Airpods pro i sängen?

Permalänk
Medlem

Airpods pro i sängen?

Jag har ett par Airpods gen 2 som jag använder mest för att lyssna på ljudböcker i sängen, youtube osv. Jag är nu inne på att byta till airpods pro då jag har en del störiga/bullriga miljöer på jobbet ibland och det vore skönt att kunna köra ANC då. Tänk ljud likt serverhall.

Frågan är till ni som testat, hur är det att ha de i sängen och stänga av ANC, hörs omgivande ljud mer än vanligt då pga förstärkning av ljudet eller är det bara att ANC är avstängd och de isolerar ljud likt alla in-ear? Tror Apple kallar det "passthrough" läge. Jag har familj som jag gärna vill höra om det är något barn som ropar eller liknande så vill inte vara helt isolerad. Vanliga airpods funkar ju bra då de inte är in-ear men har ju ingen noise cancelling eller isolering av ljud alls då de inte är in-ear.

Permalänk
Medlem

De har tre alternativ:
Brusreducering
Transparens - då tar den in omgivande ljud och hörluarna blir typ som vanliga airpods
”Av” - Då är varken ANC eller pssthrough igång och de dämpar som vanliga in ear.

Permalänk
Medlem

Det finns tre lägen, ANC på, ANC avstängt och förstärkningsläge.

Permalänk
Häxmästare ✨

Du har tre olika lägen att tillgå: "Noise Cancelation", "Transparency" och "Off". Använder du "Off" agerar de som vanliga in-ear-lurar med hyffsad blockering av yttre ljud.

Permalänk
Medlem

Kanon! Triss i svar

Permalänk
Medlem

jag upplever att om man INTE har ANC på aktivt, så liksom susar det om lurarna - antar att man typ hör blodomloppet i öronen fast förstärkt - så jag personligen har svårt att köra dem utan aktivt ANC - men det går förstås att vänja sig

mvh Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag upplever att om man INTE har ANC på aktivt, så liksom susar det om lurarna - antar att man typ hör blodomloppet i öronen fast förstärkt - så jag personligen har svårt att köra dem utan aktivt ANC - men det går förstås att vänja sig

mvh Lazze

Har haft pro i två veckor nu och jag tycker ANC däremot skapar ett typiskt ANS brus. I övrigt tycker jag det funkar kanon. Med ANC av och transparens av så låter det som vanliga in-ear. Mycket nöjd med hur det funkar både på jobbet och hemma iallafall.