App till Android, notifikationsljudsintervall

Permalänk

App till Android, notifikationsljudsintervall

Hej

Hittade inget på playbutik vid en första glans, undrar om någon känner till någon sådan här app.
Jag har inga alternativ i inställningar på min Samsung xCover.

Det jag är ute efter är en app där jag kan stänga av aviseringsljud i vissa intervall, typ kväll!
Jobbigt att ha vänner som pluggar osv så vaknar man av ett pling 02:00

Permalänk
Medlem

det finns väl inbyggt i android, under notifications -> do not disturb?
eller, vad har du för version?

EDIT: https://www.androidauthority.com/how-to-use-do-not-disturb-mo...

Permalänk
Medlem

I Android 10.xxx Svensk

Sök efter Stör ej / schemalagd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallehamez:

Hej

Hittade inget på playbutik vid en första glans, undrar om någon känner till någon sådan här app.
Jag har inga alternativ i inställningar på min Samsung xCover.

Det jag är ute efter är en app där jag kan stänga av aviseringsljud i vissa intervall, typ kväll!
Jobbigt att ha vänner som pluggar osv så vaknar man av ett pling 02:00

Do not disturb (stör ej på svenska) finns i Android sedan Android 6. Så det borde absolut finnas för dig

Permalänk

Det var inbyggt men lite klurigt att hitta schemat
tackar

Permalänk
Medlem

Jag använder en app som heter "night keeper". Den är lite mer mångsidig än den inbyggda funktionen då jag har fler möjligheter att ställa in olika intervaller olika veckodagar mm. Där kan man också ställa in att samtal från betrodda släpps igenom alt. att om någon ringer fler än ett inställt antal gånger inom kort så släpps samtalet till slut igenom.

Permalänk
Officiell representant
Skrivet av Bläckman:

Jag använder en app som heter "night keeper". Den är lite mer mångsidig än den inbyggda funktionen då jag har fler möjligheter att ställa in olika intervaller olika veckodagar mm. Där kan man också ställa in att samtal från betrodda släpps igenom alt. att om någon ringer fler än ett inställt antal gånger inom kort så släpps samtalet till slut igenom.

De inställningarna du nämner finns även i Stör ej-funktionen under undantag, exempelvis "Samma uppringare" som innebär att samtalet släpps igenom om samma person ringer två gånger.