PSU koppling till ASUS 5700xt olika kablar????

Permalänk

PSU koppling till ASUS 5700xt olika kablar????

Hej,

Har en fråga som dök upp tidigare igår, köpte ett grafikkort här på forumet och fick den i brevlådan igår. När jag skulle installera kortet i burken har en EVGA 1000 P PSU. Så skall kortet ha två VGA kablar kopplade och tur i oturen så hade jag två typer av VGA kablar kopplade till nätaggregatet. En 8 pin kabel som var bygglad längst ut med två andra kontakter (6 sladdar totalt från PSU) och en annan 8 pin kabel med 8 sladdar totalt. När jag körde kortet så lös den vita LEDen på kortet som var anslutet med 6 sladdar och lös röd med den som var kopplad med 8 sladdar. Så efter lite analys och letande så hittade jag en till kabel som var bygglad och kortet fungerade. Men majoriteten av alla VGA kablar jag har 8 kablar.. och verkar vara standard från EVGA, så nu är mina 6 sladds VGA kablar slut och har köpt ett likadant 5700xt vad ska jag göra eller vad har jag missat?

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt att följa ditt inlägg och förstå exakt vad du menar, men på de flesta nätdelar så brukar 8-pins-kontakten gå att dela på, så att man bara har 6 pinnar. Då är det bara att låta resterande 2 hänga åt sidan.

Det går att se detta på produktbilderna på EVGA:s egna hemsida.

Källa: https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=220-p2-1000-xr#...