WFH+gaming Setup m. dubbla datorer & skärmar. Dockningsstation?

Permalänk
Medlem

WFH+gaming Setup m. dubbla datorer & skärmar. Dockningsstation?

Hej!

Bestämt mig för att göra en lite mer permanent setup hemma men behöver er hjälp för att lista ut hur man får till det på ett bra sätt! Vill ju givetvis använda samma setup för både gaming och jobb! Tanken är att försöka få ihop följande utrustning och antar att jag behöver någon typ av hub för att få till det?

Skärmar
- 32" 4k 120hz skärm - Tänkte köpa en av de som kommer under våren då jag även kommer ha en ps5 till setupen.
- 27" 1440p 165 hz - Extra skärm

Datorer
- Stationär dator - Vill få ut bild till båda skärmarna i full upplösning samt kringutrustning. Har USB-C från GFX. (Verkar vara svårast att få till då inga dockor verkar stödja dubbel pc + skärmar med denna upplösning/uppdateringsfrekv.

- Bärbar dator - HP Jobbdator med usb-c ut för laddning, skärm och kringutrustning. Behöver inte stödja full upplösning/uppdat. frekv.. Ansluts med 1 usb-c kontakt.

Övrig utrustning
Mic, Webkamera, tgb, mus samt ljudkort.

Summary

Någon som har några idéer på hur jag får ihop ovan setup? Sett vissa som använder skärmens hub för att lösa det men då kan man inte nyttja den andra skärmen till laptopen utan extra kablar? Hjälp!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm