En tråd om allt som är bra med Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

En tråd om allt som är bra med Cyberpunk 2077

Vi vet alla att mycket är dåligt i Cyberpunk 2077, men mycket är bra med.
Tänkte att i denna tråden så håller vi oss till det som är bra.

Jag börjar med följande för att få igång tråden. Utveckla gärna mina exempel om så önskas.

1. Grafiken.
Spelet är snyggt. Det är så snyggt att det är snyggt även på en potatis till dator där låga settings är ett krav.

2. Det är mer lättdrivet än en först kan tro. Allt hänger på om du är en spelare som måste ha 60+ fps eller om du nöjer dig med jämn frame rate under 60 fps. Klarar du dig under 60 fps så går det att få en fin upplevelse med fin grafik på en potatis såvida potatisen inte är möglig.

3. Staden och arkitekturen.
Staden är väl strukturerad och det är enormt enerverande på så vis att det är så många ställen som är låsta som vi vill se.
Om spelet hanterat fordon bättre och lagt mer vikt i att använda fordon vore staden jäkligt kul att köra i.
Dom har lyckats väl med att blanda det nya och rika med skitigt och fattigt.
Arkitekturen får extra liv med att grafiken är så fin.
Här har dom verkligen ett guldläge för förbättringar och innehåll i form av DLC.

4. Handlingen.
Main storyn är ganska kort, tack o lov är den väldigt underhållande.
Så pass underhållande att dom flesta som fastnar för spelet kommer köra igen all tre story ark minst en gång.
Jag killgissar på det iallafall.

Er tur.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

En del som jag också missade helt är storleken på många Side Quest. Nu säger jag inte att jag missade att dom fanns helt, men en del av dom är tydligen rätt långa och välgjorda men lite svårt att se det från början. Det ger spelet betydligt mer djup när allt inte kretsar kring huvudstoryn. Får nog ta och hoppa in och questa runt lite någon gång.

Permalänk
Medlem

@Kenneth Är inne på min andra karaktär och gör allt utom mainstory, nästan

Btw, angående att det är mer lättdrivet än en först kan tro. Jag bytte till en I7 7700K och satte allt på ultra.
Får mellan 50-60 fps

Permalänk
Medlem

Grymma side stories och jag blir alldeles varm i hjärtat av romantiken. Så jävla gulligt... Bättre skildrat än i många andra spel

jag syftar naturligtvis på Panam-questlinen

Dold text