"Skaparna till Cyberpunk 2077 och No Man's Sky skiter på gamers"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastNinjas:

Säger skaparen av "Ori" ett plattformsspel? Jesus.

Putt your money where your mouth is, or stay silent.

Skrivet av firstofmay:

Mjo man kan ju fråga sig hur mycket crunch en indieutvecklare egentligen fått uppleva...

Så ni som nite gjort ett enda spel får alltså inte uttrycka er alls i denna fråga? Om vi nu följer samma dumma tankesätt?

Han har inte sagt ngt om spelens prestanda, upplägg etc. Han påpekade lögner. Dvs om jag säger att du kan flyga i ett spel, så kan du sen inte det, då är det en lögn. Oavsett hur bra spelet är i din åsikt så har jag ljugit om det. Inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Felet ligger på oss konsumenter också...

som gång efter gång går på hypen kring ett spel, Early Access, Betor hit och dit och övrigt trolleri med ord. Kombinerat med en otålighet från alla håll. Kan bara bli skit av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Så ni som nite gjort ett enda spel får alltså inte uttrycka er alls i denna fråga? Om vi nu följer samma dumma tankesätt?

Han har inte sagt ngt om spelens prestanda, upplägg etc. Han påpekade lögner. Dvs om jag säger att du kan flyga i ett spel, så kan du sen inte det, då är det en lögn. Oavsett hur bra spelet är i din åsikt så har jag ljugit om det. Inte svårare än så.

Strawman osv. Hade du rullat mushjulet lite till hade du också sett att jag förtydligade med att påtala att det bär mindre vikt när det kommer från en plattformsutvecklare, vilket förstås är ganska självklart.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Strawman osv. Hade du rullat mushjulet lite till hade du också sett att jag förtydligade med att påtala att det bär mindre vikt när det kommer från en plattformsutvecklare, vilket förstås är ganska självklart.

Hur är det ens relevant att han är plattformsutvecklare. Han har inte på något sätt satt bullshiten han pekar ut i relation till sin egna utveckling. Hans eller någon annans erfarenhet spelar ingen som helst roll i sammanhanget. Faktum är att CDPR och No mans sky inte hållit vad de lovat/förvillat/ljugit för att påpkea det krävs ingen relevant erfarenhet.

Om jag lovar min treåring stor påse godis och senare ger honom en tablettask spelar det ingen roll om han inte själv köper/producerar godis han kan fortfarande påpeka att jag inte hållit vad jag lovat.

Permalänk
Medlem

Tycker det är skillnad mellan buggar och att man lovar features som inte finns i spelet.

Buggar har funnits i spel så länge det funnits spel.

Men att lova en massa och sen inte leverera är väldigt fel.

Å andra sidan så kan pr folk lova en jävla massa, medan utvecklare inte har möjlighet att slutföra jobbet om allt skall tryckas in. Det blir lätt att spelet aldrig blir färdigt (star citizen).

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Köpte det till fullpris 630kr på gog, spelade 8 timmar men blev inte imponerad. Gjorde ansökan till refund och fick pengarana tillbaka efter en vecka utan frågor från deras sida. Tacksam de betalade tillbaka i alla fall...

Permalänk
Medlem

host Star Citizen host

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av e1m1:

host Star Citizen host

Du kan aldrig bli anklagad för att ha släppt skit om du aldrig släpper spelet 😁

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Du kan aldrig bli anklagad för att ha släppt skit om du aldrig släpper spelet 😁

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

https://youtu.be/_CymqHdNYkg?t=74 Lång video eftersom mycket saknas Man får snabbt en uppfattning om hur mycket som saknas i världen. Den värld de pratar om att de kommer leverera finns inte.

Det är inte precis en feature som utelämnats, och inte från en trailer heller.

Most immersive game world ever indeed... om det vore år 1997.

Edit: Snabb googling levererade det du ber om och inte ens letat upp själv innan du försvarar Red.
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promis...

Finns mängder med artiklar/trådar/videos som går igenom det mesta. Otroligt lätt att hitta.

"Jag ser dock inga features eller så som utlovas i stil med Sean Murray." Är väl lätt att säga om man har undvikit allt material som Project red har släppt. Snudd på trollvarning när det är så otroligt långt ifrån verkligeheten.

Tack, det var en bra länk och ja det är en hel del.
Jag har aldrig satt ut att försvara dem, men täckningen har varit allmänt fokuserad på buggar speciellt initialt.
Filmen som länkades var 45 min men ganska innehållsfattig egentligen, den fokusera på AI/fusk brister väldigt mycket om och om igen med samma info i olika ord. Filmen hade kunnat vara 15min och täckt samma material men mer informativt, men reddit tråden var mer överskådlig.

Måste dock erkänna att jag ser fortfarande Sean Murrays löften som större avvikelser från vad som levererades, beror kanske delvis på att Cyberpunk löftena om open world, super ai, super påverkade val etc är standard att de görs men inte levereras på fullt ut någonsin. Saker som att påstå att ett spel är multiplayer som inte är det vid release känns större, inte sagt att något av dem är bra eller ok men så jag upplever det.

Sedan genom åren troligen härdats av hype-tåg, de lever aldrig upp till det och därav tar jag det med en stor nypa salt och förbokar inget utan väntar tills ett spel varit ute ett tag även om jag är sugen på spelet innan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Megacrash:

Helt otroligt hur vissa försvarar hur CDproject hanterande Cyberpunk.

Jag skulle våga påstå att de flesta är väldigt överens om att cdp/CDPR har klantat sig rejält och att cp2077 är värt ett bättre öde.

Det man har olika åsikter om är andra saker som recensioner, försäljning, förbokning och hur tråkigt/kul spelet är

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Jag bara älskar de hårda orden! Det är inte mer än rätt, plus att det han säger är rakt och ärligt. Det handlar fortfarande om något som haussas till höjderna och säljs dyrt. Bedrägeri skulle haussning klassas som oftare.

Folk går för mycket på tå och säger inte säger vad de tänker och tycker eftersom det är obekvämt. Går ju att tjäna multum på sånt idag då de flesta inte orkar bemöda sig med att lämna tillbaka spelet efter att det lanserats, samt att efterverkningarna är obefintliga eftsom de flesta följer strömmen och ställer sig bakom journalistikers eller andra åsiktsbildares åsikter. Då krävs det att de kan använda starka ord när det handlar om saker som har gjort stor skada relativt sett.
...

Grejen är också att det är så lätt att undvika, genom att inte förboka helt enkelt om det är tveksamt ifall produkten blir som man tror, eller utgivaren är vag i sin beskrivning av spelet. Oklart varför 8 miljoner förbokade, jag menar spelet distribueras ju digitalt dessutom så det går lika bra att köpa dag 1 som två år innan släpp.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag skulle våga påstå att de flesta är väldigt överens om att cdp/CDPR har klantat sig rejält och att cp2077 är värt ett bättre öde.

Det man har olika åsikter om är andra saker som recensioner, försäljning, förbokning och hur tråkigt/kul spelet är

Det man verkligen har åsikter om är ifall oliktänkande kan anses OK, eller om det är någon slags konspiration.