Hur delar jag mappar i Q-nap så att Kodi på scheld kommer åt de?

Permalänk
Medlem

Hur delar jag mappar i Q-nap så att Kodi på scheld kommer åt de?

Hej
Jag sitter och försöker få så att Kodi på min Sheld kan komma åt filmerna/serierna på min NAS. Och jag fattar inte vad jag ska göra, hur jag ska göra och vad jag gör för fel.
Jag är helt enkelt nybörjare på det här och behöver er hjälp

Så skulle någon vänlig person skriva en lätt 1.2.3. lista som jag kan följa? Det får gärna vara förklaringar till varför man går si eller så och vad det gör, så jag kanske också kan lära mig något på vägen med

Om någon också skulle kunna visa hur man får NASen att fungera och se ut som en extern hårddisk i Windos7 så hade det uppskattats med

/Daniel

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Om någon skulle kunna länka en bra guide! Så fungerar/öppskattats det med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Qnap-relaterat i Kodiforumet:
https://forum.kodi.tv/search.php?action=results&sid=faf52aa05...

https://kodi.wiki/view/SMB

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem