Tävling: Sätt ord på Intel Evo och vinn påkostad bärbar dator från Lenovo

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Sätt ord på Intel Evo och vinn påkostad bärbar dator från Lenovo

Var med och tävla om ett Intel Evo-designat kraftpaket från Lenovo till ett värde av över 20 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ju mindre som deltar i tävlingen ju högre chans är det att man vinner. Det ser bra ut för mig nu.

Annars Evotänket är i tiden, allt fler vill ha ultrakompakta datorer. Bra batteritid så man slipper ha med laddaren gör att man har mycket plats i väskan för annat. Det enda jag egentligen har emot dem idag är att de brukar vara väldigt dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ju mindre som deltar i tävlingen ju högre chans är det att man vinner. Det ser bra ut för mig nu.

Annars Evotänket är i tiden, allt fler vill ha ultrakompakta datorer. Bra batteritid så man slipper ha med laddaren gör att man har mycket plats i väskan för annat. Det enda jag egentligen har emot dem idag är att de brukar vara väldigt dyra.

Dra genast tillbaka ditt bidrag, jag vill vara enda kandidaten

Evo måste ju ställas mot Apples senaste datorer och där blir framförallt priset den stora nageln i ögat. Men om man måste ha Windows finns ju inget bättre att få tag i med denna formfaktorn.

Känns som ett steg upp över vanliga slim-laptops absolut

Permalänk
Medlem

Håller med om att Evo ligger i tiden, bytte precis min gamla "tekniker-dator" som vägde in på 3kg som jag släpade runt till en mer tunn modell med amd processor 8 kärnor och vega 10 grafik om jag inte missminer mig. Väger in på ca 1.2kg och aldrig varit så nöjd, snabb, lätt och alla anslutningar jag behöver. Svårt att se att man skulle behöva mer GPU kraft heller om man inte ska spela eller jobba med tunga grafiska tillämpningar men då kanske man hellre väljer stationärt??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Avstängd

Tyvärr hoppade jag också in i tävlingen så nu är chansen att vinna lite mindre för oss alla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

len-evo:
Jag ser bara @Jacob sitta och klappa en laptop som dr Evil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Håller med om att Evo ligger i tiden, bytte precis min gamla "tekniker-dator" som vägde in på 3kg som jag släpade runt till en mer tunn modell med amd processor 8 kärnor och vega 10 grafik om jag inte missminer mig. Väger in på ca 1.2kg och aldrig varit så nöjd, snabb, lätt och alla anslutningar jag behöver. Svårt att se att man skulle behöva mer GPU kraft heller om man inte ska spela eller jobba med tunga grafiska tillämpningar men då kanske man hellre väljer stationärt??

3kg? Fyfan vad störigt att dra omkring på.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

len-evo:
Jag ser bara @Jacob sitta och klappa en laptop som dr Evil

Once upon a time när jag testade bärbara datorer!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sysop:

3kg? Fyfan vad störigt att dra omkring på.

Min nuvarande jobbdator från Lenovo är garanterat en av dessa klumpar på 3kg. Ändå är den bara 14”.
Hoppas få en ny närmaste veckorna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Min nuvarande jobbdator från Lenovo är garanterat en av dessa klumpar på 3kg. Ändå är den bara 14”.
Hoppas få en ny närmaste veckorna.

Jag lider med er och hoppas din eventuellt nya är bättre på alla fronter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sysop:

Jag lider med er och hoppas din eventuellt nya är bättre på alla fronter!

Just nu är det ju sak samma då jag ändå inte får lämna mitt kontor på grund av skitcorona. Vill ut och resa och träffa mina kunder på ett normalt sätt igen och då gärna med en lättare och snabbare dator.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Just nu är det ju sak samma då jag ändå inte får lämna mitt kontor på grund av skitcorona. Vill ut och resa och träffa mina kunder på ett normalt sätt igen och då gärna med en lättare och snabbare dator.

Ooh ja, hotellnätter med ostörd sömn och frukostbuffé, att promenera på måfå i nya, för mig okända städer och slå sig ned på något mysigt café med datorn längtar jag väldigt mycket efter.

Permalänk

Swooosh! Mitt bidrag inlämnat!

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Kul med tävling, men jag tycker det är roligare med tävlingar där folk måste skicka in bidrag så jag har något att titta på (deltar aldrig själv)

(lycka till alla)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag lider med er och hoppas din eventuellt nya är bättre på alla fronter!

Jag måste vara gammal, för i min värld är 3kg en lätt dator. Vill minnas att min första bärbara, en skoldator anno '01, vägde 4.5 kg. Och den släpade jag med mig vart jag än gick, oavsett sammanhang. Sätter än idag filtret på max 4kg på Prisjakt när jag letar ny bärbar xD

Mer om topic förstör jag också allas vinstchanser genom deltagande. Förlåt. Ska inte hända igen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Jag måste vara gammal, för i min värld är 3kg en lätt dator. Vill minnas att min första bärbara, en skoldator anno '01, vägde 4.5 kg. Och den släpade jag med mig vart jag än gick, oavsett sammanhang. Sätter än idag filtret på max 4kg på Prisjakt när jag letar ny bärbar xD

Mer om topic förstör jag också allas vinstchanser genom deltagande. Förlåt. Ska inte hända igen.

Jag vill nog minnas ännu tyngre släpbara när det begav sig, men det betyder ju ingenting i dagens läge, mitt senaste inköp väger 1,3 kg och skulle den inte klara av något går det ju alltid att köra remote mot ws. Sen arbetar jag för det mesta med en smarttelefon och det är väl kanske därför jag reagerar på "tyngre" maskiner... Imo.

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Mer om topic förstör jag också allas vinstchanser genom deltagande. Förlåt. Ska inte hända igen.

Du menar att du inte kommer behöva en ny laptop efter du vunnit denna tävling? Låter lite kaxigt, vi får se om du klår oss andra och behöver vår förlåtelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Du menar att du inte kommer behöva en ny laptop efter du vunnit denna tävling? Låter lite kaxigt, vi får se om du klår oss andra och behöver vår förlåtelse.

Haha nej, jag kom med ett uselt svar Syftade mer på att flera andra i tråden tyckte att ju färre som deltar i tävlingen desto större chans att vinna

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Såja, dags för den där jobbiga väntan då man bygger upp orimliga förhoppningar i huvudet igen 😀 hoppas det inte tar allt för lång tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Såja, dags för den där jobbiga väntan då man bygger upp orimliga förhoppningar i huvudet igen 😀 hoppas det inte tar allt för lång tid!

Det borde vara en snabb affär så fort de läser mitt bidrag och likt matadorerna i Tjuren Ferdinand utbrister "Honom ska vi ge!" 😜
#orimligaförvantningar

Permalänk
Medlem

Och så den obligatoriska "När beräknas ni ha ett resultat?"-frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Och så den obligatoriska "När beräknas ni ha ett resultat?"-frågan.

Och veckan senare kommer det minst lika obligatoriska "är vi framme snart"? 😉