Permalänk
Medlem

Fråga om OVPN

Hej!

Har precis skapat ett konto och abonnemang på OVPN. När jag loggat in så får man välja 2 saker:
Det är 2 rullmenyer:
1. Alternativet 1 : Välj bäst server automatiskt.
Alternativ 2: Det är ett antal länder att välja på.

2.
Alternativ 1: Ingen tilläggstjänst.
Alternativ 2: Multihop.

Vilka ska man välja?

Med vänlig hälsning

Per

Permalänk

Skulle absolut välja (1), eftersom det brukar funka ypperligt för vardagligt bruk och vanliga folk som vill använda VPN. Kör på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Skulle absolut välja (1), eftersom det brukar funka ypperligt för vardagligt bruk och vanliga folk som vill använda VPN. Kör på

Hej!

Tack för svaret. Så ingen tilläggstjänst?

Och alternativet Välj bäst server automatiskt?

Med vänlig hälsning

Per

Permalänk
Skrivet av Putte333:

Hej!

Tack för svaret. Så ingen tilläggstjänst?

Och alternativet Välj bäst server automatiskt?

Med vänlig hälsning

Per

Jag antar du syftar på när du ska koppla upp dig? Eller syftar du på när du ska köpa tjänsten?
Välj bäst server automatiskt väljer den servern som står dig närmst i avstånd och ping, och brukar alltid funka bäst om man inte vet mycket om nätverk.

Tillägstjänst har jag ingen aning om vad det syftar på tbh, hade valt första alternativet oavsett.-

Permalänk
Medlem

Server kan ju bara du själv svara på. Beror ju helt på vad du är ute efter, räcker det med att ansluta till närmsta server i Sverige eller är det något specifikt land du vill gå genom för att gå runt geoblocking eller liknande.

Samma sak med multihop. Väljer du till det kommer trafiken gå via minst två servrar (förhoppningsvis i olika länder) vilket innebär bättre anonymitet då det, i alla fall i teorin, blir svårare att spåra trafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Jag antar du syftar på när du ska koppla upp dig? Eller syftar du på när du ska köpa tjänsten?
Välj bäst server automatiskt väljer den servern som står dig närmst i avstånd och ping, och brukar alltid funka bäst om man inte vet mycket om nätverk.

Tillägstjänst har jag ingen aning om vad det syftar på tbh, hade valt första alternativet oavsett.-

Hej!

Tack för svaret. Jag menar när man ska koppla upp sig.
Jag har valt det du rekommenderade.

Med vänlig hälsning

Per