Cyberpunk 2077-uppdatering drabbas av spelförstörande bugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det skulle jag säga gäller hela mjukvarubranschen.

Fast det känns mer betonat kring spel eftersom (antar jag) det är jäkligt stor skillnad att släppa något i början på december och att släppa något i början på januari. Känns som det är marketing/finance som driver releaseschemat och inte utvecklingsteamen.

Edit: därför vi gör en massa småreleaser istället, big bang = big BANG

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

"Bästa spelet"... Haha... Ja, 2023 kanske.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Lagt spelet på is. Tror inte spelet kommer bli bättre efter att dom fixat alla buggar och problem. Det saknas tyvärr för mycket som dom aldrig kommer lägga till. Kommer dom verkligen förbättra hur npc beter sig? eller fixa så att det känns bättre att köra fordon?

Många skriver att man inte ska jämföra med Grand Theft Auto, men det är det som är problemet för mig att jag automatiskt jämför allt som saknas i Cyberpunk med GTA.

För vad ska jag göra när storyn och alla side missions är klara? Vill ju leka med poliserna, skapa kaos bland invånarna i staden, åka omkring och sladda med bilen och försöka göra coola stunt med hojen.

Hade hoppats på något mycket roligare när Cyberpunk 2077 släpptes.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trihxeem:

Fast det känns mer betonat kring spel eftersom (antar jag) det är jäkligt stor skillnad att släppa något i början på december och att släppa något i början på januari. Känns som det är marketing/finance som driver releaseschemat och inte utvecklingsteamen.

Edit: därför vi gör en massa småreleaser istället, big bang = big BANG

Jo fast samtidigt har det präglat alla utvecklingsjobb jag haft. Chefer, säljare eller annat folk som inte har koll lovar något datum och/eller specifika features mer eller mindre taget ur luften sen går all kvalitet ut genom fönstret när alla måste jobba röven av sig för att möta detta. Det kan förstås vara så att det är bättre om man jobbar på typ Google eller MS, det vet jag inget om, men det är inte normen enligt min erfarenhet.

Vad "ledningen" inte förstår är ju att man inte kan få allt direkt. Estimat är estimat, bara för att en utvecklare säger att den nog är färdig med X denna sprinten så kan man inte sälja X som klart om två veckor liksom.

Jag försöker få fram att man kan antingen sätta ett datum för release och så ingår det som är klart tills dess, eller så sätter man en lista över saker som måste med i releasen men då kan man inte säga med någon större säkerhet när den är klar. Man kan inte få både och.

Och jag förstår att det är ett problem, men mjukvara är komplext och det uppstår alltid oförutsedda förseningar eller komplexitet man inte hade räknat med.

Sen finns det förstås en massa andra problem som handlar om bristande förståelse för problemet eller branschen också. Exempelvis byggde mitt team en funktion som var en mikroservice som gjorde en specifik sak. När vi började bli klara så blev ledningen lyrisk och försökte få fram ett löfte att de kunde börja sälja den så jag blev tvungen att förklara att vi har byggt en service som gör vad den ska, men vi har inte nyttjat denna service någonstans då det ligger utanför vårt ansvarsområde. Den diskussionen la sig, men sen fick vi en massa skit ändå när de testade releasen och "våra" saker inte fungerade. De fungerar utmärkt, men alla andra team som bygger andra delar av applikationen har förstås inte kunnat använda vår nya funktionalitet förrän den var klar, och de har heller inte fått veta att de behöver göra det.

Ledsen för rant, men jag är lite trött på mitt jobb just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Lagt spelet på is. Tror inte spelet kommer bli bättre efter att dom fixat alla buggar och problem. Det saknas tyvärr för mycket som dom aldrig kommer lägga till. Kommer dom verkligen förbättra hur npc beter sig? eller fixa så att det känns bättre att köra fordon?

Många skriver att man inte ska jämföra med Grand Theft Auto, men det är det som är problemet för mig att jag automatiskt jämför allt som saknas i Cyberpunk med GTA.

För vad ska jag göra när storyn och alla side missions är klara? Vill ju leka med poliserna, skapa kaos bland invånarna i staden, åka omkring och sladda med bilen och försöka göra coola stunt med hojen.

Hade hoppats på något mycket roligare när Cyberpunk 2077 släpptes.

Är inte planen från CDPR att släppa multiplayer till Cyberpunk 2077 tidigast år 2022 eller nått sånt. Självklart är sådana här saker som bilkörning väldigt viktigt i multiplayer så visst lär dom fixa saker tills dess.
Det är väl ungefär vid den tiden multiplayer släpps som man kanske kan kalla spelet "färdigt" och man kanske köper det. Men innan dess är jag inte så sugen på att betala för att vara alpha- och betatestare.
Med två barn har man heller inte tiden att spela spelet i detta stadiet för att sedan spela det igen och igen och igen så fort det kommer en uppdatering.
Nä, en spelgenomgång räcker för mig och det vill jag göra när spelet är färdigt. När det händer är alldeles för tidigt att säga men minst 1 år till borde man vänta.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem

Kör man spelet via GoG kan man välja vilken version man vill använda. Så jag håller mig kvar på 1.06 ett tag till så dom hinner patcha patchen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Jag känner mig personligen kränkt, kan inte någon skapa en timmes lång youtube video som verkligen går in på djupet gällande hur CDPR medvetet intruducerade denna bugg samt beskriver för mig hur CDPR bör cancelleras?

Lustigt hur Sweclockers väljer att publicera en clickbait "nyhet" istället för relevanta nyheter såsom dessa :

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/l2s4j0/cyberpunk_2...

Även denna spelrelaterade nyheten tycker jag var intressant, dock inte cyberpunk relaterad, så den hade väll inte genererat Sweclockers lika mycket clickbait clicks men.. :

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/l4x7ku/ea_more_tha...

Det är väll fantastiskt att en site skriver en artikel som gör spelare uppmärksamma om en bugg innan de kör fast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Är det någon annan som har ljudproblem? Fattas ljud här och där t.iex. när folk pratar med en och musik så kan vissa ljud uppenbart fattas, typ trummor eller sång.

Hänt mig också några gånger men en save reload löser alltid problemet

Skitbra spel förövrigt trots att det delvis är opolerat. Kan inte säga att Patch 1.1 (lite magstarkt att kalla den för Major Update) löste de lustiga saker man ser ibland men jag kör vidare med side questerna och har snart klockat in på min 55e timme i spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

"Bästa spelet"... Haha... Ja, 2023 kanske.

Finns ingenting som mäter sig med cp2077 från förra året och det kommer ingenting det här året som kommer att kunna det, oavsett buggar eller inte.

Skrivet av Segafreakone:

Lagt spelet på is. Tror inte spelet kommer bli bättre efter att dom fixat alla buggar och problem. Det saknas tyvärr för mycket som dom aldrig kommer lägga till. Kommer dom verkligen förbättra hur npc beter sig? eller fixa så att det känns bättre att köra fordon?

Många skriver att man inte ska jämföra med Grand Theft Auto, men det är det som är problemet för mig att jag automatiskt jämför allt som saknas i Cyberpunk med GTA.

För vad ska jag göra när storyn och alla side missions är klara? Vill ju leka med poliserna, skapa kaos bland invånarna i staden, åka omkring och sladda med bilen och försöka göra coola stunt med hojen.

Hade hoppats på något mycket roligare när Cyberpunk 2077 släpptes.

Du kan inte skylla på CDPR för att du har köpt fel spel iallafall... Den vettigare jämförelsen vore väl snarare mot typ Fallout eller kanske t.o.m Dragon Age. Att det finns bilar och poliser gör det verkligen inte till någonting man kan ställa mot GTA. Djupet på karaktärerna och storyn har jag svårt att se Rockstar producera med tanke på hur upptagna de är med GTAV Online och allt mikrotransaktionsskräp.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

japp finns det nånting spelmässigt att se fram emot 2021??? att man kanske kan köpa en ps5 i slutet av året?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Stora problemet är ju att projektet blev för stort och att de aldrig blev klara. Nu har utvecklarna ett tydligt mål att fixa det som är släppt.

Alternativet hade varit nytt datum om ett år, men det hade nog inte varit klart då heller.

Få hoppas på trevliga feature updates över tid med alla system som saknas och lite mer vettiga poliser till exempel

Man kanske själv ska börja göra så på jobbet. Bli "klar" med en uppgift som inte ens är i närheten av att vara klar och hoppas att chefen säger "nåväl, nu har du ändå ett tydligt mål att fixa det där" och klappa mig på axeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Man kanske själv ska börja göra så på jobbet. Bli "klar" med en uppgift som inte ens är i närheten av att vara klar och hoppas att chefen säger "nåväl, nu har du ändå ett tydligt mål att fixa det där" och klappa mig på axeln.

Det var väl det som hände här, annars har jag missat något. Jag tycker inte det är en bra idé ifall det var otydligt. Försöker bara förklara det jag förstått

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Du kan inte skylla på CDPR för att du har köpt fel spel iallafall... Den vettigare jämförelsen vore väl snarare mot typ Fallout eller kanske t.o.m Dragon Age. Att det finns bilar och poliser gör det verkligen inte till någonting man kan ställa mot GTA. Djupet på karaktärerna och storyn har jag svårt att se Rockstar producera med tanke på hur upptagna de är med GTAV Online och allt mikrotransaktionsskräp.

Jag tycker allt i GTA V (Singleplayer) har varit mycket bättre än cyberpunk 2077. Även om Cyberpunk 2077 inte ska försöka vara GTA i framtidsmiljö så saknar jag GTA känslan när jag springer omkring (jag rör inte fordon) i staden mellan uppdragen.

Jag är en av dom som hoppades på att Cyberpunk 2077 skulle likna GTA lite mer en vad det gör även fast det inte var målet från utvecklarna.

Jag har även lagt ner GTA då jag tycker dom gått helt fel väg med sharkcards och konstiga tillägg.

Får väl se om MP blir kul i Cyberpunk.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

Bra att utvecklarna känner till buggen. Om tre år ungefär, då det finns datorer som klarar spelet med grafikläget på max och då alla stora buggar är fixade tänker jag köpa spelet till rabatterat pris och spela det. Så brukar jag göra med trippel-A-titlar. 😊

Permalänk
Medlem

Oj det finns folk som vill att det ska vara mer som gta5, för mig personligen är det ett av problemen, att det är för lite rpg & för mycket gta5. De borde gjort det pc exklusivt & inte släppt till tex ps alls. (det finns ju folk som gillar exlusiva spel mest ironisk) Men för lite rpg känsla ser jag som det största problemet.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

År 2077 är det klart och färdigpatchat. Då jävlar ska det spelas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Två saker ni alla måste komma ihåg dock när ni sitter och kritiserar CDPR:

1: CDPR är inte en person, utan massor med folk. Att kritisera företaget är fel, det är endast ett par få som skall få allt skit, inte företaget som helhet. Endast ett par få som är ytterst ansvariga, vilket tar mig till punkt 2:

2: Det är inte programmerarna som bestämmer när ett spel ska släppas. Det är inte programmerarnas fel att du sitter med ett spel som inte funkar. De vet ju om statusen på spelet, är ju trots allt dem som utvecklar det. Men det är _cheferna_ som ska kritiseras. Chefen för projektet som inte lyssnar på sina programmerare och målar upp en för positiv bild för sin chef, och den chefen för att pusha spelet innan det är färdigt bara för att möta någon finansiell deadline. Det är dessa individer som skall kritiseras.

Ofta så gnyr folk på programmerarna, att de har kodat ett så kasst spel osv osv, men det är en jäkla massa beslutskedjor mellan programmeraren och distributören och affärerna, och det är allt efter programmerarna som ska få allt skit för att ha medvetet tryckt på att spelet är färdigt för release.

Spelet har en del problem ja, men det är cheferna som tagit det yttersta beslutet att släppa det, och jag tvivlar på att programmerarna kollektivt har sagt att spelet är färdigt och stabilt för release. Vi vet ju redan att massor med content har klipps från spelet för att få ut det i tid, och att konsollreleasen var skit, men det är cheferna som godkänt detta fast de vetat statusen på produkten. Skyll på dem, inte programmerarna som sitter längst ner i hierarkin och lägger övertid och crunch för att försöka leverera spel till en aldrig nöjd kund...

Är det vad det hypades till? Nej. Är spelet komplett? Nej. Är det buggfritt? Absolut inte. Skulle jag kunnat vänta ett år till innan det släpptes? Absolut. Men jag har ändå haft väldigt kul med spelet och har förtroende för att de fixar det och även släpper mer content.

Jag kunde inte sagt det bättre själv!

/Ullman

Permalänk
Medlem

Tre genomspelningar och 250 timmar i spelet med 5600x och 3080. Har varit roligt även om det är snyggt, glitchar och buggar. Har tusentals timmar i Fallout så jag är van vid knaserier. Köpte RDR2 igår och det blir kommande månaders underhållning. Kommer definitivt att hälsa på i Night City igen senare

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Oj det finns folk som vill att det ska vara mer som gta5, för mig personligen är det ett av problemen, att det är för lite rpg & för mycket gta5. De borde gjort det pc exklusivt & inte släppt till tex ps alls. (det finns ju folk som gillar exlusiva spel mest ironisk) Men för lite rpg känsla ser jag som det största problemet.

Om man tänker på Open World ser man att Saint Row och GTA 4 som släpptes för 15 år sen har mycket bättre A.I och mycket bättre fysik än Cyberpunk. Folk skulle inte vara så pass elaka att de skulle jämföra Cyberpunk med GTA V som är bara 7 år gamal.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Aj aj aj... det går inge bra för CD Project RED nu alltså 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Sötast
Skrivet av Herr Kantarell:

Som jag sa, väntar något år innan jag köper spelet

"Men det funkar ju fint för mig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VinceAkStyle:

Om man tänker på Open World ser man att Saint Row och GTA 4 som släpptes för 15 år sen har mycket bättre A.I och mycket bättre fysik än Cyberpunk. Folk skulle inte vara så pass elaka att de skulle jämföra Cyberpunk med GTA V som är bara 7 år gamal.

Håller med. Rent storymässigt så tycker jag inte det är så fruktansvärt bra heller, många här verkar tycka att den fantastiska storyn väger upp alla andra missar men det är ju ändå ganska standard på det området liksom (i alla fall så långt jag kommit). Saint's Row är förstås lite over the top, men GTA har alltid haft bra storys tycker jag. Körde lite Sleeping Dogs nyligen och det är också ett öppen-värld-spel med riktigt bra story. Sen blir det förstås mer komplext i CP då man har lite val som påverkar och så, men ändå inte på något sätt revolutionerande i mina ögon.

Permalänk
Avstängd

Skit i detta spel nu, bortkastad tid, lägg den på Witcher 4 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Skit i detta spel nu, bortkastad tid, lägg den på Witcher 4 istället.

Ja, skit i att spela år 2020 bästa spel, lägg tiden på Fall Guys & Fortnite istället, med era nyinköppta grafikkort och konsoller.

LoL

Den här cirkelrunken av den här miniritetsgrupperingen av anti cyberpunk människor börjar bli väldigt tröttsam LoL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Min plan är att spela igenom spelet i vinter då det förhoppningsvis är en mer buggfri upplevelse.

Det är vinter nu!?

Med nya patchen fick jag nya buggar. Det mesta rör bilfysiken. När man kör runt ute i ödemarken så kan man se bilar falla från himlen och skapa ett j-vla kaos. Har även hänt att en parkerad bil exploderade från ingenstans och dödade ett antal NPC:er.

Några ljudbuggar har jag också haft sen innan. Främst ljudet när man "fokuserar" på fienden när man ska hacka dom. Det kan loopa tills man laddar om en sparfil. Men det är ju bara att direkt efter combaten spara och ladda så är det kvitt den buggen. Det fungerar även då gånger som knappar slutar fungera, typ shift, höger musknapp, tab slutar ibland fungera. Spara och ladda. Men jag tyckte att det stod med i listan över fixade buggar denna gången.

Det är ju tur att spelet laddar väldigt snabbt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrpijey:

Två saker ni alla måste komma ihåg dock när ni sitter och kritiserar CDPR:

1: CDPR är inte en person, utan massor med folk. Att kritisera företaget är fel, det är endast ett par få som skall få allt skit, inte företaget som helhet. Endast ett par få som är ytterst ansvariga, vilket tar mig till punkt 2:

2: Det är inte programmerarna som bestämmer när ett spel ska släppas. Det är inte programmerarnas fel att du sitter med ett spel som inte funkar. De vet ju om statusen på spelet, är ju trots allt dem som utvecklar det. Men det är _cheferna_ som ska kritiseras. Chefen för projektet som inte lyssnar på sina programmerare och målar upp en för positiv bild för sin chef, och den chefen för att pusha spelet innan det är färdigt bara för att möta någon finansiell deadline. Det är dessa individer som skall kritiseras.

Ofta så gnyr folk på programmerarna, att de har kodat ett så kasst spel osv osv, men det är en jäkla massa beslutskedjor mellan programmeraren och distributören och affärerna, och det är allt efter programmerarna som ska få allt skit för att ha medvetet tryckt på att spelet är färdigt för release.

Spelet har en del problem ja, men det är cheferna som tagit det yttersta beslutet att släppa det, och jag tvivlar på att programmerarna kollektivt har sagt att spelet är färdigt och stabilt för release. Vi vet ju redan att massor med content har klipps från spelet för att få ut det i tid, och att konsollreleasen var skit, men det är cheferna som godkänt detta fast de vetat statusen på produkten. Skyll på dem, inte programmerarna som sitter längst ner i hierarkin och lägger övertid och crunch för att försöka leverera spel till en aldrig nöjd kund...

Är det vad det hypades till? Nej. Är spelet komplett? Nej. Är det buggfritt? Absolut inte. Skulle jag kunnat vänta ett år till innan det släpptes? Absolut. Men jag har ändå haft väldigt kul med spelet och har förtroende för att de fixar det och även släpper mer content.

Du har såklart rätt i att programmerarna inte har kontroll över exakt hur det släpps. Det förändrar i faktumet att CDPR ska kritiseras för det. Det är deras produkt och produkterna reflekterar bolaget. Det är mer nyanserat än att det är cheferna som styr och allt ska skyllas på dem. Det finns bättre och sämre programmerare i alla företag. Vissa av programmerarna kan säkert varit trötta på produkten och tyckt att det lika väl kan släppas eller så tyckte det att det var alldeles för tidigt och ville fixa mer.

Till en aldrig nöjd kund? Det finns flertal med andra spel som hyllas ordentligt och istället får lite kritik. Så nöjda kunder finns det när det förtjänas.

Skrivet av LastNinjas:

Ja, skit i att spela år 2020 bästa spel, lägg tiden på Fall Guys & Fortnite istället, med era nyinköppta grafikkort och konsoller.

LoL

Den här cirkelrunken av den här miniritetsgrupperingen av anti cyberpunk människor börjar bli väldigt tröttsam LoL!

Jag skulle påstå att titeln bästa spel kommer från hypen och inte för att det faktiskt varit ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag skulle påstå att titeln bästa spel kommer från hypen och inte för att det faktiskt varit ett bra spel.

Vilka FPS RPGs sätter Cyberpunk i skamvrån?

Vilka spel är det du spelar där ditt perspektiv har blivit så att du tycker att Cyberpunk är ett dåligt spel? Jag menar ni måste ju helt ha tappat perspektivet på saker och ting..

Permalänk
Medlem

Cyberpunk sätter Cyberpunk i skamvrån rätt rejält som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Cyberpunk sätter Cyberpunk i skamvrån rätt rejält som det är.

På vilket sätt då? du förstår att du/ni är i stor minoritet med att ha den åsikten eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Cyberpunk sätter Cyberpunk i skamvrån rätt rejält som det är.

Skrivet av LastNinjas:

På vilket sätt då? du förstår att du/ni är i stor minoritet med att ha den åsikten eller hur?

Jag skulle tro att han menar det Cyberpunk som lovats på E3 och i alla PR-videos inför släppet krossar det spel som till slut släpptes.

Biljakter, gängkrig, polisjakter, dynamiska events runt om i staden, levande karaktärer i staden med egna liv, ...

Alla personer utom de som är på scriptade uppdrag är ju ’döda’ och gör ingenting, samma med trafiken och alla saker som bara försvinner när man passerar/inte tittar.

Spelet i sig kanske är ett av de bästa ändå, men jag vill inte spela det i sin nuvarande form.

Helt okej att andra tycker om det, grafiskt underbart är det ju, samma med prestandakraven

Känns dock främst som något som visar att 3080/3090 behövs (spelet går att maxxa högre än korten klarar) och därför räknas högre av många, för det finns inget ’värre’