Var hittar man någon som kan hjälpa en att bygga om dator?

Permalänk
Medlem

Var hittar man någon som kan hjälpa en att bygga om dator?

Hej, har en 10 år gammal stationär som jag hittils bara bytt grafikkort på några gånger. Den funkar bra men börjar bli gammal. SSD'n är för liten för att man ska få plats med många moderna spel på den (100gig) så har spelen på en vanlig hårddisk. Processor och RAM är klena och behöver bytas, men för att det ska gå behöver moderkortet bytas ut oxå.

Har nu kommit över just moderkort, processor och ram gratis. Tänkte passa på att köpa en ny SSD också. Vill byta ut dom gamla komponenterna i min stationära dator mot dessa nya. Om alla dom här komponenterna byts ut och läggs till borde det leda till mycket bättre performance. Men jag tror fan inte jag klarar av att byta ut moderkortet, lär dock behöva göra det för att den nya processorn jag kommit över ska fungera.

Googlat efter nån/några som man kan betala för att hjälpa en med byggandet men inte hittat någon sån tjänst. Vet ni på sweclockers vart man ska vända sig i en sån här situation?

Var inne på det här forumet en hel del för 10 år sen när jag skaffade datorn. Fick hjälp med att välja alla komponenterna och så. Så tänkte kolla här igen.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det fanns en tråd här på Sweclockers där folk erbjöd hjälp med just detta. Man kunde skriva vilken stad man kunde hjälpa till i har jag för mig!

Edit: Inte för att vara sån, men jag googlade "sweclockers hjälp bygga dator" så kom det upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Har för mig att det fanns en tråd här på Sweclockers där folk erbjöd hjälp med just detta. Man kunde skriva vilken stad man kunde hjälpa till i har jag för mig!

Edit: Inte för att vara sån, men jag googlade "sweclockers hjälp bygga dator" så kom det upp

Jo läste den tidigare, men där var det gratis hjälp för sweclockers medlemmar. Jag är ju inte riktigt någon medlem. Jag var det ett kort tag för 10 år sen. Och nu har jag varit det i nån timme, men liksom tycker inte att jag kvalificerar för gratis hjälp. Kanske värt att försöka kontakta någon från listan hursomhelst. Edit: bor ju i sthlm så

Permalänk
Medlem

Om du inte lyckats hitta en kandidat så skicka ett PM om du vill.