Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Lan:

Meh, det skall mycket till. BF konceptet ifrån BF42 och BF2 blev bara mer utspätt för att dra in mer spelare ifrån COD. Banorna blev mer intensiva, respawns skulle vara omedelbara, fiendens fordon kom tillbaka fortare än vad du kunde få tag på ny ammunition till din AT launcher. Skjut-springa-dö-respawn, tröttsamt. Ingen brydde sig om tickets, instant gratification - nytt liv och skjuta mera. Det fanns ingen känsla av att ett liv, en ticket eller ett fordon var värdefullt. Teamwork nedspelades, snipers och hackers deluxe.

Om BF6 har;
1. Längre respawns så att man faktiskt kan åstadkomma något med att ta ut ett fordon eller en spelare.
2. Taktiska kartor och levels.
3. Teamplay möjligheter, verktyg och spelbalans.
4. Suppression & cover
5. Se till att man för i h-vete inte kan sprinta som en olympisk atlet iförd all utrustning!
6. Gå tillbaka till sten-sax-påse tanken där det krävdes mer än två hjärnceller för att spela spelet.
7. Hacker skydd och hårda bans för nötter som inte kan sköta sig.

TLDR: Tack BF42 till BF3, jag är mycket skeptisk till BF6. Dice har en lång uppförsbacke för mig.

PS: Jag har inget emot COD, spelat det själv och gillar det. Men, det är inte BF.

För egen del peakade Battlefield med Battlefield 2, men det hängde nog också mycket ihop med att det var det spelet i serien som kändes mest välfungerande för klanspel. När unlocks kom in på bred front kändes det som att känslan av att alla spelade på lika villkor försvann.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande BF4 ca 2 timmar varje kväll 4-5 dagar i veckan med vänner på Discord. Vi har även 3 servrar som oftast är fulla och aktiva admins = inga fuskare.

Har spelat hyfsat mycket BF1, lite BF5 och lite Battlefront 2 men inget av dom kan mäta sig i att sitta en full squad i transport heli med rpg´s, shotgun med fragrounds och rep tools och bara våldsföra sig på attack heli, tanks och infanteri.

Eller c4:a upp en BMP på något tak. Helt enkelt en varierad sandboxorgie med goda trollförutsättningar. Perfekt för lite avslappning på kvällarna.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande.

Permalänk
Medlem

Lärde de sig inget av firestorm?

Permalänk
Medlem

Hoppas detta stämmer. Väntar fortfarande på riktiga uppföljaren till BF3, så som 3an var för BF2

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Cheaters är inget som förstör upplevelsen idag tycker jag, har man otur kan man ibland hamna på en server med en fuskare men då kan man bara byta server och det händer dessutom väldigt sällan jämfört med spel som t.ex. Warzone

Du tänker på uppenbara fuskare, men det finns ganska många fuskare i BF som använder ESP t.ex som är lika illa det med. Tillsammans med avsaknad av spotting gör det ännu mer frustrerande då de alltid ser dig men du ser aldrig de. Det finns så många olika fusk i BF, men de flesta människor märker inte de. Jag hoppas bara de implementerar i BF6 något nytt anticheat, gärna på hårdvarunivå.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd

Battlefield-serien är i princip det enda jag spelar. Min personliga favorit är BF2. Hoppas, hoppas BF6 blir bra!

Visa signatur

“The first duty of a man is to think for himself”.
HP Pavilion, AMD 3700X, HP RTX 2060 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Spelar fortfarande BF4 ca 2 timmar varje kväll 4-5 dagar i veckan med vänner på Discord. Vi har även 3 servrar som oftast är fulla och aktiva admins = inga fuskare.

Har spelat hyfsat mycket BF1, lite BF5 och lite Battlefront 2 men inget av dom kan mäta sig i att sitta en full squad i transport heli med rpg´s, shotgun med fragrounds och rep tools och bara våldsföra sig på attack heli, tanks och infanteri.

Eller c4:a upp en BMP på något tak. Helt enkelt en varierad sandboxorgie med goda trollförutsättningar. Perfekt för lite avslappning på kvällarna.

Ang helikoptrar så har jag ett speciellt minne från gotlandserverarna. Dragon vally där en tysk dominerade hela spelet ensam i en cobra. Många var överens om att han fuskade. Men tabbade ut o kollade hans stats (på någon tracker sida som jag glömt namnet på). Över 6000h i helikopter . Nuts. Gick inte att göra ett skit åt honom, trots att 32 spelare gjorde precis allt de kunde för att skjuta ned honom.

Permalänk
Medlem

Personlig favorit var BF2, men visst, alltid kul att pröva något nytt.
https://www.bf2hub.com/stats/58227232

Permalänk
Medlem

Väldigt restriktivt och försiktigt optimistisk.

Det som krävs ungefär för att göra mig nöjd är ett Battlefield i modern tid som INTE har crash to desktop var 5e minut första halvåret.

Samt så ska man inte behöva välja mellan att slösa flera tusen kronor eller flera tusen timmar på att få alla vapen upplåsta.

Annars tycker jag det skulle vara skitroligt att spela modernt battlefield med bra grafik/ljud (i mina ögon/öron).

Battlefield har alltid enligt mig haft bäst kontroll på fordon. (Pansarvagn, flyg, heli, båt, bil osv) och infanterispelet inom samtliga klasser har jag alltid vart nöjd med i de battlefield som utspelar sig i modern tid.

Fixa ett buggfritt spel som inte kostar skjortan med alla tillägg och arbeta vidare med det fina arbetet ni alltid har gjort med kartor, grafik, ljud, fordon, kontroller och vapen så är jag såld.

Detta med krigsspel i modern tid kan Dice. Bf2, bf3, bc2 och bf4. Bara jag slipper se detta eviga crash to desktop och köp köp köp dittan och dattan.

Permalänk
Moderator
Skrivet av Triton242:

Själv tycker och när jag läser dina önskningar att hel BF serien kunde man sluta släpp nytt och göra DLC av det.
Spelet känns samma varje nysläpp fast man byter ut vapen och miljöer.
Det kan en DLC också sköta.

Nu lär ju inte detta hända då man inte kan ta 600kr för ett helt ny AA titel.

Nja, jag har inget emot nya spel i serien. De gjorde en hel del bra features och kartor i BF efter BF3, senaste är faktiskt inte så dumt. Visuellt är det fantastiskt, många kartor är riktigt bra. Känslan finns nästan som jag tänkte på.

Mina punkter (som jag tänkte dem iaf) skulle nästan kunna rymmas allesammans med lite tweaks. Öka ticket värdet för ett fordon, sakta ner respawns, justera skadan av missiler mot fordon vs antal missiler en soldat kan bära, öka beroendet och skillnaderna mellan klasserna så att varje känns mer unik och får sin roll, justera snabbheten på avatarerna, etc.

Men om, om, om

Det spelar mindre roll, det är bara mina åsikter. Var och en för tycka som de vill i frågan. Lycka till på slagfälten!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hoppas att de minskar på arkadigheten och att det blir lite mer taktiskt igen. Bort med regenerative health och tillbaka med friendly fire som standard. Man ska inte respawna efter 3 sekunder 5 m från där man nyss dog.

De måste få upp spänningen i spelet. Man måste känna att man har nåt att förlora med varje liv. De sista spelen har helt saknat det för mig. Visst, det kan vara kul med "korridorbanor" som Operation Metro och bara ligga och spamma granater en liten stund men jag tröttnar rätt snabbt. Banorna måste ha fler alternativ. Rush och liknande krystade game modes är fel utveckling enligt mig.

Jag kommer säkert köpa spelet men med lågt ställda förväntningar, jag tror inte de kommer ta spelet åt det håll jag vill.

Permalänk
Medlem

BF3 är personligen peak i serien för mig, efter BF4 har jag inte något direkt intresse längre.
BF1 tyckte jag var ok, at best. BF5 är helt ointressant för mig. Bara tråkigt.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Lärde de sig inget av firestorm?

Verkar inte som det ingår i planen att lära sig av erfarenhet hos DICE/EA. Titta på vad som hände från BF1 till BFV, istället för att bygga vidare på bra idéer och lösa problemen som det spelet hade introducerade man så pass många nya dåliga idéer att det vid det här laget inte finns aktiva servrar inom ens en femtedel av spellägena.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Med grafikkortsbristen som råder lär det ju bli en småtråkig upplevelse att lira ett nytt BF. Köpte mitt nuvarande 1070 iom BF1-releasen och det var rätt trevligt att kunna kräma på lite. Med tanke på pågående kort-brist så får det väl bli en lågupplöst upplevelse.

Modern tid eller annat.. äh, det kan jag leva med vilket som. Visst går man väl och drömmer om en WW2-version som tar en tillbaks till BF1942, men det är väl bara att glömma. Det som ofta stör mig i BF-spel är om de lägger in nån lustig gimmick som kort och gott sabbar den förväntade BF-upplevelsen. Auto-genererande liv eller plutt-mängd ammo för att man ska behöva springa bakom någon support-klass å skrika "AMMO, AMMO, AMMO, NEED AMMO, AMMO" för att de försökt krysta fram teamplay.

Vad de än spottar ur sig så är jag tveksam till att de lyckas framkalla samma känsla som man fick den första kvarten på Wake Island i BF1942-demot, när man satt och gapade vid datorn när soldater sprang förbi, strid pågick i luften, landsättning av trupper osv. Så galet maffigt, samt fult på mitt dåvarande Gf4mx

Men såvida de inte släpper nån trailer som ger en total avsmak så blir det nog köp oavsett. Nytt BF är nytt BF. Har haft väldigt kul i de flesta BF-spel förutom BF5 som jag knappt spelat.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av katanaa:

Med grafikkortsbristen som råder lär det ju bli en småtråkig upplevelse att lira ett nytt BF. Köpte mitt nuvarande 1070 iom BF1-releasen och det var rätt trevligt att kunna kräma på lite. Med tanke på pågående kort-brist så får det väl bli en lågupplöst upplevelse.

Modern tid eller annat.. äh, det kan jag leva med vilket som. Visst går man väl och drömmer om en WW2-version som tar en tillbaks till BF1942, men det är väl bara att glömma. Det som ofta stör mig i BF-spel är om de lägger in nån lustig gimmick som kort och gott sabbar den förväntade BF-upplevelsen. Auto-genererande liv eller plutt-mängd ammo för att man ska behöva springa bakom någon support-klass å skrika "AMMO, AMMO, AMMO, NEED AMMO, AMMO" för att de försökt krysta fram teamplay.

Vad de än spottar ur sig så är jag tveksam till att de lyckas framkalla samma känsla som man fick den första kvarten på Wake Island i BF1942-demot, när man satt och gapade vid datorn när soldater sprang förbi, strid pågick i luften, landsättning av trupper osv. Så galet maffigt, samt fult på mitt dåvarande Gf4mx

Men såvida de inte släpper nån trailer som ger en total avsmak så blir det nog köp oavsett. Nytt BF är nytt BF. Har haft väldigt kul i de flesta BF-spel förutom BF5 som jag knappt spelat.

Ja, gåshuden från laddningsmusiken när man första gången testade Wake Island-demot har nog aldrig överträffats för min del. Det var en bra karta att släppa som demo, även om det i mina ögon fanns betydligt roligare i hela spelet. Exempelvis Stalingrad eller Battle of the bulge, som visade på bredden på ett litet annat sätt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Någon som läst något om det kommer vara mus+tangentbords-kompatibelt till PS5?

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat BF mer än ex COD. Har höga förväntningar på BF6 efter att BF5 blev lite av en flopp. Personliga favoriten är främst BF1 men BF2 var förstås en klassiker. Inget fel på BF3 heller.

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W