3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Avstängd

Hur tänker Netonnet egentligen, de har TUF och TUF OC 3070Ti i lager. OC är 500 kr billigare?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Säkert köpt in för konstiga inköpspriser. Så kör de bara standard marginal på allt eller nått.
Ska bli kul hur det ser ut om någon månad med priserna.

Permalänk
Medlem

Klickdags ti/on: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3060-Ti-DU... 15+ st 3060TI för 4990kr.

Uppsnappat från annat forum: captcha KAN dyka upp då man refreshar, men ändå verkar bottar fixa dom flesta (finns video här).

Tycker proshop får ut 15-20 st varje vecka nu av något ”vettigt” prissatt (både 3060/3070), men det finns många köpare. Tycker priserna sjunkit sista veckan i Tyskland, typ 1-2t kr/modell - hoppas det sprider sig.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunder Fart:

Fanns dem i lager för det priset?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Fanns dem i lager för det priset?

Yup, köpte 4st i november förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Fanns dem i lager för det priset?

Kom in runt 15st för det priset ett par månader sedan och inget efter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

Exkl. moms tyvärr.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det här 3060 kortet är så jävla dyrt?

https://www.elfynd.se/pny-geforce-rtx-3060-12gb-uprising-dual...

Tänkte först bara att de måste ha skrivit fel men kollar man upp kortet så verkar det varit snordyrt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Det är säkert ett gammalt pris från miningboomens höjdpunkt på 200% ockerpris. Kika i tipstråden så hittar du ett kort från amazon till ord pris istället, halva priset mot ovan...

Permalänk
Medlem

Bara 10 kort kvar efter 3 dagar på senaste tipset, sista chansen nu:

ASUS GPU NV 3060 PH V2 12G Fan

4190SEK

Säljs av Amazon. Bara 10 kort i lager nu.
https://www.amazon.se/gp/product/B0974XXKC1

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X V1 LHR

3060 ti för 5519:- känns som det börjar hända saker nu!

Oj glömde länken

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3060-Ti-VEN...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3060-Ti-VEN...

Permalänk
Inaktiv

Hmm, ok, ett av få¨ställen jag inte handlar på men tack iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Hmm, ok, ett av få¨ställen jag inte handlar på men tack iaf.

Hur kommer det sig om man får fråga? Typ enda stället jag nu scoutar då dom till skillnad mot sina motparter IAF erbjuder "drops" med MSRP iaf..

Permalänk

Jag gjorde en beställning.
Hade bestämt mig för att köpa ett 3060Ti när det sjunkit till 5500:-, 19 kronor hit och dit...
Blir ett lyft från mitt GTX760.

Visa signatur

Abit IC7-G l Prescott 2.4 l 512MB
Sabertooth 990FX/FX-6100/16GB
B550M Aorus Pro-P/5600X/32GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har en beställning för 3060 Ti på komplett sedan Swec-bonanza för 4500kr som inte har hänt något med då status är" Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.". Ska man sitta kvar på beställningen för jag har inget brådskande behov av att byta upp mig från mitt 1060 6GB + att jag för en gångs skull har lite förhoppningar på de nya grafikkort lanseringarna som sägs komma till hösten.

Beställt: 04/07/2022 10:06
ZOTAC GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge LHR
Grafikkort, 8GB GDDR6, PCI Express 4.0 16x
Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.
Art. nr: 1188578 / Tillverkarens artikelnummer:: ZT-A30610E-10MLHR

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Har en beställning för 3060 Ti på komplett sedan Swec-bonanza för 4500kr som inte har hänt något med då status är" Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.". Ska man sitta kvar på beställningen för jag har inget brådskande behov av att byta upp mig från mitt 1060 6GB + att jag för en gångs skull har lite förhoppningar på de nya grafikkort lanseringarna som sägs komma till hösten.

Beställt: 04/07/2022 10:06
ZOTAC GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge LHR
Grafikkort, 8GB GDDR6, PCI Express 4.0 16x
Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.
Art. nr: 1188578 / Tillverkarens artikelnummer:: ZT-A30610E-10MLHR

Hör av dig till supporten, gjorde så och fick en ”uppgradering” till OC varianten av samma kort som anlände förra veckan

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dew87:

Har en beställning för 3060 Ti på komplett sedan Swec-bonanza för 4500kr som inte har hänt något med då status är" Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.". Ska man sitta kvar på beställningen för jag har inget brådskande behov av att byta upp mig från mitt 1060 6GB + att jag för en gångs skull har lite förhoppningar på de nya grafikkort lanseringarna som sägs komma till hösten.

Beställt: 04/07/2022 10:06
ZOTAC GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge LHR
Grafikkort, 8GB GDDR6, PCI Express 4.0 16x
Beställningsvara, förväntas i lager 13 juli 2022, 1 st.
Art. nr: 1188578 / Tillverkarens artikelnummer:: ZT-A30610E-10MLHR

Tjenixen Dew87!

Om du inte redan har fått hjälp med saken får du jättegärna återkomma till oss via PM tillsammans med ditt ordernummer så ska jag se över status samt hur vi enklast löser detta.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Inet säljer "PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB Verto Dual Fan LHR" för 4999 kr för medlemmar, är det något att ha? Aldrig hört talas om PNY och hittar inte mycket information när jag söker på det.
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Inet säljer "PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB Verto Dual Fan LHR" för 4999 kr för medlemmar, är det något att ha? Aldrig hört talas om PNY och hittar inte mycket information när jag söker på det.
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Det är väl ok. Det är ju vanlig dual fan så ingen fancy kylning men inget som lär behövas på kort i denna klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Inet säljer "PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB Verto Dual Fan LHR" för 4999 kr för medlemmar, är det något att ha? Aldrig hört talas om PNY och hittar inte mycket information när jag söker på det.
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

PNY står för Paris to New York och är USA-baserat, lärde jag mig idag på reddit
"ESTABLISHED IN 1985,

PNY is a global technology leader dedicated to consumer and business-grade electronics manufacturing.

PNY has over 30 years of business experience serving consumers, B2Bs, and OEMs worldwide. Available in over 50 countries with 20 company locations throughout North America, Latin America, Europe, and Asia, our products are sold at major retail, e-tail, wholesalers, and distributors worldwide. PNY is proud to have products assembled in the USA."

De har väl hyfsade kort verkar det som, några verkade tro att de delar PCBs med Palit/Gainward, men jag har inte sett några bevis på det.
Detta verkar vara deras enklare kylning, kanske som ASUS Dual eller nåt. Ganska bra pris iaf. Funderar lite själv, men väntar nog till BF för att se vad som finns.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Inet säljer "PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB Verto Dual Fan LHR" för 4999 kr för medlemmar, är det något att ha? Aldrig hört talas om PNY och hittar inte mycket information när jag söker på det.
https://www.inet.se/produkt/5413016/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Det lär duga alldeles bra! Är ute efter ett 3060 ti själv och varit det rätt länge. Hade det varit för ett år sedan så hade det varit en no brainer men att köpa ett osexigt mellankort för 5k 2 år efter release känns så där. Blir att vänta till BF och se vad som finns annars köpa ett begagnat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Det lär duga alldeles bra! Är ute efter ett 3060 ti själv och varit det rätt länge. Hade det varit för ett år sedan så hade det varit en no brainer men att köpa ett osexigt mellankort för 5k 2 år efter release känns så där. Blir att vänta till BF och se vad som finns annars köpa ett begagnat kort.

Är också i lite samma sits. Hade varit aktuellt med ett 3060ti eller 3070 till mig men känns fortfarande som att det är dyrt för vad man får...och det är rätt gamla kort nu. Men priserna på de nya kort som visats upp gör att de inte är aktuella alls...

Just nu sneglar jag faktiskt på att bara behålla mitt 1070 och tuffa på med min 1080p-skärm. Behöver egentligen bara mer om jag ska ha högre upplösning.

Istället för att lägga 15000kr på ett grafikkort hade jag kunnat köpa en Xbox series X för 5000 och en ny TV för 10000 (min nuvarande tv är 16 år gammal).

Det Xbox series X + ny bra tv + gtx 1070 i 1080p ger mig mer i mitt spelande än att lägga de pengarna på kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är också i lite samma sits. Hade varit aktuellt med ett 3060ti eller 3070 till mig men känns fortfarande som att det är dyrt för vad man får...och det är rätt gamla kort nu. Men priserna på de nya kort som visats upp gör att de inte är aktuella alls...

Just nu sneglar jag faktiskt på att bara behålla mitt 1070 och tuffa på med min 1080p-skärm. Behöver egentligen bara mer om jag ska ha högre upplösning.

Istället för att lägga 15000kr på ett grafikkort hade jag kunnat köpa en Xbox series X för 5000 och en ny TV för 10000 (min nuvarande tv är 16 år gammal).

Det Xbox series X + ny bra tv + gtx 1070 i 1080p ger mig mer i mitt spelande än att lägga de pengarna på kort.

Du har ju givetvis helt rätt och jag resonerade likadant, men herregud vad tråkigt det var med Xbox X jämfört med en rejäl PC. Så jag sålde mitt Xbox efter två veckor och hostade upp pengar för grafikkortet istället och en ny skärm - är så otroligt nöjd även om det blev en dyr historia.

Och som en bonus fick jag ju en ny TV (min var dock "bara" 12 år gammal) som jag aldrig hade köpt annars