Har glömt lösenordet till min Ipad och försöker återställa den via en dator men står att jag inte kan återställa den om jag inte stänger av hitta ipad, hjälp!!!!

Permalänk
Medlem

Har glömt lösenordet till min Ipad och försöker återställa den via en dator men står att jag inte kan återställa den om jag inte stänger av hitta ipad, hjälp!!!!

Hej!
Har en gammal Ipad som jag inte använt på länge och har då glömt lösenordet på den, försökt koppla upp den till min dator för att återställa den men då står det att jag måste stänga av hitta ipad på den innan jag kan göra det, men jag kommer ju inte in på den så vad har jag för alternativ?? Är jag helt körd??

tänkte sälja den då den inte används längre

Permalänk
Medlem

Tjena!

Du skulle kunna testa att avaktivera det via Icloud.com, kan inte verifiera att det funkar men testa gärna. Gäller ju givetvis att det är rätt konto med

Guide: https://imazing.com/guides/how-to-turn-off-find-my-iphone

Permalänk
Medlem

Du stänger av det genom att ta bort enheten ur din lista över enheter i iCloud. Detta kan göras antingen via www.icloud.com eller via en annan Apple-enhet som är inloggad på samma konto.

Du ska dock kunna nollställa den och SEN logga in på icloud på enheten. För att göra detta gör du en så kallad DFU-återställning. Googla ”dfu” och din iPad modell, så hittar du säkert en guide för hur man gör.

Har du glömt dina inloggningsuppgifter till icloud (och inte lyckats nollställa dem via vanliga ”glömt-mitt-lösenord”-guiden) får du ringa AppleCare (apples support), som kommer skicka en länk till dig, och via den länken får du ladda upp en kopia på kvittot från när iPaden köptes. Då tar de bort kopplingen till ditt icloud konto.

Kan du inte göra något av ovanstående så är du körd.

Visa signatur

---