Quiz: Spelmusik – del 3

Permalänk
Cylon

Quiz: Spelmusik – del 3

Det har återigen blivit dags för ett quiz i spelmusikens tecken. Hur bra är du på att para ihop musikstycket med sitt tillhörande spel?

Läs hela artikeln här

Permalänk
Hedersmedlem

Första klippet funkar inte här. Någon annan? ("A playback error occurred.")

Permalänk
Medlem

5/10, spelat 0/10 (har spelat nyare TR då men inte märkt den där menymusiken?)

Permalänk
Medlem

Haha, fråga två svarade jag rätt på inom millisekunder! Lyssnade sönder den låten ett tag. Det finns en video till den också.

Här är videon, öppna inte om du inte vill spoila svaret på frågan!

Dold text
Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta med lite nyare musik? Många av dessa har 20 år på nacken minst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Du får öppna upp de i youtube så de funkar

Permalänk
Medlem

2/10
100% gissning förutom på meatboy

Permalänk
Medlem

5/10. Kunde enbart Duke Nuke 3D. Aldrig spelat och typ hört talas om de andra spelen.

Permalänk
Medlem

8/10. Har dock inte spelat något av spelen. Det går att gissa sig till mycket då det mesta är från redaktionens favoriter

Permalänk
Medlem

Skit också. 8/10. Jag blev lurad!

Permalänk
Medlem

5/10. Många spel jag aldrig spelat.

Fråga nio kunde jag dock på första tonen. Undrar hur många timmar den gått på repeat här hemma. Tillräckligt för att ge inbränning i högtalarna, typ.

Permalänk
Medlem

5 av 10. Väntade mig hela tiden att Riders Of The Storm från Need For Speed Underground 2 skulle komma förr eller senare. Lite besviken

Permalänk
Medlem

För många konsolspel så har ingen chans på dessa men fick 6 /10

Permalänk
Medlem

Inte ett enda spel jag spelat tidigare, så 2/10 får man väl vara nöjd med.
Men hur i hela fridens namn kan man sätta ihop en sån här quiz utan Hell march från Red Alert?

Permalänk
Medlem

8/10, riktigt bra och roligt quiz! Tack

Permalänk
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Du är riktigt grym på spelmusik! Är du en sån där som brukar låta spelmenyn stå på i bakgrunden på middagsbjudningar?

Blev lurad av Fallout musiken, lät verkligen inte som något som skulle passa i det spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Var det ens något konsolexklusivt spel med i quizen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Inte ett enda rätt svar var konsollspel -- enda som skulle kunna räknas ens i närheten (av de rätta svaren) är väl Resident Evil, men till och med det finns utanför konsoll-sfären

(... för ingen skulle VÄL FÖR FA-AN _VÅGA_ KALLA AMIGAN FÖR EN KONSOLL?!? *vässar yxan* )

Permalänk
Medlem

6/10 och besviken på mig själv
(missade några jag borde kunnat... men hade kanske tur på några osäkra också)

Permalänk
Medlem

All klippen inte slutar innan det är klara var nog det mest störande jag varit med om, visste en del på 3-4 sekunder och kom till nästa så spelades 2 snuttar samtidigt osv

Permalänk
Medlem

6/10, och då var det bara två jag var helt säker på sen blev resten gissningar och försök till uteslutningsmetod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

All klippen inte slutar innan det är klara var nog det mest störande jag varit med om, visste en del på 3-4 sekunder och kom till nästa så spelades 2 snuttar samtidigt osv

Bara att vänta några sekunder ju. Har du inget tålamod alls?

Permalänk
Medlem

4/10
Märkliga spelval, kunde bara "Spade knekt" och "Friherre spräng dem".

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av Thomas:

Vad skumt! Får du samma fel om du öppnar fliken med quizet i inkognito-mode?

Skrivet av Teddis:

5/10, spelat 0/10 (har spelat nyare TR då men inte märkt den där menymusiken?)

Det var främst de äldre Core Design-spelen som använde sig av en variant på det musikstycket. Tror ingen av rebootsen från 2013 och framåt har vävt in den.

Skrivet av mans51:

Skulle ni kunna ta med lite nyare musik? Många av dessa har 20 år på nacken minst

Tack för feedback, tar med mig det om det blir en del 4 någon gång i framtiden! Vad gills som "nyare" spel, 2010 och framåt typ?

Skrivet av AtreX:

Inte ett enda spel jag spelat tidigare, så 2/10 får man väl vara nöjd med.
Men hur i hela fridens namn kan man sätta ihop en sån här quiz utan Hell march från Red Alert?

Har med Hell March på en intern förslagslista, men tycker i ärlighetens namn att den är lite för enkel.

Skrivet av Darkie:

Ja, det är så jäkla irriterande. Är tyvärr så vårt externa quizsystem är kodat. Har varit i kontakt med dem flertalet gånger om videos som fortsätter spela, men de verkar inte vara så sugna på att åtgärda det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Vad skumt! Får du samma fel om du öppnar fliken med quizet i inkognito-mode?

Japp, jag testade!
Att öppna på YouTube funkade dock, så tack till seraj5 för workarounden.

I Edge (istället för Firefox) funkade det faktiskt direkt. Är inte inloggad där dock.
Rensade cookies för både sweclockers.com och youtube.com och loggade in på nytt och nu funkar det även i Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Ja, det är så jäkla irriterande. Är tyvärr så vårt externa quizsystem är kodat. Har varit i kontakt med dem flertalet gånger om videos som fortsätter spela, men de verkar inte vara så sugna på att åtgärda det.

Går det att lägga in en fördröjning innan nästa fråga kommer fram då?

Permalänk

Roligt quiz med bra balans mellan speltitlars åtal och genre!

Permalänk
Medlem

Alltså den där musiken från ME2... Var nog den man hörde absolut mest i hela spelet. Och inte på ett bra sätt...

4/10 för mig

Permalänk
Asus
Permalänk
Medlem

6/10, oj svårt många småspel som man inte spelat. Gillar klassikerna som Canon Fodder