Permalänk

3 skärmar

Jag har 3st skärmar av Lenovo L22e som jag vill koppla ihop med en dockningstation av HP D9Y32AA#ABB.
2 av skärmarna har jag kopplat via Displayport och den 3:de försöker jag köra via VGA men får ingen bild på den?
Ngn som kan hjälpa?
tack

Permalänk
Medlem

Dockan klarar bara av 2 bildskärmar åt gången. Antingen 2 via DP, eller 1 via DP och 1 via VGA.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Har du testat med datorns egen skärm avstängd? HP nämner inga begränsningar i specifikationen för dockan, men sån information är ofta bristfällig så det kan mycket väl hända att den faktiskt är begränsad till två skärmar. Men jag utgår ifrån att din dator har en Intel-processor, och de är nästan alltid begränsade till max tre skärmar. Oavsett vilka begränsningar som dockan i sig har så kommer du alltså inte kunna använda tre externa skärmar och datorns egen skärm samtidigt.

Permalänk

Jag har en HP Elitebook 745 G5, ja jag har testat med laptopens skärm och det funkar vilket är lustigt.
Jag fick en bild på 3:de skärmen med en hög upplösning men efter att möblerat om skärmarna på skrivbordet så får jag ingen bild alls.