Behövs skydd för skärmen? S21 Ultra

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av danneking:

Ja gick från en S6 Edge till S21 Ultra så de är ju lite skillnad på allt 😀
Storleken vänjer man sig vid ganska fort men just tyngden är lite jobbig. Lillfingret man håller upp telefonen med när man använder en hand får jobba hårt.
Men annars som sagt en grym lur. Räknar med att ha den i många år.

Har testat att registrera flera fingrar, för samma finger men de hjälper inte jättemycket tyvärr.
Är väldigt surt när den inte vill läsa av men ja kombinerar det med ansiktsavläsning. Så länge man inte ser allt för risig ut brukar nåt av dom fungera.
Fingeravtryck skulle ja klara mig utan för att låsa upp telefonen men till bank-id vill ja gärna använda den.
Går de att ha för bara de?
Smörjer händerna när de är som värst men de räcker tydligen inte i de här fallet.

Om jag minns rätt så är fingeravtryck för bank-id kopplat till att det används för skärmlåset också. Så här säger bank-id för mig när jag försöker aktivera det utan fingeravtrycksöppning igång.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Skyddet som kommer från fabrik är väl samma som kom med S20, inte bra på något sätt, dålig respons mm

Har alltid kört med Copters skydd, funkar väldigt bra och går att applicera om flera gånger utan problem.

Har haft allt möjligt i jobbyxorna, från skruvar till grus och skyddet är väldigt bra.

Glaset pallar nog mycket som metall och andra saker, men sand och annat skit kan repa glaset

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Om jag minns rätt så är fingeravtryck för bank-id kopplat till att det används för skärmlåset också. Så här säger bank-id för mig när jag försöker aktivera det utan fingeravtrycksöppning igång.

https://i.imgur.com/Y3tjCza.png

Ja du har nog rätt där. Tyvärr måste man nog ha fingeravtryck även för skärmen om man ska ha de för Bank-id.
Är lite märkligt för mig. Vissa dagar fungerar de väldigt bra med fingeravtryckläsningen och andra väldigt dåligt.
Har försökt att lägga in flera för samma finger men de gör ingen speciell skillnad.
Men kan vara för att jag har torra händer.
Hade gärna sluppit det helt för skärmen och bara haft för Bank-id men de är va de är.
Kör fingeravtryck och hansiktsigenkänning kombinerat. Oftast läser den av något av dom i alla fall

Skrivet av peckapecan:

Skyddet som kommer från fabrik är väl samma som kom med S20, inte bra på något sätt, dålig respons mm

Har alltid kört med Copters skydd, funkar väldigt bra och går att applicera om flera gånger utan problem.

Har haft allt möjligt i jobbyxorna, från skruvar till grus och skyddet är väldigt bra.

Glaset pallar nog mycket som metall och andra saker, men sand och annat skit kan repa glaset

Körde Copter på min tidigare lur och tyckte att det var bra. Fick bara repor rakt över skärmen av kreditkorskanterna när ja hade plånboksfodral, men skärmen skyddade den väldigt bra.
Strax innan ja skulle byta telefon tog ja bort de och de var väldigt skönt att köra utan, även om ja inte tänkt på att de var nåt speciellt när ja hade de så är de ändå lite "trögt" med de på.
Original som sitter på nu känns bättre och de verkar skydda bra hittills (4 månader) men får se hur länge de håller.
Frågan är också hur de funkar med fingeravtrycksensor med Copter på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneking:

Ja du har nog rätt där. Tyvärr måste man nog ha fingeravtryck även för skärmen om man ska ha de för Bank-id.
Är lite märkligt för mig. Vissa dagar fungerar de väldigt bra med fingeravtryckläsningen och andra väldigt dåligt.
Har försökt att lägga in flera för samma finger men de gör ingen speciell skillnad.
Men kan vara för att jag har torra händer.
Hade gärna sluppit det helt för skärmen och bara haft för Bank-id men de är va de är.
Kör fingeravtryck och hansiktsigenkänning kombinerat. Oftast läser den av något av dom i alla fall
Körde Copter på min tidigare lur och tyckte att det var bra. Fick bara repor rakt över skärmen av kreditkorskanterna när ja hade plånboksfodral, men skärmen skyddade den väldigt bra.
Strax innan ja skulle byta telefon tog ja bort de och de var väldigt skönt att köra utan, även om ja inte tänkt på att de var nåt speciellt när ja hade de så är de ändå lite "trögt" med de på.
Original som sitter på nu känns bättre och de verkar skydda bra hittills (4 månader) men får se hur länge de håller.
Frågan är också hur de funkar med fingeravtrycksensor med Copter på?

Efrersom copter är ett plastskydd fungerar det utmärkt med fingeravtryck

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem

Har ägt s21 ultra några veckor och provat en handfull skärmskydd. Ingen höll måttet. Belkin som finns att köpa på Clas ohlsons hade svarta kanter runt glaset så den gjorde skärmen synbart mindre. Copter fäste inte ordentligt på sidam av skärmen där skärmen är curved. Etc, etc. Har nu bestämt mig för att jag redan lagt över 700kr på skärmskydd som jag inte tyckte om och kommer inte lägga en krona till. Kör utan skärmskydd och ångrar som sagt att jag tog bort det som följde med telefonen.

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem

Köp ett skal med upphöjda sidor runt skärmen och undvik att ha mobilen med nycklarna så är det lugnt. Haft s10 sen den släpptes och säkert tappat den 1000 gånger utan att ens ha några repor på den. Känns ju sådär att sätta på billiga skärmskydd när man ändå betalat mycket för glaset som sitter på skärmen.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

jag drog bort skärmskyddet på S21 Ultra efter ca 1 månad då det hade repats en del...Corning kan kalla sina glas för alla möjliga fräsiga namn men glas är glas och kommer förr eller senare repas vilket även S21 Ultra gjorde någon dag senare även fast jag inte har den bland nycklar osv, kör den förövrigt helt naken så inget skal eller liknade, redan tung och klumpig som den är... alltid skönt hoppa över till vanliga S21 som jag använder nu för tillfället, eller Galaxy Z Flip.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av danneking:

Ja du har nog rätt där. Tyvärr måste man nog ha fingeravtryck även för skärmen om man ska ha de för Bank-id.
Är lite märkligt för mig. Vissa dagar fungerar de väldigt bra med fingeravtryckläsningen och andra väldigt dåligt.
Har försökt att lägga in flera för samma finger men de gör ingen speciell skillnad.
Men kan vara för att jag har torra händer.
Hade gärna sluppit det helt för skärmen och bara haft för Bank-id men de är va de är.
Kör fingeravtryck och hansiktsigenkänning kombinerat. Oftast läser den av något av dom i alla fall
Körde Copter på min tidigare lur och tyckte att det var bra. Fick bara repor rakt över skärmen av kreditkorskanterna när ja hade plånboksfodral, men skärmen skyddade den väldigt bra.
Strax innan ja skulle byta telefon tog ja bort de och de var väldigt skönt att köra utan, även om ja inte tänkt på att de var nåt speciellt när ja hade de så är de ändå lite "trögt" med de på.
Original som sitter på nu känns bättre och de verkar skydda bra hittills (4 månader) men får se hur länge de håller.
Frågan är också hur de funkar med fingeravtrycksensor med Copter på?

Har du testat att rengöra skärmskyddet lite? Jag tänkte om det möjligen ligger någon hinna på det som kan störa avläsningen. Det känns ganska otroligt, men jag hade själv inga problem med S21 Ultra:s fingeravtrycksläsare, så förhoppningsvis finns det en lösning.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung