Permalänk
Medlem

Tips på tyst spelmus

Tjenixen!

är på jakt efter en ny spelmus som har tysta klickljud.
Nuvarande razer deathadder v2 låter nämligen för högt när man klickar och driver person x bredvid till vansinne när denne ser tv.

alla gamingmöss är av intresse så länge dom inte låter mycket.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Logitech M330 är en särskilt tyst mus. Används för gaming av en som är känslig för klickljud men om den är att klassa som gamingmus är mer osäkert. Den är billig så det kan vara värt ett test.

Permalänk
Medlem

ska ta och kolla lite på den då, hänger den med oki i spel?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

den ser dock lite liten ut?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Du får testa. Beror på hur höga krav du har. Det enda jag kan säga är att den är klart tystare än vanliga möss.

Om det nu är så stor skillnad på vanlig mus och gamingmus. Min erfarenhet av gamingprylar är att dom mest bara är dyrare och håller sämre.

Permalänk
Medlem

hade ju varit trevligt med 2 sidoknappar dock, att det ska vara så svårt att hitta en tyst mus för spel ☹️

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fick bli en Logitech m590 silent, har den som backup när man inte är själv i rummet när man spelar.

återkommer med hur den fungerar i spel.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Eh va
ska va mekaniska knappar
tangentbordet ska smattra
allt ska smattra
annars suger man ju på CS

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

haha eller hur 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, moddade brytarna på min G700, minskade slaglängden. Det gjorde den riktigt tyst.

Sen bytte jag partner och nu får jag ha hur höga klickljud jag vill, trots att det tittas på TV här bredvid.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Skrivet av x86:

Jag hade samma problem, moddade brytarna på min G700, minskade slaglängden. Det gjorde den riktigt tyst.

Sen bytte jag partner och nu får jag ha hur höga klickljud jag vill, trots att det tittas på TV här bredvid.

Helt rätt. Bumpar tråden för hade en liten icke gamingmus för flera år sedan tills den gick sönder. Ganska liten i storlek men man vänjde sig. Däremot trivs jag bättre med lite större möss men hitar ingen som riktigt fixat en hyfsat basic tyst gamingmus ännu

Permalänk
Medlem

ja jag letar fortfarande själv :/ köpte min 31a mus igår sen jag skapade tråden men även den har höga klickljud, hur svårt ska det vara för dom att släppa en tyst gamingmus . Finns ju massor av tysta gamingtangentbord men möss lyser med sin frånvaro:(

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

ja jag letar fortfarande själv :/ köpte min 31a mus igår sen jag skapade tråden men även den har höga klickljud, hur svårt ska det vara för dom att släppa en tyst gamingmus . Finns ju massor av tysta gamingtangentbord men möss lyser med sin frånvaro:(

Det går ju att byta ut brytarna i valfri modell av mus. Men det kräver ju lite verktyg och utrustning som lödkolv tex.

Permalänk

Ni kanske redan läst detta, men anyway…

https://dotesports.com/hardware/news/best-silent-gaming-mouse

Huruvida de faktiskt är tysta på riktigt verkar lite tveksamt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det går ju att byta ut brytarna i valfri modell av mus. Men det kräver ju lite verktyg och utrustning som lödkolv tex.

jo det vet jag men då rycker garantin :/ inte lust att lägga 1500+ kr för att behöva köpa till grejer och byta själv så garantin försvinner. men är ju lätt gjort.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Keys:

Ni kanske redan läst detta, men anyway…

https://dotesports.com/hardware/news/best-silent-gaming-mouse

Huruvida de faktiskt är tysta på riktigt verkar lite tveksamt…

yes, nej dom var tyvärr inte så tysta förutom Logitech m330 men den går knappt spela med :/ Logitech m590 var också tyst men går inte heller å spela med

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

yes, nej dom var tyvärr inte så tysta förutom Logitech m330 men den går knappt spela med :/ Logitech m590 var också tyst men går inte heller å spela med

Riktigt tysta, kan vara svårt att hitta, tycker personligen min Mx master inte har speciellt mycket ljud men, allt är ju relativt.

Ett alternativ är ju att göra som @X86 och byta partner. Till en modell som är mer tolerant.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Riktigt tysta, kan vara svårt att hitta, tycker personligen min Mx master inte har speciellt mycket ljud men, allt är ju relativt.

Ett alternativ är ju att göra som @X86 och byta partner. Till en modell som är mer tolerant.

haha hittar man det på bytes då på marknaden 🤣😋
ne jag letar vidare 🙂 beställde ny mus igår igen 😕 regeringen säger dock att det räcker med möss nu, min musbudget är spärrad på obestämd tid för tillfället ☹️

Visa signatur

In science we trust!