[nicehash] symantec endpoint protection klagar

Permalänk
Avstängd

[nicehash] symantec endpoint protection klagar

Tjo,

Jag tänkte testa nicehash lite på grund av dåligt ställt, men mitt antivirus program klagar över programmet och jag har försök att godkänna programmet men det verka inte funka så bra ändå då den skada programmet så att den inte funkar.

Någon som har tips på hur man löser det med antivirus programmet, vill helst inte ta bort den?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag tänkte testa nicehash lite på grund av dåligt ställt

Sämsta möjliga orsak att testa, ärligt talat, särskilt om du betalar din ström själv.
Med det sagt:

Skrivet av superegg:

mitt antivirus program klagar över programmet och jag har försök att godkänna programmet men det verka inte funka så bra ändå då den skada programmet så att den inte funkar.

Någon som har tips på hur man löser det med antivirus programmet, vill helst inte ta bort den?

Låt bli att köra minern som en applikation i Windows så är problemet löst och du får lägre overhead från all annan skit som går på datorn. Det finns färdiga USB-stickor som låter dig boota in i en minimal Linuxmiljö som bara kör minerprogrammet.
Om du ska ha någon som helst chans att tjäna pengar på att gräva kryptovaluta ska du definitivt inte slösa datorns resurser på annat än just det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Sämsta möjliga orsak att testa, ärligt talat, särskilt om du betalar din ström själv.
Med det sagt:

Låt bli att köra minern som en applikation i Windows så är problemet löst och du får lägre overhead från all annan skit som går på datorn. Det finns färdiga USB-stickor som låter dig boota in i en minimal Linuxmiljö som bara kör minerprogrammet.
Om du ska ha någon som helst chans att tjäna pengar på att gräva kryptovaluta ska du definitivt inte slösa datorns resurser på annat än just det.

Har gratis el där, och använder inte dator lika ofta där.

Lyckas tillslut att få det att funka, om den visar rätt så ska jag tjäna ca 21 kr om dagen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har gratis el där, och använder inte dator lika ofta där.

Lyckas tillslut att få det att funka, om den visar rätt så ska jag tjäna ca 21 kr om dagen.

Ska du deklarera pengarna och betala skatt också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Ska du deklarera pengarna och betala skatt också?

Som någon annan sa så skiter dom i det, då det är små peng.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Som någon annan sa så skiter dom i det, då det är små peng.

Blir snabbt tillräckligt för att de ska bry sig.

Du tjänar dock mer på att jobba som tidningsbud 1 dag i månaden eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ska du deklarera pengarna och betala skatt också?

Hur är detta relevant till hans fråga? Varför ska detta forum börja böla så fort det handlar om mining?
Hur butthurt är folk här inne över att de inte får tag på grafikkort att det går ut över andra så fort det frågas om mining.

edit: Löjligt att ens ta upp att hans ka börja jobba som tidningsbud istället. Vafan vet du om hans livssituation?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Blir snabbt tillräckligt för att de ska bry sig.

Du tjänar dock mer på att jobba som tidningsbud 1 dag i månaden eller så.

Skulle förlora hela min ersättning, om jag skulle jobba mer än 5 timmar per vecka, och den stressen man får att dela ut skit tidning som ingen ens läser nu för tiden samt att många saknar hiss och jag är ingen bra form att springa upp för alla trappor.

Tror det räknas inom hobby då summan kommer vara så lite på ett år.

Skrivet av ToirRisker:

Hur är detta relevant till hans fråga? Varför ska detta forum börja böla så fort det handlar om mining?
Hur butthurt är folk här inne över att de inte får tag på grafikkort att det går ut över andra så fort det frågas om mining.

edit: Löjligt att ens ta upp att hans ka börja jobba som tidningsbud istället. Vafan vet du om hans livssituation?

Har över 10 dator/serverdator och använder inte allt och passar på att mning när jag inte är hemma.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tror det räknas inom hobby då summan kommer vara så lite på ett år.

Hobby beskattas också.

Poängen var mer att antingen får man anpassa sig efter sin situation eller så får man förändra den. Mining sliter på hårdvara, därför det bara lönar sig på senaste hårdvaran som sen kostas bort efter ett halvår eller så.

Permalänk
Inaktiv

men seriöst, låt han prova om han vill. Vill han få ihop 200kr i månaden och är nöjd med det så fine, el hur? och vill han deklarera det så låt honom göra det, och vill han inte så har vi inte med det att göra.

Jo, Nicehash bråkar med alla antivirus osv, jag kör det på en burk utan något antivirus på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

edit: Löjligt att ens ta upp att hans ka börja jobba som tidningsbud istället. Vafan vet du om hans livssituation?

Jag vet att han är mobil i någon mån, varför du nu hänger upp dig på jobbet som bara är ett exempel på arbete man kan ha som extraknäck. Har han bostadstillägg eller dylikt så får man inte ha hur mycket pengar som helst på banken och inkomst av tjänst kommer definitivt påverka bostadstillägg även under den gränsen de har för förmögenhet. Går alltså inte att sitta och mina eller daytrada och ändå få alla stöd från samhället.

Nivån han pratar om gör det ju inte ens värt för allt extra slitage på hårdvaran...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Jag vet att han är mobil i någon mån, varför du nu hänger upp dig på jobbet som bara är ett exempel på arbete man kan ha som extraknäck. Har han bostadstillägg eller dylikt så får man inte ha hur mycket pengar som helst på banken och inkomst av tjänst kommer definitivt påverka bostadstillägg även under den gränsen de har för förmögenhet. Går alltså inte att sitta och mina eller daytrada och ändå få alla stöd från samhället.

Nivån han pratar om gör det ju inte ens värt för allt extra slitage på hårdvaran...

Har inte hängt upp mig på jobbet? Låter på dig som om bara för att man sitter hemma och får bidrag betyder att man är lat och inte vill arbeta, det hänger jag mig upp på däremot.

Ja fy fan vad hans bostadstillägg sliter på samhället... Ser hellre att mina skattepengar går till honom än till sådant här https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAwpWB/byggde-it-plattfo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Har inte hängt upp mig på jobbet? Låter på dig som om bara för att man sitter hemma och får bidrag betyder att man är lat och inte vill arbeta, det hänger jag mig upp på däremot.

Ja fy fan vad hans bostadstillägg sliter på samhället... Ser hellre att mina skattepengar går till honom än till sådant här https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAwpWB/byggde-it-plattfo...

Extrajobb kan man ta även om man jobbar 100 %.

Vilket inlägg argumenterar du ens emot? Du vet ingenting om mina åsikter och argumenterar här mot halmgubbar. Kan man inte arbeta så kommer ens finansiella situation inte bli bättre av att slita ut hårdvaran man ändå skaffat sig.

Permalänk
Skrivet av superegg:

Har gratis el där, och använder inte dator lika ofta där.

Lyckas tillslut att få det att funka, om den visar rätt så ska jag tjäna ca 21 kr om dagen.

Man kan dels sänka elkostnaden en liten bit samtidigt som du tjänar lite mer genom att göra en rad inställningar i om jag får anta att du använder Windows 10, samt grafikkortet. Du har gratis el men du bör ändå fixa lite så spar du kortat något... imte bra att köra med för hög temperatur om du vill sälja det eller att det ska hålla länge

kolla olika guider på youtube.

liknade det här--- Det finns en radda med tweaka och en del frigör ju även resurser som är bra när du spelar. Dom i Windows 10 alltså-

https://www.youtube.com/watch?v=cuBEZBA3ViM&list=RDCMUCCblhJt...
Jag hade någon bättre guide som jag inte hittar nu en den här är också bra.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Ska du deklarera pengarna och betala skatt också?

Ett totalt okunnigt inlägg...
Man får räkna det som hobby upp till en viss nivå utan något problem alls. Hur och vad som räknas som hobby får du själv kolla upp... Det finns dessutom ett fribelopp som man får komma upp i.

Det spelar ingen roll vad man håller på med om man föder upp hundar, tillverkar en båt själv som man säljer och går någotsånär plus minus noll, Kör 3d skrivare och säljer några utskrifter eller målar tavlor... Eller kör en tillfällig bakluckeloppis. Eller köper gamla bilar som man lagar och säljer på skoj.

Allt är tillåtet ända tills du börjar dra in över ett vist fribelopp per år.

Sen får du inte glömma bort att man får också dra av inköp och man får då alltså räkna en hel dator med låda skärm och alltihopa... Som han säger att han kan dra in 24 kronor per dygn minus en krona i elkostnad då 23 kronor.

Det går rätt många månader innan han ens går plus minus noll på 23 kronor dagen. innan man når upp till ett fribelopp så är vi år bort helt klart...Det nollas dessutom varje år så... han kommer aldrig någonsin upp i det så det där kan du glömma.

Att mina på ett kort är helt ok och ingen behöver bry sig ens om någon minar på två kort på skoj.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Ett totalt okunnigt inlägg...

Finns inget fribelopp på hobby, är det hobby beskattas första kronan som inkomst av tjänst.

Går du ut och plockar bär finns det däremot ett fribelopp.

Nej, inga omkostnader får dras av när det är hobbyverksamhet och mining.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Finns inget fribelopp på hobby, är det hobby beskattas första kronan som inkomst av tjänst.

Går du ut och plockar bär finns det däremot ett fribelopp.

Nej, inga omkostnader får dras av när det är hobbyverksamhet och mining.

om du får ett överskott ja...men det är ju inte så att om du köper en dator för 10.000 SEK och drar i gång lite mining för att du tycker det är lite kul... och får in 3000 SEK i Bitcion så ska du betala 30% av 3000 i skatt.

Det är först när du minat ihop 10.001 SEK och därutöver som du ska redovisa varje krona... detta gäller alla som har en vanlig lön.

Om någon inte har en inkomst alls vi säger en femtonåring... behöver inte betala skatt alls förns han tjänat ihop 20.008 SEK. källa skatteverket. Då med avdrag för inköpet av datorn för denna hobby så blir det ju efter 30.008 SEK...

Citat skatteverket

"Hur mycket får man tjäna utan att betala skatt?

Om verksamheten ger intäkter som kommer från egen arbetsprestation och det uppkommer ett överskott, är överskottet skattepliktigt och avgiftspliktigt. Avgifterna betalas i form av egenavgifter. Överskottet redovisas på blankett T2. Det innebär att om du betalar skatt för överskottet i din hobbyverksamhet. "

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

om du får ett överskott ja...men det är ju inte så att om du köper en dator för 10.000 SEK och drar i gång lite mining för att du tycker det är lite kul... och får in 3000 SEK i Bitcion så ska du betala 30% av 3000 i skatt.

Det är först när du minat ihop 10.001 SEK och därutöver som du ska redovisa varje krona... detta gäller alla som har en vanlig lön.

Om någon inte har en inkomst alls vi säger en femtonåring... behöver inte betala skatt alls förns han tjänat ihop 20.008 SEK. källa skatteverket. Då med avdrag för inköpet av datorn för denna hobby så blir det ju efter 30.008 SEK...

Citat skatteverket

"Hur mycket får man tjäna utan att betala skatt?

Om verksamheten ger intäkter som kommer från egen arbetsprestation och det uppkommer ett överskott, är överskottet skattepliktigt och avgiftspliktigt. Avgifterna betalas i form av egenavgifter. Överskottet redovisas på blankett T2. Det innebär att om du betalar skatt för överskottet i din hobbyverksamhet. "

Nej det finns inget fribelopp i hobbyverksamhet med undantag för pengar du får från att plocka vilt växande bär, svampar och kottar som du säljer, då är gränsen 12 500 kr. När det gäller mining är det omkostnadsbeloppet du redovisar som inkomst av tjänst, och omkostnadsbeloppet är värdet på tillgången när den skapas i processen. Det är alltså inte vinsten som beskattas vid mining utanför näringsverksamhet.

TS kommer säkerligen över grundavdraget med beskattningsbar inkomst så som aktivitetsersättning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Man kan dels sänka elkostnaden en liten bit samtidigt som du tjänar lite mer genom att göra en rad inställningar i om jag får anta att du använder Windows 10, samt grafikkortet. Du har gratis el men du bör ändå fixa lite så spar du kortat något... imte bra att köra med för hög temperatur om du vill sälja det eller att det ska hålla länge

kolla olika guider på youtube.

liknade det här--- Det finns en radda med tweaka och en del frigör ju även resurser som är bra när du spelar. Dom i Windows 10 alltså-

https://www.youtube.com/watch?v=cuBEZBA3ViM&list=RDCMUCCblhJt...
Jag hade någon bättre guide som jag inte hittar nu en den här är också bra.

Tempen ligger på ca 70 grader, och fläkten körs inte på 100% då, det är väl ändå ett okej temp för en GPU?

Nä, jag kör bara med Windows 7.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Tempen ligger på ca 70 grader, och fläkten körs inte på 100% då, det är väl ändå ett okej temp för en GPU?

Nä, jag kör bara med Windows 7.

Ha jag vägrar 10 jag men tvingas på OEm med nyare laptops med mera...orka slänga på 7 an surfar nästan bara så skit samma,,,men men...

japp 70 C är ok, det ska ju var ok att sälja efteråt kör mina fläktar åt 80 %

Såg du hur lönsamheten gick upp i går ! med tre gånger... tråkigt att det inte höll i sig.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Hur står sig NiceHash mot t ex PhoenixMiner eller liknande?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Ha jag vägrar 10 jag men tvingas på OEm med nyare laptops med mera...orka slänga på 7 an surfar nästan bara så skit samma,,,men men...

japp 70 C är ok, det ska ju var ok att sälja efteråt kör mina fläktar åt 80 %

Såg du hur lönsamheten gick upp i går ! med tre gånger... tråkigt att det inte höll i sig.

Har fula mig med win7 så att den funkar bra till min I9-9900K.

För vilken mining coin pratar vi om? För visa GPU är bra på olika coin (eller vad dom kallas).

Skrivet av Bankai:

Hur står sig NiceHash mot t ex PhoenixMiner eller liknande?

Har inte testat PhoenixMiner, men tror inte det spelare någon större roll så länge mining har samma coin, eller om dom har ett eget.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Hur står sig NiceHash mot t ex PhoenixMiner eller liknande?

Har aldrig kollat men den ena är för en enda coin va.

Nicehash växlar mellan ett par olika, den som för tillfället är mest lönsam och det finns väl någon annan som också gör det. Mycket DaggerHashimoto just nu.

Har inte kollat runt jättemycket men en del säger ju att man kan få mer vins om man kö på vissa grejer... men tänker att då bör man sitta och hålla koll och byta själv manuellt. Då kommer vi till att ska man byta så måste man ju hålla på ett tag innan man ens får lov att casha ut.

Det blir lite att läsa på om och jag har inte lust att börja gräva i det men det borde man kanske.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av superegg:

För vilken mining coin pratar vi om? För visa GPU är bra på olika coin (eller vad dom kallas).

just nu DaggerHashimoto och jag kör med GTX 1070

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

just nu DaggerHashimoto och jag kör med GTX 1070

Jag fick inte den att funka, fick upp att mina drivers slutar att funka där jag testar den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag fick inte den att funka, fick upp att mina drivers slutar att funka där jag testar den.

ja med så tunn info kommer du inte få något svar av mig...
????????????????????????????????????????????????????????????????

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

ja med så tunn info kommer du inte få något svar av mig...
????????????????????????????????????????????????????????????????

Men du svara mig ändå.

Nu var det inte så att jag frågar efter hjälp, utan sa bara att jag fick det inte att funka för mig.

Det kan beror på att kortet är kass eller problem med nvidia drivers, och jag kör med dom senaste.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

bitmain antminer s9 byta fläkt

Någon som vet om man kan byta ut fläkten till något som inte låter lika mycket?

Den låter nästan mer vad en dammsugare gör.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666