inno3d geforce rtx 3090 ichill x4 bra eller dålig..

Permalänk
Medlem

inno3d geforce rtx 3090 ichill x4 bra eller dålig..

Chans att köpa ett inno3d geforce rtx 3090 ichill x4.
Har aldrig hört talas om märket...Är det nån här på SweClockers som har nån erfarenhet av märket.

Permalänk
Medlem

De är bra grejer

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

De är bra grejer

Såg ett test mot ett MSI kort.. låg mellan 3-5 FPS lägre i spel.
Dock vet jag inte om MSI kortet var lite överklockade från tillverkaren..

Permalänk
Medlem

Nån fler som har nån erfarenhet?

Permalänk
Skrivet av zogez:

Såg ett test mot ett MSI kort.. låg mellan 3-5 FPS lägre i spel.
Dock vet jag inte om MSI kortet var lite överklockade från tillverkaren..

3-5fps är typ felmarginal i prestandatester.... kan variera så mycket mellan 2 rundor med samma kort pga externa omständigheter...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Nån fler som har nån erfarenhet?

Köpte ett inno3d voodoo3 kort har jag för mig, för LÄNGESEDAN. det fungerade bra. kolla tester på om fläktarna är tysta det är väll det enda jag skulle oroa mig för.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag har ett Inno3D ichill frostbite som funkar bra sen en månad eller så. Inga bekymmer att installera, HDMI och DP verkar funka som de ska. RGB från kylaren verkar också funka.

Jag har för mig att jag la upp ett TimeSpy bench i en annan tråd. Har inte tittat efter så mycket info annat än att jag vet att märket funnits länge och att kylaren är från alpha cool som jag bara har bra erfarenheter av sen tidigare.

Inno3D verkar inte vara jättepopulärt på Sweclockers så skulle det bli något trubbel så skriver jag några rader om det i forumet.

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Köpte du det? Har nämligen chansen att köpa likadant😅 Sen testet mot msi kort är vanliga Inno3d Rtx 3090 och hört de skiljer lite mot ichill x4 modellen.