Tidiga Internet och dess senare avart

Permalänk
Medlem

Tidiga Internet och dess senare avart

Sannolikt fel forumtråd.

Men jag behöver skriva av mig.
Jag är i dag 59 år gammal, och har varit sen starten av det vi nu kallar internet, baud modem tror jag det kallades, som var min första upplevelse, av vad som senare skulle bli det vi idag ser som internet. Efter det kom evolutionen, om jag hoppar över win 3.xx och uppringda databaser. Ni som vet, ni vet.
Win 95 US-robotics som ex, och internet sparkade igång på allvar, med allt vad det innebar. Närmast total revolution av informationsflöde och entusiaster likväl som tafflande nykomma, på nått vis delade vi alla nått där. Vi som redan varit med några år och de som hade sin första dator och började "surfa" vi minns pixel miljonären t ex.

Hoppa fram till i dag, så blir jag allt mer ofta frustrerad över vad jag Inte kan göra med internet, mot vad som var möjligt för säg 10 år sedan, jag ser mer mig allt mer inlåst i olika leverantörer, eller bättre sagt aktörer, som på ett eller annat vis tvingar in mig mot vad de vill att jag ska göra med internet, och inte vad jag vill.
Det här börjar få mig, att i allt större utsträckning försöka undvika använda mig av internet, det är förbaskat tråkigt och det svider hårt som f..
Rant från gammal internet användare.

Permalänk

Så vad exakt är det du inte kan göra på internet idag ? som man kunde tidigare ?
Inte riktigt lika gammal som du, men lekt med datorer i över 30 år.
O inte kan man på något sätt påstå att internet skulle blivit sämre under den tiden.
Visst du kanske inte hittar olagliga saker lika lätt som förr i tiden, men jag skulle nog våga påstå att det är en bra sak.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)