Permalänk

Asus ROG GTX 1080 bytes

Som titeln lyder så önskar jag byta mot ett starkare kort. Det är använt som det ska, ingen mjukvara för att klocka eller så.
Jag är öppen för både Nvidia och AMD.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, kan du tänka dig sälja så är jag intresserad och kan säkert lösa avhämtning/frakt

Mvh ,

Permalänk

Samma här, vill också köpa kortet

Permalänk

Haha, ja om jag får tag i ett annat utan byte så kan det bli aktuellt, får man fråga varför alla hypar och vill ha 1080? Mvh

Permalänk
Skrivet av Ghostairn:

Haha, ja om jag får tag i ett annat utan byte så kan det bli aktuellt, får man fråga varför alla hypar och vill ha 1080? Mvh

Jag behöver 1080 för att få 240fps på valorant, det är min anledning. Kan inte tala för andra xD

Permalänk
Permalänk
Skrivet av owns good:

Som jag skrev så detta främst en bytes annons, och att mitt kort skulle vara till salu om jag hittar annat, vilket är svårt idag.

Permalänk

Kolla min annons, RX 5700 XT pulse 8gb. Inte världens uppgradering men ändå lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Jag behöver 1080 för att få 240fps på valorant, det är min anledning. Kan inte tala för andra xD

Beror nog mest på cpu.
Med min 5600x kan jag få det även med gtx 970

Permalänk
Skrivet av aagii247:

Beror nog mest på cpu.
Med min 5600x kan jag få det även med gtx 970

Nah det kan du inte. Du får min 240fps. Du kanske får det i 1 sekund någon gång. Men consistency is the goal

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Nah det kan du inte. Du får min 240fps. Du kanske får det i 1 sekund någon gång. Men consistency is the goal

Spelar du valorant eller ?
Jag får 200-300 fps med en 980 ti på allt high.
Har 500+ med min 3060 ti maxat.
970 låga inställningar boom

Permalänk
Skrivet av aagii247:

Spelar du valorant eller ?
Jag får 200-300 fps med en 980 ti på allt high.
Har 500+ med min 3060 ti maxat.

Om du har allt på low då? Då bör du ha en fps som aldrig lägger sig under 240. Och det tror jag inte du får med 980 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Om du har allt på low då? Då bör du ha en fps som aldrig lägger sig under 240. Och det tror jag inte du får med 980 ti

Jag har det hign nu med min 980 ti.
Men ultra på 3060 ti.

Permalänk
Skrivet av aagii247:

Jag har det hign nu med min 980 ti.
Men ultra på 3060 ti.

Tror dig inte, för jag hade ett 970 + i5 10600k, sure jag fick 240+ ibland men för det mesta snittade det på 180. Tror inte 980ti höjer med 60fps i average. You lying eller så vet du bara inte hur man checkar medelvärdet på fps. Hade allt på lowest också förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Tror dig inte, för jag hade ett 970 + i5 10600k, sure jag fick 240+ ibland men för det mesta snittade det på 180. Tror inte 980ti höjer med 60fps i average. You lying eller så vet du bara inte hur man checkar medelvärdet på fps. Hade allt på lowest också förresten.

I5 med de slow ramminnen.
Hehe sure. Den gamlingen hänger inte med!

https://m.youtube.com/watch?v=sEwNumzMDYg&t=4s

Du vet kanske inte hur man får de.

Permalänk
Skrivet av aagii247:

I5 med de slow ramminnen.
Hehe sure. Den gamlingen hänger inte med!

https://m.youtube.com/watch?v=sEwNumzMDYg&t=4s

Du vet kanske inte hur man får de.
980 ti presterar lika med 1070

2:15 i videon och vid många andra tidpunkter ser man hur fpsen ligger på ca 190-200 precis som jag skrev. Du har 240fps när du springer runt ensam och inte ser några fiender vilket inte ens spelar någon roll.. Man ska ha 240fps när man aimar och han får inte det då han är i combat. Kolla noggrant.

Som sagt, du har fel. Tror att ett 1080 eller 1080ti ser till att man har minst 240fps konstant. Droppar aldrig under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Kolla min annons, RX 5700 XT pulse 8gb. Inte världens uppgradering men ändå lite.

Sorry för hijack av tråden, men Jag har ett 1080 Strix som jag skulle vilja byta till AMD RX kort (fruns hacintosh ska få bättre grafik). Men du @owns good säger att han ska byta med ditt 5700 XT och ge pengar emellan? Eller? Antar att detta var före du insåg hur mycket som betalas för ditt kort på Tradera

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Skrivet av t0bad:

Sorry för hijack av tråden, men Jag har ett 1080 Strix som jag skulle vilja byta till AMD RX kort (fruns hacintosh ska få bättre grafik). Men du @owns good säger att han ska byta med ditt 5700 XT och ge pengar emellan? Eller? Antar att detta var före du insåg hur mycket som betalas för ditt kort på Tradera

Japp, kortet är såldes för betydligt mycket mer på tradera än här.