Byta Zotac 3090 Trinity mot Asus Rog Strix 3090 Gaming

Permalänk
Medlem

Byta Zotac 3090 Trinity mot Asus Rog Strix 3090 Gaming

Har för tillfället ett Zotac 3090 Trinity, men har just fått tag på ett Asus Rog Strix 3090 Gaming (non-OC).
Läste lite snabbt att det är olika binade chip och att non-oc inte presterar lika väl som OC, även om man klockar upp det.

Är det då någon mening att byta mitt Zotac (som jag ogillar pga märket endast) till Asus non-OC?

Zotac är vattenkylt, och det skulle även Asus bli.

Permalänk
Medlem

Varför inte nöja sig med kortet du fått från första början då du redan kör vattenblock på det?

Ja Asus Stix-kortet är bättre (och du kan flasha på 450W bios för eventuellt högre överklockning) men då du redan har ditt kort vattenkylt och prestandaskillnaden kommer vara minimal i rå FPS så tycker jag det ej är värt prispremiumen på Asus-kortet samt att du slipper tömma din loop.

Lämna tillbaks ditt Asus-kort till återförsäljaren och hoppas på att nästa man på tur ej är en scalper utan någon som faktiskt vill ha kortet för personligt bruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Varför inte nöja sig med kortet du fått från första början då du redan kör vattenblock på det?

Ja Asus Stix-kortet är bättre (och du kan flasha på 450W bios för eventuellt högre överklockning) men då du redan har ditt kort vattenkylt och prestandaskillnaden kommer vara minimal i rå FPS så tycker jag det ej är värt prispremiumen på Asus-kortet samt att du slipper tömma din loop.

Lämna tillbaks ditt Asus-kort till återförsäljaren och hoppas på att nästa man på tur ej är en scalper utan någon som faktiskt vill ha kortet för personligt bruk.

Det är ren dårskap till viss del, från min sida.
Ogillar Zotac som varumärke. Men sedan tänkte jag testa att klocka lite med, när jag ändå gick all in med vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Det blev ett byte till slut ändå. Aningen idiotiskt rent ekonomiskt, ABOSLUT.
Till detta hör att Asus Strix (non-oc) inte presterade bättre än mitt Zotac. Dock gillar jag Asus grejer, då jag redan har mkt annat från dem...

Nu ska jag bara se om det finns någon där ute som är intresserad av ett väldigt billigt Zotac 3090 Trinity.