3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLU:

Var inne och uppdaterade sidan från 13:55, det fanns 10 st i lager som tog slut på 2 sekunder... Hann trycka på Köp-knappen men så fick man ett felmeddelande att produkten inte fanns tillgänglig när man väl kom till varukorgen. De har definitivt ett problem med botar...

Visst var det Webhallen som körde med att endast medlemmar med en viss uppnådd poäng hade rätt att köpa vissa kort?
Man kan ju tycka att det är orättvist mot de som precis "hittat" webhallen men i det här fallet känns det ändå som att det borde tillämpas mer för att motverka just botar.
Det är ju knappast enda butiken i historien som ger trogna medlemmar bättre erbjudanden än nya/icke medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoolo:

Visst var det Webhallen som körde med att endast medlemmar med en viss uppnådd poäng hade rätt att köpa vissa kort?
Man kan ju tycka att det är orättvist mot de som precis "hittat" webhallen men i det här fallet känns det ändå som att det borde tillämpas mer för att motverka just botar.
Det är ju knappast enda butiken i historien som ger trogna medlemmar bättre erbjudanden än nya/icke medlemmar.

Vet faktiskt inte om Webhallen gjort så men skulle föredra det sättet eller alternativt att butiker lottar ut koder istället för att man slösar tid på att försöka få tag på ett grafikkort på det gamla hederliga sättet.

Permalänk
Medlem

Missade att inet hade fått in en hel del, och nu var där bara gigabyte kvar med kexiga strömkontakter. Trodde inte de skulle släppa så här sent på dan. Var där några asus i den högen också? Pris?

Permalänk
Skrivet av Laddin:

Missade att inet hade fått in en hel del, och nu var där bara gigabyte kvar med kexiga strömkontakter. Trodde inte de skulle släppa så här sent på dan. Var där några asus i den högen också? Pris?

Där låg några Strix för 11k

Permalänk
Avstängd

Vad var det billigaste 3070 ti kortet på inet?

Permalänk
Medlem

Kexiga kontakter?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

9990 tror jag var det billigaste jag han se.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av weenan:

Betyder det att ni erbjuder kortet till någon annan som skrivit upp sig i lott-dragningen eller att kortet läggs ut i webshopen?

Vi ska värdera det. Just nu planerar vi en ny dragning för de som redan anmält sig till att köpa 3080ti. Eventuellt kör vi en för 3070ti inom kort men det beror på hur många kort vi får in inom snar framtid och hur många som nappat på erbjudandet.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi ska värdera det. Just nu planerar vi en ny dragning för de som redan anmält sig till att köpa 3080ti. Eventuellt kör vi en för 3070ti inom kort men det beror på hur många kort vi får in inom snar framtid och hur många som nappat på erbjudandet.

//Erik

Har missat detta, men om ni gör en dragning för 3070ti-kort kan man skriva upp sig på det eller har man missat chansen?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Synd man inte var snabbare på bollen där... 7999 kr är ett rätt rimligt pris för 3070Ti.
Satt förövrigt och hade ett 3080Ti för 18999:- i kundkorgen hos webhallen...
Vart ett "Nej förbövelen och KRYSS" när jag stod mellan det och att trycka "Betala & Beställl nu".
Paniken när man nästan slänger iväg 19k för ett lite upphottat 3080.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Tack som fan @Webhallen som mailade mig privat ang Gainward RTX 3070Ti för 7999 kr som hade rensat bland scalpers och lät mig få ett av de korten !
Då kan man försöka göra sig av med sitt RTX 2070 Super och kanske klara av att kötta BF2042 i hyfsat max i 1440p när det väl kommer!

Grym jäkla service av Patrik @Webhallen !

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Synd man inte var snabbare på bollen där... 7999 kr är ett rätt rimligt pris för 3070Ti.
Satt förövrigt och hade ett 3080Ti för 18999:- i kundkorgen hos webhallen...
Vart ett "Nej förbövelen och KRYSS" när jag stod mellan det och att trycka "Betala & Beställl nu".
Paniken när man nästan slänger iväg 19k för ett lite upphottat 3080.

Lite märklig prissättning att sälja 3070 Ti för 8k när de bara dagarna innan sålt 3070 för 9k. Det sticker nog i ögonen för den som köpt ett 3070 och inte kan få tag i ett bättre kort för mindre pengar eftersom 1 kort från 30-serien per kund gäller.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

//Erik

Låter bra Erik, men vad menar ni med hur många som nappar på erbjudandet om ni ska lotta bland dem som redan anmält intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Lite märklig prissättning att sälja 3070 Ti för 8k när de bara dagarna innan sålt 3070 för 9k. Det sticker nog i ögonen för den som köpt ett 3070 och inte kan få tag i ett bättre kort för mindre pengar eftersom 1 kort från 30-serien per kund gäller.

Kan jag hålla med om.
Dock är det något du får ta med @Webhallen istället.
Kan väl kanske bero på många faktorer dock.
Lägre inköpspris, LHS, mindre attraktiv tillverkare m.m.
Men jag håller med, till spel är ju Ti modellen bättre än vanliga modellen.

Jag klagar absolut inte. Stört nöjd över mitt köp!(även fast jag inte har det i handen ännu).

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Role_Model:

Lite märklig prissättning att sälja 3070 Ti för 8k när de bara dagarna innan sålt 3070 för 9k. Det sticker nog i ögonen för den som köpt ett 3070 och inte kan få tag i ett bättre kort för mindrei pengar eftersom 1 kort från 30-serien per kund gäller.

Skrivet av ImTheMeaN:

Kan jag hålla med om.

Jag klagar absolut inte. Stört nöjd över mitt köp!(även fast jag inte har det i handen ännu).

Nu ska inte mina kommande exempel appliceras på korten men det är lite som att jämföra en maxutrustad Audi vs en nollutrustad Porsche. (Inte var det ett kort ur samma serie (Gainward Pheonix) som var dyrare än sin motsvarade 3070ti modell)
Men ja priserna är skeva i dessa tider och ibland saknas logik.

Sen köper man det kort man vill ha, inte det kortet som duger tills något vassare kommer ut, lastley känner man sig klämd så har vi en kundtjänst som går att prata med om man vill returnera sitt kort man köpt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Tack som fan @Webhallen som mailade mig privat ang Gainward RTX 3070Ti för 7999 kr som hade rensat bland scalpers och lät mig få ett av de korten !
Då kan man försöka göra sig av med sitt RTX 2070 Super och kanske klara av att kötta BF2042 i hyfsat max i 1440p när det väl kommer!

Grym jäkla service av Patrik @Webhallen !

Och jag som har väntst sedan oktober 2020 på mitt 3080 som jag beställde. Lyckas inte hitta något alternativkort till ett rimligt pris. 11000 för 3070 är ju Def inte rimligt när jag betalade 8000kr för ett 3080 som jag dock inte fått..........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Och jag som har väntst sedan oktober 2020 på mitt 3080 som jag beställde. Lyckas inte hitta något alternativkort till ett rimligt pris. 11000 för 3070 är ju Def inte rimligt när jag betalade 8000kr för ett 3080 som jag dock inte fått..........

Det lär inte vara många som kommer få sina 3080 kort för 8000 kr med tanke på scalpers,miners och script-bots.
Tillverkarna tjänar mer pengar på att släppa de dyrare varianterna än de billigare då de dyrare säljer som smör likaså.
Moraliskt rätt eller fel... Ja det kan diskuteras.

Tycker ju att de som haft en beställning såppas länge bör få något annat kort(kanske ett dyrare?) i kompensation.
Men det är ju heller ingenting varken webhallen eller annan butik kan eller ska behöva stå till svars för.

Klart att det är högst tryck på de billigaste toppkorten och alla förstår varför.
De minear nästintill lika bra som de dyrare från samma serie, funkar nästintill lika bra i spel men för en bråkdel av priset.

Jag är absolut inte här av någon anledning att försvara varken Webhallen, Inet, Komplett eller annan butik.

Och jag personligen känner med er som inte fått era kort än.
Samtidigt som jag är skitglad för min egen skull som lyckades knipa ett igår med stor hjälp av Patrik från Webhallen.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av CLU:

Har missat detta, men om ni gör en dragning för 3070ti-kort kan man skriva upp sig på det eller har man missat chansen?

Skrivet av weenan:

Låter bra Erik, men vad menar ni med hur många som nappar på erbjudandet om ni ska lotta bland dem som redan anmält intresse?

De dragningar vi gör nu på 3080Ti och ev. på 3070Ti är för redan anmälda. Missade man sin chans så kan man dessvärre inte anmäla sig för dessa dragningar.

Skrivet av ImTheMeaN:

Tycker ju att de som haft en beställning såppas länge bör få något annat kort(kanske ett dyrare?) i kompensation.
Men det är ju heller ingenting varken webhallen eller annan butik kan eller ska behöva stå till svars för.

Har man beställt av oss så kan man ha tur då vi löser våra backlog-köer med lagerförda kort. ex: ASUS TUF ersätts med TUF OC som har bättre tillgång

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har en reservation på ett ASUS Dual GeForce RTX 3060 12GB OC V2 (LHR) vid Medborgarplatsen i Stockholm för 4890, hämtas senast imorgon kl 19. Om någon icke scalper är intresserad och försökt få tag i kort utan framgång en längre tid, skicka PM.

Edit: Fått två svar redan, så tar någon av dessa. Tack för visat intresse.

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Kan jag hålla med om.

Skrivet av Webhallen:

Nu ska inte mina kommande exempel appliceras på korten men det är lite som att jämföra en maxutrustad Audi vs en nollutrustad Porsche. (Inte var det ett kort ur samma serie (Gainward Pheonix) som var dyrare än sin motsvarade 3070ti modell)
Men ja priserna är skeva i dessa tider och ibland saknas logik.

Sen köper man det kort man vill ha, inte det kortet som duger tills något vassare kommer ut, lastley känner man sig klämd så har vi en kundtjänst som går att prata med om man vill returnera sitt kort man köpt.

/Patrik

Det var ett krasst konstaterande från min sida, inte avsett som kritik mot webhallen. Man har förstås sina inköpspriser och marginaler att rätta sig efter. Och med nästan en fördubbling av antalet referensmodeller av GPU:er så minskar ju skillnaderna i pris, och med läget vi har idag så överlappar de. Det känns rätt knepigt, men jag är inte sur på webhallen för det, om det nu tolkades så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir fan skogstokig!!!! Suttit och uppdaterat Inet, Webhallen och Komplett hela dagen. Går iväg i en timme och kommer tillbaka och ser att där varit 3060 och 3070 i lager under tiden jag varit borta.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Blir fan skogstokig!!!! Suttit och uppdaterat Inet, Webhallen och Komplett hela dagen. Går iväg i en timme och kommer tillbaka och ser att där varit 3060 och 3070 i lager under tiden jag varit borta.

GPU-kollen uppdaterar åt dig. Där kan du också filtrera, dock behöver du sitta vid datorn. Men du kanske kan lägga till sidan i distill? Jag har ej provat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Jag måste ha haft en sjuk tur med mina beställningar? Har tagit hem 4 olika kort sedan januari. Denna veckan har jag haft ett 3060 hemma men det fick gå tillbaks och imorrn har jag ett 3070ti på posten att hämta ut.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tappar respekten för Dustin när dom försöker kränga 3060 för 9k.. Hade förväntat mig det av Proshop men inte Dustin.

Kommer inte handla mer av Dustin iaf..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Woop woop!

Hur lägger man upp så att bilden visas direkt i inlägget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intressant när det är billigare att köpa på Blocket än hos ÅF.

Permalänk
Medlem

en liten notering. Har chattat med lite folk på blocket och marketplace angående annonser de har på 3070ti kort och måste säga att folk som säljer dessa kort inte kan något om själva kortet!

De flesta verkar tro att 3070ti kortet är nästan lika bra som ett 3080 kort... och därför vill de att man betalar 15.000kr för ett kort.
Hur kan de vara så vilseledda?

alla tester jag har läst och kollat på visar att 3070ti är lite bättre än 3070 men fortfarande mycket sämre än 3080.

typ såhär:
3070 - - - - 3070ti - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

en liten notering. Har chattat med lite folk på blocket och marketplace angående annonser de har på 3070ti kort och måste säga att folk som säljer dessa kort inte kan något om själva kortet!

De flesta verkar tro att 3070ti kortet är nästan lika bra som ett 3080 kort... och därför vill de att man betalar 15.000kr för ett kort.
Hur kan de vara så vilseledda?

alla tester jag har läst och kollat på visar att 3070ti är lite bättre än 3070 men fortfarande mycket sämre än 3080.

typ såhär:
3070 - - - - 3070ti - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -3080

Stämmer. Och om man då jämför riktpriset 5625 för 3070, och då 6500 för 3070ti så bör man rimligen inte betala mer än kanske en tusing extra.

Nu för tiden ligger väl ett 3070 på kanske 9000 hos återförsäljare? Så kanske 10000 är "rimligt" för ett 3070 ti. (sen att det är orimligt i det hela stora är ju en annan sak... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

//Erik

@komplett

Något nytt att nämna om detta? Både dragningen för 3080 ti och 3070 ti. Jag nappar gärna på ett erbjudande om strix 3070 ti )