Jag önskar köpråd till en arbetsdator för upp till 12000 kr (exkl. moms!).
Datorn kommer främst användas till lättare arbetsuppgifter med Office paketet. Det kan vara aktuellt att använda några bildredigeringsprogram från Adobe någon gång i veckan men inte mer än så.
Krav:
Möjlighet att koppla 2 stycken externa skärmar. För det behöver man två utgångar om jag förstår det rätt. Det ska vara problemfritt så inga externa grafikkort och annat.
~13-15"
>256GB HDD
Vad jag sett är det kravet på 2 st externa skärmar som är det som begränsar utbudet? Vad är de bästa alternativen utifrån denna kravbild?
De datorerna har stöd för externa skärmar genom HDMI och USB-C till DisplayPort.
Börja med att kika på den mest populära på listan och hitta recensioner om dess prestanda, kanske tom. processor recensioner för tydligare skillnad mellan modellerna.
Jag har en vanlig Dell laptop och en usb-c dockningstation med stöd för tre skärmar.
En enda sladd fixar ström till laptoppen, fast nätverk, usb portar till alla tillbehör och bild till skärmarna.
Det här är kanske "annat" för dig men det är verkligen problemfritt.