föra över ubuntu os till en ssd via windows 10?

Permalänk

föra över ubuntu os till en ssd via windows 10?

hejsan!

Jag är i behov av lite hjälp angående ett projekt jag har. Jag har installerat ubuntu på en ca 2012 macbook pro och ska nu byta dens hårddisk mot en ssd. Jag har alla filer från hårddisken men jag lyckas inte föra över filerna till ssd. Jag använder mig av windows 10 och en deltaco cloning station.

Om det är något som är svårt att förstå får du gärna fråga så ska jag svara så snabbt som jag kan. '

Tack!

/Noel

Permalänk
Medlem
Skrivet av noel1234noel:

hejsan!

Jag är i behov av lite hjälp angående ett projekt jag har. Jag har installerat ubuntu på en ca 2012 macbook pro och ska nu byta dens hårddisk mot en ssd. Jag har alla filer från hårddisken men jag lyckas inte föra över filerna till ssd. Jag använder mig av windows 10 och en deltaco cloning station.

Om det är något som är svårt att förstå får du gärna fråga så ska jag svara så snabbt som jag kan. '

Tack!

/Noel

  • Är det en disk-klon du önskar göra?

  • Är diskarna lika stora, eller är SSDn större?

  • Var det länge sedan du installerade Ubuntu på MacBooken?

  • Skulle det funka att boota upp och installera Ubuntu från scratch (såvida du sparat alla dina dokument och filer någonstans innan så klart?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:
  • Är det en disk-klon du önskar göra?

  • Är diskarna lika stora, eller är SSDn större?

  • Var det länge sedan du installerade Ubuntu på MacBooken?

  • Skulle det funka att boota upp och installera Ubuntu från scratch (såvida du sparat alla dina dokument och filer någonstans innan så klart?

Ber om ursäkt för att jag inte har svarat.

Men jag orkade inte meka så jag bara gjorde en ny installation av Ubuntu på hårddisken istället. Tack för att du tog din tid att skriva och jag hoppas du har en bra fortsättning

/Noel