Permalänk

OBS med flera inputs

Hjärnan är inte med mig på den här, är garanterat lättare än jag tror...

Men...

Jag ska streama ut från OBS (lätta biten) till facebook/twitch/"whatever" och är lite kluven på hur man enklast löser att klippa in en webbkamera från externa källa, dvs. en annan person via någon källa visar kamera för mig och jag klipper in den i OBS?

Permalänk
Medlem

Beror på hur du får källan. Men screenregion borde väl fungera annars?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

som sagt ovan beror väl lite på hur du tar emot videon från personen

men generellt funkar att köra en window capture på fönstret där videon tas emot för varje deltagare och sedan under transform använda crop funktionen på varje fönster så att du bara får med videon från en videodelatagare i varje window capture källa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWikstrom:

Hjärnan är inte med mig på den här, är garanterat lättare än jag tror...

Men...

Jag ska streama ut från OBS (lätta biten) till facebook/twitch/"whatever" och är lite kluven på hur man enklast löser att klippa in en webbkamera från externa källa, dvs. en annan person via någon källa visar kamera för mig och jag klipper in den i OBS?

Här får du en video på svenska
https://www.youtube.com/watch?v=Jzb_86U2xXs

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Du bara väljer fönsterkälla sen beroende på i vilken ordning du har dina ingångar så blir den ena eller den andra överst. För att få en bild i bild så reducerar du storleken och drar den till där du vill ha den ovanpå den andra. Samma med media och text etc. Är det tex en Camlink dongel och en riktig kamera gör du lika dant, det funkar nog med alla källor. Är det många personer som ska synas och prata så är det nog bäst med nåt konferans program