom ligger på straxt under 3000kr, men dippar ofta ner till 1690-1790kr, senast vid black friday.

Har du inte bråttom så lägg en bevakning på prisjakt och slå till när de blir halva priset

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Steelseries Arctis pro wireless brukar jag rekommendera. De är trådlösa och har bra ljud med DTS:X. Lossless trådlös ljudöverföring och bra batteritid.

Den absolut och överlägset bästa egenskapen är att du har dubbla batteriet. När den piper till om dålig batterinivå så byter du bara ut till det batteriet som legat på laddning i "DACen" och du är tillbaka på 10 sekunder ungefär.

Dom ligger på straxt under 3000kr, men dippar ofta ner till 1690-1790kr, senast vid black friday.

Har du inte bråttom så lägg en bevakning på prisjakt och slå till när de blir halva priset

Okej, tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Steelseries Arctis pro wireless brukar jag rekommendera. De är trådlösa och har bra ljud med DTS:X. Lossless trådlös ljudöverföring och bra batteritid.

Den absolut och överlägset bästa egenskapen är att du har dubbla batteriet. När den piper till om dålig batterinivå så byter du bara ut till det batteriet som legat på laddning i "DACen" och du är tillbaka på 10 sekunder ungefär.

Dom ligger på straxt under 3000kr, men dippar ofta ner till 1690-1790kr, senast vid black friday.

Har du inte bråttom så lägg en bevakning på prisjakt och slå till när de blir halva priset

Vet du förresten om Logitech PRO x wireless lightspeed är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglofil:

Vet du förresten om Logitech PRO x wireless lightspeed är bra?

Ljudmässigt bör det kunna möta sig med Pro Wireless. Jag har trådade Pro X och haft Wireless Pro tidigare. Men Pro Wireless har fler funktioner och batterilösningen är bäst. Hade nog också väntat tills priset dippar

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5