Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Kollar lite vad man drar in med ett 1080 ti. Nicehash säger drygt 4.5 USD/dag medan som ethereum calculators säger närmre 10. Känns ju konstigt att NH skulle ge hälften?

12-15usd/dag på mitt 3090

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Grejen är ju att jag gått igenom alla verifieringar som krävdes. Ville helt enkelt bara föra över allt från Nicehash till min Wallet. Mest för att känna att jag hade kontroll över det jag samlat ihop. Får mer och mer känslan av att Nicehash vill låsa in tillgångarna? Dett kommer upp när jag vill göra ett uttag:

Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees De vill alltså ha 34 euro i avgift för att för över 40 euro. Så fort jag löst det där på nåt sätt kommer jag fimpa Nicehash.

Igen här då... Gjorde precis mitt första uttag och det gick helt smärtfritt.
Fee på 1,5 eur för att omvandla mina BTC till 98 eur.
Sen uttaget på 99 eur till mitt svenska konto kostade 0 kr.

Vad exakt va det du gjorde för att få en så pass hög avgift??

Kommer med detta som facit fortsätta använda NiceHash, främst pga smidigheten att ha allt samlat på ett ställe. Trots mina tidigare nämnda misstankar (läs tidigare inlägg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Ja jag kör också nicehash, men ska ta ut pengarna direkt till mitt konto som euro, dvs ingen wallet. Får se om jag får samma avgifter.
Håller med dig i övrigt. Verkar som att de håller på med fuffens, för varje gång värdet på ETH/BTC gått upp på sistone har de passande nog sysslat med "maintenance" så man inte kan följa sin riktiga mining framgång...
Blir nog att börja köra Phoenix/T-rex direkt mot någon pool/egen wallet.

Nicehash är ju himla smidigt och lätt att komma igång med, men man tjänar mer genom att mina mot en annan pool.

Det är inga extrema summor vi talar om, men med min dyra el så täcker skillnaden upp all elkostnad, så helt klart värt det för min del.

Jag minar mot Ethermine med Phoenix.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Igen här då... Gjorde precis mitt första uttag och det gick helt smärtfritt.
Fee på 1,5 eur för att omvandla mina BTC till 98 eur.
Sen uttaget på 99 eur till mitt svenska konto kostade 0 kr.

Vad exakt va det du gjorde för att få en så pass hög avgift??

Kommer med detta som facit fortsätta använda NiceHash, främst pga smidigheten att ha allt samlat på ett ställe. Trots mina tidigare nämnda misstankar (läs tidigare inlägg).

Exakt så gjorde jag såhär. Valde withdraw från btc i Nicehash till min privata exodus wallet. inget mer. Får då upp en ruta där det står: Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Jag har börjat med NiceHash nu tack vare detta. På sistone har jag knappt rört min dator så det känns trevligt att utnyttja min RTX 3080 mer.

Klickar ni i CPU mining med?

Permalänk
Medlem

Har precis börjat mina ETH med mitt sketna 1080 för skoj skull. Använder T-rex miner och flexpool.

Minar bara under natten när jag sover, och eftersom el ingår i min hyra så spelar det ingen roll hur lite jag tjänar.

Får ca 33 MH/s med T-rex minnes inställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Exakt så gjorde jag såhär. Valde withdraw från btc i Nicehash till min privata exodus wallet. inget mer. Får då upp en ruta där det står: Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees

söndag kväll och måndag morgon brukar det vara som lägst avgift har jag för mej.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Intressant tråd. Jag har börjat med NiceHash nu tack vare detta. På sistone har jag knappt rört min dator så det känns trevligt att utnyttja min RTX 3080 mer.

Klickar ni i CPU mining med?

nej cpu ger nästan inget bara värmer upp datorn så gpun throttlar enklare 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Exakt så gjorde jag såhär. Valde withdraw från btc i Nicehash till min privata exodus wallet. inget mer. Får då upp en ruta där det står: Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees

Okej, då är jag med... Det innebär att du enbart överför dina krypto från NH till annat ställe.
Själv sålde jag mina krypto via NH och tog ut via dem, med väldigt lite pengar till "spillo". Antagligen därför vi har en stor skillnad på fees.
Ska du minea och sen behålla krypto i en wallet hade jag mineat i Phoenix eller dylikt direkt mot din wallet, via en pool. T ex ethermine eller dylikt. Läs dock på de villkor som den poolen har (vissa betalar kanske bara ut till din wallet var 14e eller 7e dag eller så).
Höll på med ett liknande upplägg där jag körde phoenix via ethermine till coinbase och skulle sedan ta ut pengarna därifrån. Men det blev så jädra mycket jobbigare för ganska lite skillnad i slutpengar att jag gick tillbaka till NH. Tycker det är skönt att ha kontroll över pengarna direkt (med utbetalningar var 4e timme från NH-poolen) och kunna sälja på kort varsel om priset t ex går upp plötsligt eller ned. Inte behöva vänta i 7+ dagar innan jag kan göra något med det jag mineat fram.

Permalänk
Medlem

Till alla er som minear Ethereum;

Kom ihåg att efter förra bubblan så tappade Ethereum 93,5% av sitt värde. Räkna inte med att casha ut på toppen. Efter förra toppen så föll värdet till under hälften på mindre än två månader (mitten av januari 2018 till mitten av mars 2018).

Så sälj snabbt, eller räkna med att bara få ut en liten del. Låt inte FOMO gå till huvudet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Till alla er som minear Ethereum;

Kom ihåg att efter förra bubblan så tappade Ethereum 93,5% av sitt värde. Räkna inte med att casha ut på toppen. Efter förra toppen så föll värdet till under hälften på mindre än två månader (mitten av januari 2018 till mitten av mars 2018).

Så sälj snabbt, eller räkna med att bara få ut en liten del. Låt inte FOMO gå till huvudet.

Håller med till fullo, tror dock inte det kommer gå ned i samma takt p g a Elonen Musken, Tesla, MasterCards utsago osv. Det kommer nog hålla i sig, även om dagens nivåer kan anses vara på tok för höga.
Själv tänker jag att jag säljer det jag mineat fram varje-varannan vecka. Dumt att hoppas på för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

En vän blev nog lite sugen också när han såg lönsamheten i dagsläget

"Hmm.. alltså jag har ju 300k att spendera"
Jeebus. sen är bara frågan hur länge, det vet man ju aldrig

Bitcoin var lönsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Till alla er som minear Ethereum;

Kom ihåg att efter förra bubblan så tappade Ethereum 93,5% av sitt värde. Räkna inte med att casha ut på toppen. Efter förra toppen så föll värdet till under hälften på mindre än två månader (mitten av januari 2018 till mitten av mars 2018).

Så sälj snabbt, eller räkna med att bara få ut en liten del. Låt inte FOMO gå till huvudet.

Jo jag håller koll på Ethereum. Slängde in 10000:- å köpte certifikat på Avanza, å de har ju gått upp 78% sedan jag köpte så jag sitter å funderar om man ska hålla eller sälja iväg det?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

50,70 öre/kWh

Nej det har du inte, möjligtvis att du har 1,50:-
Elpriset motsvarar ~1/3 av den totala kostnaden per kWh.
Överföringsavgiften samt energiskatten baserar på andel förbrukar el, det är inte en fast avgift.
Det enda "fasta" du har varje månad är abonnemangsavgiften samt årsavgift för elavtal.

Skrivet av macmann1:

Fast du har ju också avgifter som är per kwh, inte bara en fast avgift. Det är väl den man får ta med.

Precis så.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Nej det har du inte, möjligtvis att du har 1,50:-
Elpriset motsvarar ~1/3 av den totala kostnaden per kWh.
Överföringsavgiften samt energiskatten baserar på andel förbrukar el, det är inte en fast avgift.
Det enda "fasta" du har varje månad är abonnemangsavgiften samt årsavgift för elavtal.

Precis så.

Jag som bor i Göteborg:

28 öre/kWh - Elöverföring inkl moms (elnätsfakturan)
44,5 öre/kWh - Energiskatt inkl moms (elnätsfakturan)
72,5 öre/kWh - Elpris januari inkl moms (elhandelsfakturan)

Tot januari: 1,45kr/kWh i rörliga kostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Jag som bor i Göteborg:

28 öre/kWh - Elöverföring inkl moms (elnätsfakturan)
44,5 öre/kWh - Energiskatt inkl moms (elnätsfakturan)
72,5 öre/kWh - Elpris januari inkl moms (elhandelsfakturan)

Tot januari: 1,45kr/kWh i rörliga kostnader.

Vissa har det bra, vi har 80,35 öre i elöverföring. Högre lär det bli nu när nätleverantörerna måste bygga ut el-näten för att kunna överföra energi söderut. Något som iofs inte spelar någon roll framöver då det överskott som finns nu redan är intecknat av framtida behov hos industrier som valt att bygga i norr, just pga en överkapacitet. (lite OT...)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nicehash är ju himla smidigt och lätt att komma igång med, men man tjänar mer genom att mina mot en annan pool.

Det är inga extrema summor vi talar om, men med min dyra el så täcker skillnaden upp all elkostnad, så helt klart värt det för min del.

Jag minar mot Ethermine med Phoenix.

Jag har precis kommit igång med mining för några minuter sedan. Hur gör man för att validera att man lyckats konfa allt rätt?

Jag kör phoenix miner mot ethermine.
Ändrat - wal till min egen wallet address

EDIT:
det var längre delay än jag först trodde. Case solved.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Jag hade kollat whattomine... För det låter orimligt högt med 10 usd/dag för ett 1080 ti. Vi snackar närmre 3080 prestanda då.

Det är whattomine som säger 12 usd/dag. Testa själv med 1080 ti.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Det är whattomine som säger 12 usd/dag. Testa själv med 1080 ti.

Dubbelkolla så du inte har fler kort ifyllda, jag får då inga såna summor när jag kollar på ett 1080ti

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Dubbelkolla så du inte har fler kort ifyllda, jag får då inga såna summor när jag kollar på ett 1080ti

Precis, det där är med default 3x480, man måste trycka på calculate efter man ändrat uppställning. 1080ti ger ca $5.5 med 41MH/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Håller med till fullo, tror dock inte det kommer gå ned i samma takt p g a Elonen Musken, Tesla, MasterCards utsago osv. Det kommer nog hålla i sig, även om dagens nivåer kan anses vara på tok för höga.
Själv tänker jag att jag säljer det jag mineat fram varje-varannan vecka. Dumt att hoppas på för mycket.

Exemplen du ger är bra antydningar på att det här är en bubbla.

För det första så gäller de alla Bitcoin. Med ett ytterst begränsat utrymme för digitala "valutor" så borde positiva nyheter för Bitcoin innebära att Ethereum går ner. Men vid en bubbla så blir allt som är närliggande också meddraget. Jämför t.ex. med IT-bubblan för ca 20 år sen. Allt som var IT-relaterat gick i höjden, oberoende om det var goda nyheter för dem, eller någon annan.

Sen så är både Tesla och Mastercard situationer där det kanske verkar som att Bitcoin blir mera populärt, men det inte egentligen är det. Tesla meddelade att de hade investerat i Bitcoin, med meddelade också att det är inte nödvändigtvis är något de gör på sikt. Dessutom meddelade de en aggregerad siffra på 1,5 miljard, vilket inte är samma som 1,5 miljard i investeringar.

När det gäller betalningar så meddelade Tesla inte att de kommer att ta emot betalningar i Bitcoin. Läser man rapporten så står det att BTC kan bli "liquidated upon receipt", vilket innebär att de inte själva rör Bitcoins, utan de använder sig av en betalningsförmedlare. Därför kommer inte heller priserna att sättas i BTC, utan i USD/SEK/EUR/etc.

MasterCard är ju om något nåt som borde göra att Bitcoin sjunker. Deras uttalande var alltså att de tittar på möjligheterna att använda krypto för betalningar, men att dagens valutor inte uppnår de krav de har. Både Bitcoin och Ethereum är alltså utslutna ur den diskussionen, och om MasterCard (i samband med FB/Libre eller själva) introducerar en egen kryptovaluta så lär det vara dödsstöten för både Bitcoin och Ethereum. Sen har MasterCard också sagt att de inte nödvändigtvis tror att det ens är möjligt att skapa en fungerande, privat kryptovaluta, vilket ju är varför de gick ur Libre-samarbetet till att börja med.

Men, som det vanligen är i en bubbla så är varje nyhet en "positiv" nyhet, oberoende vad det betyder. Samtidigt har användningen av Bitcoin för köp minskat ordentligt i relation till totala velociteten, vilket tyder på att Bitcoin (och annan krypto) håller på att dö ut som valuta.

Skrivet av Ragnvlad:

Jo jag håller koll på Ethereum. Slängde in 10000:- å köpte certifikat på Avanza, å de har ju gått upp 78% sedan jag köpte så jag sitter å funderar om man ska hålla eller sälja iväg det?

Det kan nog ingen svara på helt. Toppen kan komma närsomhelst, och tittar man på senaste bubblan så går det upp snabbt, och så går det snabbt ner. Du kommer antagligen inte att träffa toppen oberoende, så frågan är om du tror att det kommer att gå så mycket upp att det är värt risken?

Själv skulle jag sälja. Den här bubblan är redan längre än förra. De flesta förlorar pengar på bubblor, men så finns det ju vissa som gör pengar på dem också...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Tack! Mycket ny fakta med både Tesla och MasterCard där.
Där ser man vad lite research kan visa, om man gör det... Vilket man gör med aktier, så lustigt att man frångår nu. Tack igen!

Hur som helst vill jag dock även påpeka att dagens "bubbla" till viss del skiljer sig från tidigare. Vi har en pandemi, det har tryckts ut "nya" pengar i mängder i bl a USA, men även EU (läste en siffra om över 20 % nya pengar i USA). Folk sitter hemma och beställer PC-hårdvara som aldrig förr. Det är hårdvarubrist i hela världen... Allt detta spelar ju någon roll?
Folk letar alternativa placeringar och vänder sig till dessa valutor t ex.
Hårdvaran som tar fram t ex ETH är det brist på, så världens totala Hashrate blir inte mycket bättre än den är idag, på iaf ett tag framöver.

Jag vet inte, har inte facit... Därför jag väldigt försiktigt börjat minea lite. Men att helt avfärda det tror jag också är fel i dagens samhälle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Precis, det där är med default 3x480, man måste trycka på calculate efter man ändrat uppställning. 1080ti ger ca $5.5 med 41MH/s

Olika modeller ger ju förstås olika mycket, men whattomine är bra för att få fram en ganska bra gissning. Det 1080 Ti jag satte igång idag rullar på i 47,6MH/s, men då har jag dragit så mycket som möjligt åt höger i Afterburner.

Det drar mer ström och kortet blir varmare, men då kan jag stänga av golvvärmen i det rummet (som annars ändå inte används) istället. Gällande elen så har jag inte orkat jämföra, men även om det skiljer 100W så ger det ändå en vinst på typ 5kr mer per dag efter att el är borträknat, så det är lika bra.

Mitt 3080 som står i vardagsrummet är rätt högljudd, så den sänker jag när jag är hemma, vilket resulterar i några procent lägre hash dessa timmar. Drygt 97MH/s alternativt drygt 92MH/s beroende på vilken profil jag har inställt i Afterburner.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Tack! Mycket ny fakta med både Tesla och MasterCard där.
Där ser man vad lite research kan visa, om man gör det... Vilket man gör med aktier, så lustigt att man frångår nu. Tack igen!

Hur som helst vill jag dock även påpeka att dagens "bubbla" till viss del skiljer sig från tidigare. Vi har en pandemi, det har tryckts ut "nya" pengar i mängder i bl a USA, men även EU (läste en siffra om över 20 % nya pengar i USA). Folk sitter hemma och beställer PC-hårdvara som aldrig förr. Det är hårdvarubrist i hela världen... Allt detta spelar ju någon roll?
Folk letar alternativa placeringar och vänder sig till dessa valutor t ex.
Hårdvaran som tar fram t ex ETH är det brist på, så världens totala Hashrate blir inte mycket bättre än den är idag, på iaf ett tag framöver.

Jag vet inte, har inte facit... Därför jag väldigt försiktigt börjat minea lite. Men att helt avfärda det tror jag också är fel i dagens samhälle!

Nej, ingen vet exakt, men jag har inte hört någon ge ett gott argument för varför Bitcoin skulle ha ett signifikant värde, eller varför den inte skulle dö deflationsdöden som tusentals valutor med begränsad supply före den.

Pandemin, ökningen i M3 Money Supply (runt 30% i USA, från 15,5 biljoner dollar till ca 19 biljoner) och brist på hårdvara har nog knappast någon större påverkan. Bristen på hårdvara kan möjligtvis göra att ROI på mining ökar, men inte att värdet på BTC ökar (eller andra krypto). Pandemin vet jag inte heller hur den skulle påverka... Om något så har den ju gjort att digitaliseringen av betalningar i de få länder där det inte har normen har ökat i takt. Och ökningen i penningmängden har ju inte gjort att inflationen ökar, eftersom savings raten är så enorm just nu, och eftersom velociteten på pengarna har sjunkit kraftigt (enkelt sagt PQ=MV).

Tvärtom så ligger vi ju närmare deflation i de flesta länder än vi har gjort på större delen av ett decennium. I USA gick inflationen från 1.81% år 2019 till 0.62% år 2020 (uppskattat).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag var med förra gången. Jag och en vän var relativt tidigt ute med 30st 1080Ti och 30st RX570. Det gick bra då, och det hade gått bra nu (med samma kort) om vi fortfarande höll på med det.

Jag skulle dock aldrig rekommendera någon att investera i det idag. Och jäklar va tid som gick åt för underhåll.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Till alla er som minear Ethereum;

Kom ihåg att efter förra bubblan så tappade Ethereum 93,5% av sitt värde. Räkna inte med att casha ut på toppen. Efter förra toppen så föll värdet till under hälften på mindre än två månader (mitten av januari 2018 till mitten av mars 2018).

Så sälj snabbt, eller räkna med att bara få ut en liten del. Låt inte FOMO gå till huvudet.

Det kommer bli mycket svårt att rubba dom stora kryptovalutorna nu, iallafall ethereum och bitcoin, med tanke på deras market cap. Att se 80% dumps ser jag som i princip omöjligt. 30-50% skulle jag kunna köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Kollar lite vad man drar in med ett 1080 ti. Nicehash säger drygt 4.5 USD/dag medan som ethereum calculators säger närmre 10. Känns ju konstigt att NH skulle ge hälften?

Skrivet av Ragnvlad:

Grejen är ju att jag gått igenom alla verifieringar som krävdes. Ville helt enkelt bara föra över allt från Nicehash till min Wallet. Mest för att känna att jag hade kontroll över det jag samlat ihop. Får mer och mer känslan av att Nicehash vill låsa in tillgångarna? Dett kommer upp när jag vill göra ett uttag:

Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees De vill alltså ha 34 euro i avgift för att för över 40 euro. Så fort jag löst det där på nåt sätt kommer jag fimpa Nicehash.

Skrivet av Qziny:

Ja jag kör också nicehash, men ska ta ut pengarna direkt till mitt konto som euro, dvs ingen wallet. Får se om jag får samma avgifter.
Håller med dig i övrigt. Verkar som att de håller på med fuffens, för varje gång värdet på ETH/BTC gått upp på sistone har de passande nog sysslat med "maintenance" så man inte kan följa sin riktiga mining framgång...
Blir nog att börja köra Phoenix/T-rex direkt mot någon pool/egen wallet.

Till er som håller på med mining, och med Nicehash specifikt :

Jag orkar inte leta reda på / sammanställa vad jag snappat upp hittills, men tycker att ni ska akta er för dem (och göra egen research).

Jag tror inte att de _planerar_ att gå "belly up" och försvinna med folks coins (även om de kan få för sig det)...
Däremot har jag läst att de tar provision på allt som minas! Kanske inte så lite heller.

Mer insatta har också varnat för att samarbeta med dem, så kolla upp dem mer innan ni bestämmer er för att fortsätta med dem. ⚠️

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Det kommer bli mycket svårt att rubba dom stora kryptovalutorna nu, iallafall ethereum och bitcoin, med tanke på deras market cap. Att se 80% dumps ser jag som i princip omöjligt. 30-50% skulle jag kunna köpa.

Market cap säger ju inget om hur stort fallet kan bli. Om något så innebär högre market cap större potential för fall. Eftersom det inte finns någon som värdet binds till (våldsmonopol, utbud, utilitet etc) så är värdet helt bundet till efterfrågan. Alla håller krypto för att de tror att värdet ska Stiga. Om folk tror att värdet inte ska stiga så säljer de, och då blir det ett klassiskt "Minskat moment".

Sen finns det inget som stoppar fallet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

Till er som håller på med mining, och med Nicehash specifikt :

Jag orkar inte leta reda på / sammanställa vad jag snappat upp hittills, men tycker att ni ska akta er för dem (och göra egen research).

Jag tror inte att de _planerar_ att gå "belly up" och försvinna med folks coins (även om de kan få för sig det)...
Däremot har jag läst att de tar provision på allt som minas! Kanske inte så lite heller.

Mer insatta har också varnat för att samarbeta med dem, så kolla upp dem mer innan ni bestämmer er för att fortsätta med dem. ⚠️

1% tar dom på nicehash, lätt värt för hur smidigt det är.

Visa signatur

In science we trust!