Är Acer Nitro 50 N50 för 9900 kr något att ha?

Permalänk

Är Acer Nitro 50 N50 för 9900 kr något att ha?

Jag har spelat hela livet men har under universitetsåren haft en uppehåll i spelandet. Blev lite sugen att pröva på nya WoW. Har tidigare spelat en del CoD, LoL, WoW och CS. Till min stora sorg så är min dator som plockades upp ur källaren inte var den var för 4-5 år sen. Tänkte därför att jag skulle titta på en ny. Jag har lagt mycket tid på spel men jag är värdelös på datorer och själva byggandet. Såg att elgiganten hade denna för 9900 nedsatt med 4000. Är den något att ha? Ni som kan vet ni om det enkelt i senare skeden går att göra uppgraderingar med de komponenterna osv?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Tack på förhand!

Rubrik
Permalänk
Medlem

Vad har den gamla datorn för specifikationer? WoW är ju inte så jättekrävande direkt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

gammal

Den är uråldrig. Den är avstängd nu men tyckte jag såg att det var geoforce 570 på den. Jag tror den är 11 år gammal och både felanvänd och hårt använd. Datorn är extremt långsam och in game kan det stundtals ta 2 sekunder innan saker dyker upp speciellt i stora städerna som Orgrimmar.