skal/låda med batteri,skärm,zwave hatt och kylning på en rpi4

Permalänk
Medlem

skal/låda med batteri,skärm,zwave hatt och kylning på en rpi4

Hej

jag har inte så stor erfarenhet av att jobba med rpi men hoppas det finns någon som har koll på va som går att göra när det kommer till nedan önskemål. (se om jag lycks förklara så ni förstår vad jag vill göra)

jag leker nu med en rpi4 8gig version med en razberry på (z-wave hatt, vill inte ha z-wave via usb)
jag vill kunna kyla denna, ha ett batteripack på den, får in detta i en låda samt ha en liten skärm på den med touch så jag kan uppdatera op utan att dra fram mus och tangentbord. (jag vet inte lättaste att lösa)

Då z-wave är väldigt känsligt för för metall så bör lådan vara i plast, alternativet om man kan dra kabel til z-wave modulen och montera den för sig. (kanske går montera en antenn på modulen?

lådan får gärna vara stor så man kan sätta en större långsam fläkt på den osv

någon som har gjort något likande, kanske 3d printat något och kan dela med sig av filen osv.
eller vet var det går att köpa.

optimal skulle vara, skärm på front eller botten, zwave på överdelen, kyl block med heatpipe som går upp på andra sidan där en fläkt site och kyler detta. hmm eller det kanske inte går att ha tusch skärm ,zwave och batteripack + kylning samtidigt på en rpi4?

Hoppas jag inte yrade till det för mycket

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.