Tisdagshäng med Kenneth

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tisdagshäng med Kenneth

Nu när det är lugnare i testlabbet tänkte Kenneth dra igång en lugn tisdags-stream, med förhoppningen om att vi fortsätter med det i framtiden. Tanken är bara att chilla och snacka med varandra, ibland kanske bara vid ett bord och vissa gånger (som nu) samtidigt som det spelas lite också.

För den här gången tänkte jag (Kenneth) köra lite F1 2020 med feta Fanatec-ratten som FZ har fått in till kontoret. Under tiden är det fritt fram att snacka om vad som helst och även ställa frågor som jag hoppas kunna svara på.

Tid: 16:00
Stream: SweCs extrakanal

Permalänk
Inaktiv

Trodde bilden till artiklen var ett foto först. På tal om ingenting hittade jag Al Unser Jr. Arcade Racing när jag gick igenom lådor i källaren. Man tyckte grafiken såg ut som verkligheten på 90-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Trodde bilden till artiklen var ett foto först. På tal om ingenting hittade jag Al Unser Jr. Arcade Racing när jag gick igenom lådor i källaren. Man tyckte grafiken såg ut som verkligheten på 90-talet

https://www.youtube.com/watch?v=qLAx-6jmz70

Vill nog fortfarande hävda att det ser rätt verkligt ut jämfört med tidigare titlar, det hände väldigt mycket mer på ett par år förr

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Blir det Maximum Attack(tm)?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av DasIch:

Blir det Maximum Attack(tm)?

Full send (in i väggen)

Permalänk
Medlem

Tusan detta missa jag.

Djupt imponerad om du kan köra F1 och va social samtidigt! När vi kör brukar det mest va 6 gubbar som agerar kommentatorer till sin egna prestation 😄

Vilken base/ratt från Fanatec?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av eFoppa:

Tusan detta missa jag.

Djupt imponerad om du kan köra F1 och va social samtidigt! När vi kör brukar det mest va 6 gubbar som agerar kommentatorer till sin egna prestation 😄

Vilken base/ratt från Fanatec?

Nja, gick ju inte superbra när jag försökte läsa chatten samtidigt som jag körde men var roligt

Det är Fanatec Podium Racing Wheel F1 med DD1-base. Utan tvekan den bästa ratten jag har provat men också den dyraste med stor marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nja, gick ju inte superbra när jag försökte läsa chatten samtidigt som jag körde men var roligt

Det är Fanatec Podium Racing Wheel F1 med DD1-base. Utan tvekan den bästa ratten jag har provat men också den dyraste med stor marginal.

Nice! Har en CSL Elite. Sneglat på Direct Drive, men ja det är ju litet hopp upp i budget Nån dag så...

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Nice! Har en CSL Elite. Sneglat på Direct Drive, men ja det är ju litet hopp upp i budget Nån dag så...

VRS DirectForce Pro är annars ett alternativ, jag valde det framför Fanatec av anledningen att jag inte alls gillade deras mjukvara och "ekosystem".

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Vill nog fortfarande hävda att det ser rätt verkligt ut jämfört med tidigare titlar, det hände väldigt mycket mer på ett par år förr

http://www.bestoldgames.net/img/ss/grand-prix-circuit/grand-prix-circuit-ss3.gif

Åh Grand Prix Circuit! Blev många timmar i det