Amazon Prime kan vara på ingång för svenska konsumenter

Permalänk
Melding Plague

Amazon Prime kan vara på ingång för svenska konsumenter

Fri frakt och Amazons strömmande mediabibliotek kan snart bli verklighet även för svenska kunder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Betala för att få samma frakttid som vi redan idag får gratis från Webhallen, Inet, Komplett? Eeeeh.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Är prime music ett dugligt alternativ till spotify?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte gillar Amazon å deras metoder att hantera deras "partners"? Amazon kan vara small business booster som fan, men ändå så är resultatet rena döden för dem när Amazon är i farten. Jag är en smula orolig för Svenskhandel´s framtid.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Är prime music ett dugligt alternativ till spotify?

jag är ingen music människa direkt, men jag använder häldre YouTube-Music å sen Spotify i andra hand. men Prime Music var för min del rätt kasst, och ända anledningen till varför jag har Prime Video är tack vare Jeremy, Richard å James May.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Betala för att få samma frakttid som vi redan idag får gratis från Webhallen, Inet, Komplett? Eeeeh.

Frakttiden betyder i princip noll i Sverige. Amazon video och Twitch prime kan däremot vara nåt mysigt att få med (bör väl ingå?).
Kommer kika på pris / alternativet när det släpps.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd Prime Video och Twitch Prime funkar redan här, vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

@Sh4d0wfi3nd Prime Video och Twitch Prime funkar redan här, vad menar du?

Jo men separat kostar det ca 120kr och amazon prime kostar 12.99 USD så ifall det ingår för ca samma pris så blir det ju rätt gött med fri frakt?
Sen trodde jag faktiskt Prime video krävde VPN men tydligen har det kommit till Sverige med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag betalar 6 dollar i månaden för Prime (video). 3 dollar de första 6 månaderna när jag skaffade det. Var säkert över ett år sedan och har fungerat klockrent sedan dess.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har du sett fram emot en Amazon Prime på svenska?
Nej tack jag stöttar hellre inhemska företag än multinationella globalist-företag som använder fula metoder för att slå ut konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Även om prenumerationer ligger rätt i tiden har jag svårt att se mig själv betala för att gå med i ett företags kundklubb. Det borde vara tvärtom, jag borde få betalt för att vara med då de tar ens användardata för att bli bättre på att sälja.

Permalänk
Avstängd

Nej tack

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Gjorde två beställningar förra veckan, Amazon.se och Proshop. Båda skickades från Danmark. Vilken kom fram först? Amazon.se. Bägge skickades fraktfritt via Postnord.

Kommer prova men framförallt för de ingående tjänsterna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvarnis:

Har du sett fram emot en Amazon Prime på svenska?
Nej tack jag stöttar hellre inhemska företag än multinationella globalist-företag som använder fula metoder för att slå ut konkurrenter.

Vilka företag är dessa?

Permalänk
Medlem

Hade varit fint om de uppdaterade sin sida så man faktiskt kan söka fram produkter.... Den är så otroligt dåligt strukturerad.

Gjorde två beställningar från dem i november men var bökigt med att få sina beställningar i flera delleveranser där vissa kom från Kina och tog flertalet veckor. Trodde när de lanserade i Sverige att de skulle köra med Svenskt lager + EU lager. Kommer nog inte handla från dem nå mer om det inte handlar om saker som jag inte hittar någon annanstans.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Försökte Amazon prime här sista veckan, plötslig fick jag en mess om att dom kan inte ta kortet (mastercard) väjl en annan betalmetod.

Kontaktade deras kundservice som föreslog att jag öppnade för internet köp, kollade, var redan öppet för internet köp, så ville dom att jag skulle kontakta min egen bank för att fixa problemet. Nej tack - kortet funkar utmärkt på Netflix, Youtube, Google pay (Amazon hämtade även informationen från Gpay), paypal, och även en Amerikansk butik jag handlade hos + ebay.

Så nej, dom är inte helt perfekta än, skitsamma behöver inte ännu en video tjänst...

Permalänk
Medlem

Dessa streamingtjänster är ett elände, Netflix har bara hälften av utbudet här mot USA och några till länder, kommande HBO max nej vi får inte ta del av de filmer som släpps i USA samtidigt som på bio, antar att Prime kommer bli lika illa med..
Ska man sen även om utbudet var lika bra så behöver man ca 5-6 tjänster för att täcka det man vill se.

Nej tack, misstänker att pirat går en lysande framtid till mötes, Igen.....

Skulle kunna tänka mig att kompletera Netflix med Disney+, men som Disney behandlar sina fans och skådespelare, nu senast med Gina, så avstår jag det, iallafall tills KK har fått sparken...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Betala för att få samma frakttid som vi redan idag får gratis från Webhallen, Inet, Komplett? Eeeeh.

Varken Webhallen, Inet eller Komplett har gratis hemleverans. Med Prime så behöver du heller inte uppnå ett minimibelopp för att få fri frakt, som hos Komplett. Utöver frakten så får du även tillgång till tjänster som Prime Video, Prime Music, Prime Gaming, Prime Reading, plus andra förmåner och erbjudanden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av enbom:

Hade varit fint om de uppdaterade sin sida så man faktiskt kan söka fram produkter.... Den är så otroligt dåligt strukturerad.

Gjorde två beställningar från dem i november men var bökigt med att få sina beställningar i flera delleveranser där vissa kom från Kina och tog flertalet veckor. Trodde när de lanserade i Sverige att de skulle köra med Svenskt lager + EU lager. Kommer nog inte handla från dem nå mer om det inte handlar om saker som jag inte hittar någon annanstans.

Var det varor som Amazon lagerförde eller där försäljaren lagerhåller? Enorm skillnad av uppenbart skäl.

Jag köper bara sånt Amazon själva säljer och har i lager, skickas oftast från Tyskland eller Danmark, i sällsynta fall England men nog slut i och med Brexit. Är nog bara HDD's som skickats därifrån vid en närmare eftertanke.

Min order från förra veckan fick jag välja hur jag ville ha de ingående produkterna, separat eller allt i ett paket.

Permalänk
Medlem

Borde dom inte jobba lite mer på översättningarna på sidan innan dom lancerar något nytt?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Gender Bender:

Varken Webhallen, Inet eller Komplett har gratis hemleverans. Med Prime så behöver du heller inte uppnå ett minimibelopp för att få fri frakt, som hos Komplett. Utöver frakten så får du även tillgång till tjänster som Prime Video, Prime Music, Prime Gaming, Prime Reading, plus andra förmåner och erbjudanden.

Jag syftade främst på leveranstiden. Men Inet har ju gratis hemleverans för oss SweC användare... 🙄

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var det varor som Amazon lagerförde eller där försäljaren lagerhåller? Enorm skillnad av uppenbart skäl.

Jag köper bara sånt Amazon själva säljer och har i lager, skickas oftast från Tyskland eller Danmark, i sällsynta fall England men nog slut i och med Brexit. Är nog bara HDD's som skickats därifrån vid en närmare eftertanke.

Min order från förra veckan fick jag välja hur jag ville ha de ingående produkterna, separat eller allt i ett paket.

Kan meddela att det inte är slut med Brexit!

Citat:

fredag, 12 februari
9:40 em
Paketet skickades från en Amazon-anläggning
Köln, Loading... DE
6:24 em
Slutförd tullklarering
KÖLN, NORDRHEIN-WESTFALEN DE
12:52 em
Paketet anlände till en Amazon-anläggning
Köln, North Rhine-Westphalia DE
10:32 fm
Paketet skickades från en Amazon-anläggning
Castle Donington, GB
5:16 fm
Slutförd tullklarering
Derby, GB
4:40 fm
Initierad process för tullklarering
Derby, GB

Jag vet inte hur de tjänar pengar på det, men på något sätt måste det gå runt antar jag!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Snackar vi om Amazons Hifi abonnemang eller enbart vanliga?

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på att de sockrar erbjudandet då de inte kan erbjuda bra logistik här.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Innebär det att vi slipper deras skitutbud på Prime Video? Otroligt störande att kunna se typ allt innehåll och sedan mötas av en "inte tillgängligt i din region". Prenumererade i två månader, i princip det enda jag var intresserad av gick inte att se så det blev att säga upp och införskaffa det hos en välsorterad internethandlare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jockos:

Kan meddela att det inte är slut med Brexit!

Jag vet inte hur de tjänar pengar på det, men på något sätt måste det gå runt antar jag!

Är det ditt paket som ska till gissningsvis Stockholm? Helgalen omväg att skicka från Tyskland, via England och till Sverige. Totalt onödig tulldeklaration och extra krångel. Har själv haft paket jag följt som skickats över världen, dock inte Amazon utan blandannat direkt från Microsoft*.

Hoppas den kommer fram utan problem för dig!

*När det var översvämningar i stora delar av USA 2018 eller när det nu var, hade jag en special Xbox-kontroller på väg. Skickaes från Asien, genom USA genom flera delstater och då även namn som dök upp i översvämningsrapporterna och i några fall lämnade den precis när vattnet tog sig in på en del av dessa ställen, för att sedan ta sig till EU och hem till Sverige. Önskar att jag hade loggen från försändelsens vandring över världen tillhands men även där fastnade paketet när den lämnade och inkom i olika områden, med import/exporthandlingar som skulle fixas med någon dags fördröjning ibland.

Hela resan tog nog närmare två veckor, och runt en halv vecka då den fastnade pga olika handlingar. Fattar inte heller där hur det kan vara ekonomiskt, speciellt då frakten var gratis om jag inte minns helt fel. Xbox Design Labs-kontroller så halvt om halvt "unik", speciellt fronten av kontrollen som graverats med mitt mest vanliga spelnick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag betalar 6 dollar i månaden för Prime (video). 3 dollar de första 6 månaderna när jag skaffade det. Var säkert över ett år sedan och har fungerat klockrent sedan dess.

Samma här. Har twitch prime med.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Kan inte redaktionen starta en undersökning och se hur många som har handlar från Amazon.se sen det öppnades?

Intressant att se

Permalänk
Medlem

Det enda som saknas nu är en representant från Amazon på forumet....*burr*

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

haha älskar bilden till artikeln 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k