Asus Lyra kombinera trådar och trådlöst?

Permalänk
Medlem

Asus Lyra kombinera trådar och trådlöst?

Hej
Försöker koppla mina 3 Asus Lyra för max täckning.

Trodde jag skulle kunna göra så här:
Från Modem med tråd till Lyra 1, vidare från Lyra 1med tråd till Lyra 2, sen trådlöst till Lyra 3.

Men gör något fel.
Många inställningar är det...

När jag kopplar in Lyra 3 trådlöst får systemet frispel och börjar begära så många adresser att mitt konto hos Bredband 2 kollapsar. Jag måste ringa och be dem gå in och mickla för att återställa. Gjort det knepet tre gånger och tänkte prova nåt nytt nästa gång...

Nån som har tips?
Ska man ens kunna mixa trådat och trådlöst sådär?

Tack på förhand för superproffshjälp!

Permalänk
Medlem

Ta en titt på denna - https://www.youtube.com/watch?v=Qg2utAaudPc
Tror det blir knas när du kör trådat till två av enheterna men den tredje ska gå på trådlöst, går säkert att få det att lira men där har jag personligen ingen erfarenhet av systemet du använder tyvärr. En sökning på google kanske hittar svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Ta en titt på denna - https://www.youtube.com/watch?v=Qg2utAaudPc
Tror det blir knas när du kör trådat till två av enheterna men den tredje ska gå på trådlöst, går säkert att få det att lira men där har jag personligen ingen erfarenhet av systemet du använder tyvärr. En sökning på google kanske hittar svaret.

Tok-googlat. Hittar inget. Asus verkar inte ha manual online - inte för detta iaf - och jag lyckades inte komma in i deras chatt för support. *suck*

Permalänk
Medlem

Har du konfigurerat den första enheten som router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har du konfigurerat den första enheten som router?

Visste väl att nån smart snäll person skulle komma med tips!
Då ska jag bara komma på hur sjutton jag får till det...
Du råkar inte veta var jag kan hitta sån info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amy-W:

Visste väl att nån smart snäll person skulle komma med tips!
Då ska jag bara komma på hur sjutton jag får till det...
Du råkar inte veta var jag kan hitta sån info?

Har dålig koll på hur man konfigurerar lyra. Men tänker mest så att du inte gör de till accesspunkter till en befintlig router när du inte har någon.

Får du valet under installationen att välja vilken typ av internet du har? Väljer du DHCP? Kopplar du från porten märkt WAN till ditt modem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har dålig koll på hur man konfigurerar lyra. Men tänker mest så att du inte gör de till accesspunkter till en befintlig router när du inte har någon.

Får du valet under installationen att välja vilken typ av internet du har? Väljer du DHCP? Kopplar du från porten märkt WAN till ditt modem?

*skratt* You lost me. Över min nivå... det funkar att ha trådat från Modem till Lyra 1, resten trådlöst. Tror nog jag måste fortsätta så.