Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk

ni erfarna spelare finns det nått bra material att låsa in lox bakom? lite störande att få gå å laga buren jag byggt till dem hela tiden.

sten funkar ju men de slår sönder det med tiden för de går bananas hela tiden på något som spawnat i skogen utanför.

kan lox skada iron shittet de la till i hearth n home?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

ni erfarna spelare finns det nått bra material att låsa in lox bakom? lite störande att få gå å laga buren jag byggt till dem hela tiden.

sten funkar ju men de slår sönder det med tiden för de går bananas hela tiden på något som spawnat i skogen utanför.

kan lox skada iron shittet de la till i hearth n home?

Så vitt jag vet så kan du "låsa" in andra mobs bakom järn och hindra dom från att komma ut/förstöra så jag kan tro att det funkar med loxarna också, värt att prova om inte annat.

Permalänk

Är intresserad av att joina servern.

Permalänk
Skrivet av anon295249:

Så vitt jag vet så kan du "låsa" in andra mobs bakom järn och hindra dom från att komma ut/förstöra så jag kan tro att det funkar med loxarna också, värt att prova om inte annat.

Ja vet inte lox gör typ 80dmg på sten per slag när de random går bananas... Å de verkade göra lika mycket på järn med... Iaf järngrinden.

Just nu kör ja me dubbla av de stora stenblocken högt led träpalisad på topen i hopp om att de inte skulle se något genom det. Och sen en träpalisat till utanför längs buildlimiten för arbetsbordet i centrum på buren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ja vet inte lox gör typ 80dmg på sten per slag när de random går bananas... Å de verkade göra lika mycket på järn med... Iaf järngrinden.

Just nu kör ja me dubbla av de stora stenblocken högt led träpalisad på topen i hopp om att de inte skulle se något genom det. Och sen en träpalisat till utanför längs buildlimiten för arbetsbordet i centrum på buren.

Men de verkar gå bananas bara något spawnar tillräckligt nära oavsett om de kan se det eller inte.

Sorry mena rediger man fortarande och inte kommit över att citera och redigera bytt plats för ett par år sen...

Får nog göra lite test i devloper mode i en sandlåda och se vad som händer med järnburararna om lox slår på dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Hur gör man för att gå med?
Mvh

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Hur gör man för att gå med?
Mvh

Kollar sin PM-inkorg

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Hej jag vill gärna gå med i servern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMirvoff:

Hej jag vill gärna gå med i servern!

PM skickat!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ni erfarna spelare finns det nått bra material att låsa in lox bakom? lite störande att få gå å laga buren jag byggt till dem hela tiden.

sten funkar ju men de slår sönder det med tiden för de går bananas hela tiden på något som spawnat i skogen utanför.

kan lox skada iron shittet de la till i hearth n home?

jag har höjt upp mark som häng / mur för dom, lurar in dom och bygger igen hålet lite snabbt med hoe'n.. men dom är som grisarna och kan inte följa en så vet inte riktigt vad man har för anvädning av dom direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ja vet inte lox gör typ 80dmg på sten per slag när de random går bananas... Å de verkade göra lika mycket på järn med... Iaf järngrinden.

Just nu kör ja me dubbla av de stora stenblocken högt led träpalisad på topen i hopp om att de inte skulle se något genom det. Och sen en träpalisat till utanför längs buildlimiten för arbetsbordet i centrum på buren.

Skaffa lite (jättemånga) tama vargar som får springa runt som gårdshundar, det löser en del

Permalänk
Skrivet av Linus:

jag har höjt upp mark som häng / mur för dom, lurar in dom och bygger igen hålet lite snabbt med hoe'n.. men dom är som grisarna och kan inte följa en så vet inte riktigt vad man har för anvädning av dom direkt.

Gör du en sadel tilldem är de rätt bra på att välta träd genom att du sprintar igenom skogen med dem.

Defenetivt bästa jag kommit fram till att ha dem till.

Ja å brorsan drog ihop en vagn ved på typ 10 minuter. En som flängde runt på en lox och sprang över träd och en som går runt med vagnen och plockar veden där han dragit fram.

Annars är de temligen meningslösa mest bra på att slå sönder allt man byggt själv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tar gärna en invite till servern, vill ha någon mer att lira med.. solo i all sin ära men lite långtråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av behindthecloset:

Tar gärna en invite till servern, vill ha någon mer att lira med.. solo i all sin ära men lite långtråkigt

Hej!
Det är lågsäsong nu då många väntar på nytt innehåll. Jag skickade nyss ett PM med detaljer om vår Discord-server där folk som spelar hänger.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.