Problem med att komma åt mitt microsoft-konto

Permalänk

Problem med att komma åt mitt microsoft-konto

av någon anledning kan jag inte logga in på mitt konto.
då jag har gått över till gmail så har det tidigare inte gjort så mycket men jag hade tänkt att börja spela spel på min xbox 360 igen och då blir det ju problem då jag inte kan logga in på live där.
har använt det kontot i många år på xbox så det skulle vara jobbigt att behöva börja om med ett nytt.

jag har rätt lösenord men när jag försöker logga in på ms hemsida så vill microsoft verifiera kontot och den alternativa mailadressen har jag inte kvar. och när jag väljer att få en kod till en annan mailadress och fyller i den koden så hamnar jag alltid där man ska fylla i det där formuläret med för, efternamn och vad ens mamma heter osv.
jag har även provat det och varje gång så får jag info om att jag inte gett tillräckligt med info för att det ska funka.

när jag provade sist att byta ut min "alternativa mailadress" så fick jag info om att det ska ta en månad men att jag fortfarande kan logga in på min mailadress under tiden men det går inte.

finns det något annat sätt att få tillbaka kontot? om inte, kan jag skapa ett nytt microsoft konto och använda för att spela xbox 360? skapade ett men det går inte att logga in på live med det kontot. går in på "join the fun" för att komma in på xbox live men kommer bara tillbaka till rutan som visar avataren, (när jag gör detta på xbox-konsolen alltså).

har redan provad att logga i med appen microsoft authenticator men det gjorde ingen skillnad

Permalänk
Keeper of the Bamse

Riktigt gamla xbox-konton kan vara lite kluriga att logga in på om man inte gjort det på länge.

Så, antingen ringer du till supporten och tragglar dig igenom den, eller så skapar du bara ett nytt konto. Spel på skiva är ju inte knutna till ett specifikt konto, så är det bara för lite nostalgi i Red Dead Redemption så är det bara att skapa nytt.

Du lär väl knappast ha så många digitala köp knutna till ditt konto om det bara har använts till en 360, och är du inte achievement-hunter så kastar du ju inte bort så mycket heller

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Riktigt gamla xbox-konton kan vara lite kluriga att logga in på om man inte gjort det på länge.

Så, antingen ringer du till supporten och tragglar dig igenom den, eller så skapar du bara ett nytt konto. Spel på skiva är ju inte knutna till ett specifikt konto, så är det bara för lite nostalgi i Red Dead Redemption så är det bara att skapa nytt.

Du lär väl knappast ha så många digitala köp knutna till ditt konto om det bara har använts till en 360, och är du inte achievement-hunter så kastar du ju inte bort så mycket heller

ringa till xbox supporten eller?

edit: går tydligen inte att ringa eller chatta med dom för detta problem...eller har du ett nummer jag kan ringa?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Glossy White:

ringa till xbox supporten eller?

edit: går tydligen inte att ringa eller chatta med dom för detta problem...eller har du ett nummer jag kan ringa?

+1 800-469-9269, 9-17 EST, så 15-23 vår tid.

Det kan vara lång väntetid, och det är ett internationellt samtal, så kolla med din operatör vad det kostar först.

Annars är väl en gammal hederlig support-ticket ett vettigt alternativ. Microsoft kör ganska mycket skriptad uthyrd support, så man får snällt gå igenom deras jobbiga steg dom har i supporten, tills dess att det eskaleras till andra linjen, då är det lite mer egentänkande personer som tittar på det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

+1 800-469-9269, 9-17 EST, så 15-23 vår tid.

Det kan vara lång väntetid, och det är ett internationellt samtal, så kolla med din operatör vad det kostar först.

Annars är väl en gammal hederlig support-ticket ett vettigt alternativ. Microsoft kör ganska mycket skriptad uthyrd support, så man får snällt gå igenom deras jobbiga steg dom har i supporten, tills dess att det eskaleras till andra linjen, då är det lite mer egentänkande personer som tittar på det

ok men en ticket då först och främst. hur gör man?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Glossy White:

ok men en ticket då först och främst. hur gör man?

Ja men vad dum jag är, du kan nog inte skapa en ticket utan att vara inloggad... derp.

https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us sen gröna "kontakta oss"-knappen. För att begära ett samtal krävs det likt förbenat att man är inloggad, även om man säger att man har problem med inloggning.

Jag klickade runt lite bland problemen man kan välja mellan, och det verkar klurigt det här.

Svenska Microsoft-supporten finns på 08 55 99 00 00, har du lite tur kan de koppla dig till själva xbox-biten av det, fast det du har problem med är ju ett microsoftkonto, så prova att ring!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hade jag varit dig hade jag fokuserat på MS och deras support och struntat i Xbox-biten. Det är ett MS-konto du behöver och det är på det du inte kan logga in, att du behöver det till din XBox är liksom orelaterat egentligen.

Sen kan man ju ha en hel del digitala köp från 360 också. Min 360 blev bannad ganska tidigt men när jag skaffade en XBone så hade jag ändå en hel del spel som jag knappt kom ihåg att jag hade köpt som bara fanns redo att installera. De riktiga guldkornen var Defense Grid, Trials, Geometry Wars 2 och Castle Crashers.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

+1 800-469-9269, 9-17 EST, så 15-23 vår tid.

+1 800-nummer går väl inte att ringa från utländska telefoner? Det krävs väl att man först skaffar ett nordamerikanskt telefonabonnemang om man vill ringa det numret?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Kommenterande 2:

+1 800-nummer går väl inte att ringa från utländska telefoner? Det krävs väl att man först skaffar ett nordamerikanskt telefonabonnemang om man vill ringa det numret?

Jag har ringt det flera gånger så det ska inte vara några problem. Hela grejen med 800-nummer är att de är gratis om du är i USA, men blir som ett vanligt internationellt samtal när du ringer från t.ex. Sverige

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ja men vad dum jag är, du kan nog inte skapa en ticket utan att vara inloggad... derp.

https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us sen gröna "kontakta oss"-knappen. För att begära ett samtal krävs det likt förbenat att man är inloggad, även om man säger att man har problem med inloggning.

Jag klickade runt lite bland problemen man kan välja mellan, och det verkar klurigt det här.

Svenska Microsoft-supporten finns på 08 55 99 00 00, har du lite tur kan de koppla dig till själva xbox-biten av det, fast det du har problem med är ju ett microsoftkonto, så prova att ring!

Skrivet av snajk:

Hade jag varit dig hade jag fokuserat på MS och deras support och struntat i Xbox-biten. Det är ett MS-konto du behöver och det är på det du inte kan logga in, att du behöver det till din XBox är liksom orelaterat egentligen.

Sen kan man ju ha en hel del digitala köp från 360 också. Min 360 blev bannad ganska tidigt men när jag skaffade en XBone så hade jag ändå en hel del spel som jag knappt kom ihåg att jag hade köpt som bara fanns redo att installera. De riktiga guldkornen var Defense Grid, Trials, Geometry Wars 2 och Castle Crashers.

yes jag ska prova att ringa dit 👍
när jag försöker logga in nu står det "Ändringen av din säkerhetsinformation dröjer fortfarande", ska ta en månad, men att jag kan logga in och använda kontot som vanligt, men det kan jag inte.

bäst att prova ringa dom. tack ska ni ha så länge!