Permalänk
Medlem

Halebop Fiberbredband

Hej! Någon som använder Halebops fiberbredband? Hur fungerar det? Samma peering som Telia? Publik IP-adress eller är det en privat (CG-NAT) ?

Sugen att testa då priserna vad billiga i stadsnätet. Någon som kan ge lite input!

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Midvintersorg:

Hej! Någon som använder Halebops fiberbredband? Hur fungerar det? Samma peering som Telia? Publik IP-adress eller är det en privat (CG-NAT) ?

Sugen att testa då priserna vad billiga i stadsnätet. Någon som kan ge lite input!

Du får läsa det nedan baklänges, skillnaden verkar vara att de inte har telefonsupport. Jag har dock inte testat själv men det var vad XXXX svarade mig

Hej, här kommer en kopia på din chattdialog med Halebops Support. Om du har fler frågor så är du välkommen att höra av dig!

==================================================
2020-11-29 13:38:15
Nej, det stämmer! 🙂

2020-11-29 13:37:35
ok, tekniskt är det ingen skillnad på nätet mot Telias ?

2020-11-29 13:36:52
Hej ! XXXX här

Skillnaden är mesta dels priset + att vi inte har någon startavgift eller bindningstid! Vi har support via chatt och mail 24/7 🙂

2020-11-29 13:26:40
Jag har idag bredband (fiber) via Telia, vad är skillnaden mer än priset, ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midvintersorg:

Haft Halebop i ungefär 1 år, du får en publikt IP-adress och hastigheterna samt svarstiderna är mycket goda

Däremot om man vill kunna ringa till kundtjänst så går inte det, enbart chatt och mejl som gäller. Kundtjänst är dock öppet dygnet runt.

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet från telecom och vad jag minns är att det finns möjlighet att ändra till en publik IP-adress om kunden vill det, men att nya kunder automatiskt får CG-nat när tjänsten startar. Alltså borde det bara vara att be kundtjänsten göra adressen publik. Kan ha ändrats dock.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Har beställt 100/100 nu. Verkar riktigt lovande.