Mass Effect Legendary Edition i förhandstitt

Permalänk
Medlem

Tack för att det landar till Steam, gud välsigna dig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har de gjort ett bra jobb är min plånbok redo!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blackeagle:

ME1 och ME2 drog mig hårt iväg från WoW i några månader, men jag spelade aldrig genom hela ME3...

Jag var så grinig över att de hade totalt fuckat upp hur default FemShep såg ut. Från erfaren soldat till "nyexad 20-åring" funkade inte riktigt för mig.

Hade man åtminstone kunnat få ett förval som liknade default i ME1 och ME2 hade det varit ok, men inte ens med textureditor fick jag till det helt bra. Kan man få det fixat, eller om någon faktiskt fått till en textur som är mer lik så kan jag tänka mig att spela om iaf 3an.

Jämförelse för vad som händer när man bara importerar sparfilen.
https://i.imgur.com/eMkaQ.jpg

Nya default i ME3.
https://i.imgur.com/bSPPJCG.png

"Dessutom finns den ursprungliga Femshep nu tillgänglig som en default-karaktär i karaktärsgeneratorn, i samtliga titlar."

https://www.fz.se/artikel/285591-vi-har-sett-remastern-las-al...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har spelat igenom trilogin en gång. Håller med @Dinoman här ovan, bästa Sci-Fi-operan någonsin. Jag började dock spela ME1 2011, fyra år efter spelsläppet och ärligt talat så var spelet redan då otroligt utdaterat grafiskt och spelmässigt vilket gjorde att det var rätt jobbigt att ta sig igenom spelet. Jag ser mycket fram emot detta släpp! Dock tänker jag läsa recensioner innan jag köper spelet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Gud vilket gnäll. Detta är ju fantastiskt. Massa Effect är den bästa Scifi-operan det finns på spelsidan.

Finns det ens någon värdig rpg-konkurrent (seriös fråga)?

Permalänk
Medlem

Hhhhhhhhnnnnnnnnnggggggg

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Släpps det inte till vanliga PS4?
Suck.. Men då får väl detta bli skäl nog för en uppgradering!

På FZ står det bara "PS4", inget specifikt om Pro, så jag vet inte varför "(Pro)" står med här.

Permalänk
Musikälskare

Now with 200% more lens flare !

Skojar, ser bra ut faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Finns det ens någon värdig rpg-konkurrent (seriös fråga)?

O ja, Xenosaga till exempel.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig köpa spelen om det skulle hjälpa till för att få en fortsättning på Andromeda som jag anser var ett riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem

Andromeda❤️❤️❤️❤️❤️

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Alltid velat spela igenom Mass Effect 1 igen men kändes alldeles för konstigt att spela då det inte stödjer högre resolution,

Nja, ME1 stödjer en rad upplösningar i 16:9 mellan 1280x720 och 2560x1440, men sen är ju tyvärr spelets konfigurationsverktyg ('\Binaries\MassEffectConfig.exe') relativt väl gömt då det inte skapas någon genväg dit i samband med installationen eller liknande.

Permalänk
Medlem

Har bara spelat 2an en bit, och 1:an ännu mindre för säkert 7-8 år sedan eller något. Kanske dags att prova igen nu? Visste inte att detta var på gång!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jag började dock spela ME1 2011, fyra år efter spelsläppet och ärligt talat så var spelet redan då otroligt utdaterat grafiskt

Eller så var du en av alla som inte hittade spelets konfigurationsverktyg och körde 1280x720 med uppskalning på bildskärmen så att allt såg ut som en bytta kräm?

Skrivet av Überklass:

och spelmässigt

Alla tilltalades inte av loot-mekaniken och inventory-systemet (som faktiskt var ganska rörigt) men att kalla det utdaterat spelmässigt? Du får nog förtydliga vad du menar, för jag förstår inte alls den kritiken.

Permalänk
Medlem

PRE-Order NOW!! Skynda! De digitala kopiorna kanske tar slut!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

@Zpiritual @Dinkefing Nu var det säkert länge sedan ni spelade Mass Effect, men har ni glömt att spelet alltid haft massa J.J. Abrams-lensflares? Det är inte utan anledning att det kom mods som tog bort dem. Nu får vi legendary lens flares, kan inte bli bättre än så!

Själv gillar jag dem skarpt, och de var en stor del den art direction som gav spelet sin sköna stämning när det kom ut 2007.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

O ja, Xenosaga till exempel.

Ska kolla på det lite närmare men jag ställer mig skeptisk, har svårt för spel som ser så japanska ut.

Hade dessutom hoppats på något som var lite modernare, men det verkar knappt finnas något.

Skrivet av Sveklockarn:

Alla tilltalades inte av loot-mekaniken och inventory-systemet (som faktiskt var ganska rörigt) men att kalla det utdaterat spelmässigt? Du får nog förtydliga vad du menar, för jag förstår inte alls den kritiken.

Jag och många andra brukar främst syfta på combat mechanics (vad det nu heter på svenska) när vi gnäller på ME1. Det känns lite som att hela grejen med att skjuta och dyl. är en efterkonstruktion som de slängde ihop under en kafferast.

Kan jämföras med t.ex. Half Life som släpptes tio år tidigare och som trots det har en i mitt tycke bättre mekanik.

Jag älskar alla ME-spel, jag älskar makon och jag älskar har inget emot sluten i ME3 men däremot finns det mycket att önska av ME1, bortsett från storyn. Storyn är förstås helt underbar.

Permalänk
Medlem

Förbokat till Series X. Blir perfekt till 55" CX och Atmos 😁
Självklart tas fredagen ledigt också.

Mass Effect är det bästa som hänt mänskligheten sedan luft uppfanns.

Permalänk
Medlem

Jag minns hur repetetiva första ME interiörer var.
Samma klonade struktur på alla planeter man landade på, med undantag för att somliga rum var låsta eller öppna.
Det vore synd om en remake inte rått bot på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag och många andra brukar främst syfta på combat mechanics (vad det nu heter på svenska) när vi gnäller på ME1. Det känns lite som att hela grejen med att skjuta och dyl. är en efterkonstruktion som de slängde ihop under en kafferast.

Kan jämföras med t.ex. Half Life som släpptes tio år tidigare och som trots det har en i mitt tycke bättre mekanik.

Inte riktigt jämförbart eftersom ME är designat med tanken att man ska använda sig av cover under striderna.

Jag saknar inte direkt inventory-systemet eller administrationen av loot (som sög, jättemycket), men samtidigt blir det lite tråkigare att man inte har massa olika prylar och vapen med olika stats och utseenden att välja ifrån.

Skrivet av Trunk:

Jag älskar alla ME-spel, jag älskar makon och jag älskar har inget emot sluten i ME3 men däremot finns det mycket att önska av ME1, bortsett från storyn. Storyn är förstås helt underbar.

Smaken är olika, jag tycker dock fortfarande att ettan är väldigt mycket bättre tekniskt än många vill göra det gällande.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom ettan några veckor innan remastern började puffas.
Med moddar som ALOT (of textures) och MEUITM, motsvarande för cutscenes, samt QoL-fixar i ME1 Recalibrated och ... nödvändigast... Faster Elevators var det häpnadsväckande snyggt och roligt i 4k på sansad (GTX1080) hårdvara.

Skärmdumparna här ser ju faktiskt nästan utan undantag sämre ut än med de vanligaste moddarna...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

Jag minns hur repetetiva första ME interiörer var.
Samma klonade struktur på alla planeter man landade på, med undantag för att somliga rum var låsta eller öppna.
Det vore synd om en remake inte rått bot på det.

ME1 släpptes året efter TES IV: Oblivion, så det var nog mycket ett designval baserat på att det skulle funka på dåtidens konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Finns det ens någon värdig rpg-konkurrent (seriös fråga)?

Jag tycker att Remnant: From the Ashes är rätt bra faktiskt. Spelat genom många gånger nu:) (ps. kanske inte exakt samma genre)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

O ja, Xenosaga till exempel.

åhh Xenosaga, så härligt underbart spel. En remake på den i typ Unreal engine 4😍

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Denna trilogi är ett av mina favoritspel genom tiderna, där jag är nog en av få som rankar 1:an och 3:an högre än 2:an

Problemet här är väl att man redan äger alla dessa 3 titlar på origin med dlc, och att man här begär 60 USD för detta är väl lite att ta i, i mitt tycke, och de gama spelen ser rätt bra ut fortfarande i mina ögon.

Får kolla på någon walktrough video sen på youtube för att se om det är värt det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att köra igenom triologin igen! Hoppas verkligen de gör remakes på KotOR I och II också!

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk

Jahå, då blir det till och tugga igenom trilogin för 5e gången då haha, Andromeda gillade jag som faan men detta ska bli riktigt jävla ball.

Visa signatur

Dynamic O11, RMx1000, MSI 570X Unify, Ryzen 5900X, Sapphire 7900XTX Nitro+, Vengeance LPX 3600/64GB, 970 EVO 1TB/A2000 1TB/870 QVO 1TB/1TB 2.5"/3TB 3.5" + 5TB 2.5" USB3.0, Arctic Freezer II 360/6st P12 120mm/2st P8 80mm, MSI MAG342CQR+AOC 27G2U, Logitech G502 och G613 Lightspeed. MSI GT72 Dominator Pro 2QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Alla tilltalades inte av loot-mekaniken och inventory-systemet (som faktiskt var ganska rörigt) men att kalla det utdaterat spelmässigt? Du får nog förtydliga vad du menar, för jag förstår inte alls den kritiken.

Bara jämför gears of War 1 från November 2006, ett år innan ME1, så tror jag du förstår exakt vad han menar med att det är utdaterat spelmässigt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vad bra att man inte spelade om dem.

Ser verkligen fram emot detta!

Kanske blir att hoppa på Andromeda nu till slut.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Jag är skeptisk till ljussättningen, lensflares?

De har blivit inspererade av cyberpunk 2077.

https://youtu.be/JX9qKXJNpik