Tips på ultrawide-skärmar med inbyggd switch (KVM) mellan två datorer

Permalänk
Medlem

Tips på ultrawide-skärmar med inbyggd switch (KVM) mellan två datorer

Hej,

Har idag en stationärdator som jag använder för privatbruk, samt sedan även en laptop som jag använder för arbete.
Min skärm idag har jag inkopplad till min stationära dator, men skärmen som jag använder har minst sagt sett sina bästa dar.. och börjar bli bra sugen på att byta.
Det som jag huvudsakligen är på jakt efter är:

  • Ultrawide (21:9 alt 32:9)

  • XXXXX x 1440

  • 100hz+

  • samt inbyggd KVM eller liknande så jag lätt kan plugga in tangentbord, mus samt headset och switcha mellan min stationära dator och min laptop som jag använder vid arbete

Någon som har några bra tips? Har sett lite trådar här och där om detta, men de tycks alla va från 2019.. hade en förhoppning om att det kanske rört sig lite på marknaden sedan dess :).
Har bland annat sett att DELL har lite skärmar med stöd för just KVM-lösningen.. men lite osäker på om de möter de övriga "kraven".
Tar mer än gärna emot tips 16:9-skärmar också som möter ovan krav. Men är huvudsakligen något ultrawide som hade vart kul att ge sig på.
Även vart inne på att köpa typ Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" och en USB-switch (gissningsvis betydligt billigare alternativ..)

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell UltraSharp U4919DW 49" 32:9 spelar bara casual så jag nöjde mig med 60hz.

Men tänkte bara säga att kvm switchen fungerar utmärkt på den. Har provat alla möjliga enheter och allt bara funkar bl a Lenovo p73 (kräver så klart egen laddare pga 230w, alla andra har dock laddats via USB pd) Lenovo 11e, surface pro 7, sambons HP, Samsung s9 med dex samt min speldator. Speldatorn är den enda som jag inte kör via usb c utan är alltid inkopplad med egen usb och dp.

Permalänk
Medlem

Är ute efter en liknande lösning. Men gärna att man kan få in fler datorer då jag har två tjänstedatorer och en privat.
Har sökt lite på inet men de listar inte funktionen KVM eller bild-i-bild så man får gå in manuellt på varje skärm. (tips till inet att lägga in den funktionen och köra en sån drive nu i hemarbetartider).

Det verkar också som att det bara är de gigantiska och lite mer dyra skärmarna som har funktionen. Har man som jag begränsat utrymme och budget blir det ledsamt.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202