Bärbar som skall ersätta stationär

Permalänk
Medlem

Bärbar som skall ersätta stationär

Hej!

Pga mindre bostad och därmed mindre utrymme har jag ej plats för någon stationär dator längre.
Trodde jag skulle klara mig på min laptop som främst används till plugg, men känner att spelsuget är för stort och laptopen jag har nu inte klarar mycket. Har därför börjat snegla på en gaming laptop.

Till min fråga:

Min budget ligger på omkring 10-11k.
Bör man avvakta tills det lanseras nyare laptops i och med de nya grafikkorten men till ett troligtvis högre pris. Eller är det bättre att slå till på de utgående modellerna till ett förhoppningsvis lägre pris?

Jag kommer främst lira WoW och möjligtvis lite nyare spel, men är ej något krav att kunna lira på Ultra.

Om man bör slå till nu, vad skall man kolla efter? Hur mycket spelar märket av dator roll, är det någon kvalitétsskillnad? Har sneglat på 17" då jag tycker att 15" känns lite smått.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MVH

Permalänk
Medlem

Här är en lista av det som säljs just nu (kan finnas andra som saknas på prisjakt): https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s460916620

Du får hitta recensioner och mer info om hur bra de egentligen är vad gäller konstruktion, ljudnivå, värme, kylning, skärm och prestanda. Se till att det är rätt modell som recenseras eftersom recensioner får vanligtvis de modellerna i serien med bäst skärm.
Just vid denna priskategori så finns modeller med väldigt dåliga skärmar som gömmer sig under 144Hz stämpeln, dvs låg ljusstyrka, hög respons, dålig färgåtergivning.

Visa signatur

😑