Cooler Master lanserar RGB-belyst grafikkortsstöd i härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar RGB-belyst grafikkortsstöd i härdat glas

Tunga grafikkort får något belyst att luta sig mot när Cooler Master lanserar stödet Masteraccessory ARGB GPU Support Bracket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Känsla av att LED är bara där för att höja priset.. med nuvarande kort så har jag inget behov i alla fall, trots tyngre kylare än de flesta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

CPU bracket nämns flera gånger i texten som produktnamn, men får hoppas det bara är ett typo och inte bara en fruktansvärt inkompetent namngivningsavdelning hos CM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

CPU bracket nämns flera gånger i texten som produktnamn, men får hoppas det bara är ett typo och inte bara en fruktansvärt inkompetent namngivningsavdelning hos CM.

Skickade en rättelse för drygt 30 minuter sedan. Blir nog ändrat vad det lider för den heter GPU bracket osv.

Permalänk
Medlem

Men har den några kugghjul? Annars köper jag inte!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

Ännu en produkt som inte ger ett jävla dugg och ökar komponentbristen ännu mera.
Dessutom ska man tänka på miljön också.

Kanske borde skrivits i gubbgnällstråden men passade bra här också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Stefflo:

Ännu en produkt som inte ger ett jävla dugg och ökar komponentbristen ännu mera.
Dessutom ska man tänka på miljön också.

Kanske borde skrivits i gubbgnällstråden men passade bra här också.

Komponentbristen?

ABS Plastic, Tempered Glass

Glas och ABS-plast lider världen ingen större brist på så vitt jag förstår.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, men frågan är väl vad den kommer kosta. Gissar på att den kommer kosta typ 400+ och därmed inte ens vara i tankarna på köp.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Nej tack

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Komponentbristen?

ABS Plastic, Tempered Glass

Glas och ABS-plast lider världen ingen större brist på så vitt jag förstår.

Kan tillägga att det faktiskt var plastbrist för ett par år sen då mycket av det bättre plastgranulatet köptes upp av Kina.
Någon form av styrning av lysdioderna ska du ha då det bara måste vara RGB och ha minst tre miljarder färger och även kunna fladdra i olika färger. Så ja, det är även elektronik som behövs här på något sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Varför lägger man inte bara datorn ner så slipper man böjning av både grafikkort och processorkylare? (designmässigt från chassitillverkare menar jag alltså)

Permalänk
Medlem

Nog en av de snyggaste användningarna av RGB jag sett. Hade kanske övervägt att köpa ett sådant om jag haft ett chassi där det behövts.

Edit: typos

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av draanexle:

Ser snyggt ut, men frågan är väl vad den kommer kosta. Gissar på att den kommer kosta typ 400+ och därmed inte ens vara i tankarna på köp.

Hoppas att 299 är okej!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som tycker det är "card sag" på bilderna?

Får en att undra hur mycket stöd denna mäster-accessoar verkligen erbjuder.

Permalänk
Hjälpsam

Hade varit gott att kunna förankra i botten för att underlätta transport.
Om prisbilden 299 håller så kan det vara av intresse.
Hade gärna sett en billigare med M3 tape i botten, stöd för både ovan och undersida av GPU samt utan LED.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Snygg måste jag säga, passar extremt ihop med mina övriga komponenter så det får bli ett köp av en sådan.
Tänkte på det nyligen att grafikkortet sviktar lite lätt, så en anledning att spendera lite pengar. Alltid roligt.

Permalänk
Medlem

Tyckte själv att jag blev av med mitt card sag när jag vred på GPU:n och anslöt med en riser-kabel. Ungefär samma kostnad.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hoppas att 299 är okej!

Hmm. Lagom skulle jag säga.

Får väl kanske pröva och se, men kanske finns någon rea någon gång och dånlöender se mer intressant.

Tycker den ser väldigt clean ut iallafall. Hur kopplas den samman för att bestämma färgerna ?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Inaktiv

Förste steget med fiberoptik mellan cpu och gpu 😊

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av draanexle:

Hmm. Lagom skulle jag säga.

Får väl kanske pröva och se, men kanske finns någon rea någon gång och dånlöender se mer intressant.

Tycker den ser väldigt clean ut iallafall. Hur kopplas den samman för att bestämma färgerna ?

Den kopplas med en 3-pin ARGB kontakt! Här i manualen kan man även se på första sidan en bra illustration över hur man kan justera "armen" för att placera den på kort- eller långsidan, beroende på grafikkortets utformning.

https://coolermaster.egnyte.com/dl/rDJIgHG0OZ/?

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Den kopplas med en 3-pin ARGB kontakt! Här i manualen kan man även se på första sidan en bra illustration över hur man kan justera "armen" för att placera den på kort- eller långsidan, beroende på grafikkortets utformning.

https://coolermaster.egnyte.com/dl/rDJIgHG0OZ/?

Är det bara jag som avskyr A-RGB kontakterna?
Har från både EK och Lian Li och fick klämma ihop med buntband för att dom ska sitta ihop.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Den kopplas med en 3-pin ARGB kontakt! Här i manualen kan man även se på första sidan en bra illustration över hur man kan justera "armen" för att placera den på kort- eller långsidan, beroende på grafikkortets utformning.

https://coolermaster.egnyte.com/dl/rDJIgHG0OZ/?

Läste något om en adapter från argb till corsairs kontakt. Kan det stämma? Tror ni den går att koppla in i corsair hubb? Jag har lightning mode core.
Kommer ju inte köpa cooler masters hubb som kostar mer än grafikkortshållaren bara för att lysa upp en grej.

Permalänk
Medlem

Msi skickade med anti sag bracket till mitt kort. Borde kanske fler göra

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Den kopplas med en 3-pin ARGB kontakt! Här i manualen kan man även se på första sidan en bra illustration över hur man kan justera "armen" för att placera den på kort- eller långsidan, beroende på grafikkortets utformning.

https://coolermaster.egnyte.com/dl/rDJIgHG0OZ/?

Hur beter den sig om man bada ansluter spänning? Har den något "standard läge" när den inte får instruktioner?

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Marlowe:

Läste något om en adapter från argb till corsairs kontakt. Kan det stämma? Tror ni den går att koppla in i corsair hubb? Jag har lightning mode core.
Kommer ju inte köpa cooler masters hubb som kostar mer än grafikkortshållaren bara för att lysa upp en grej.

Är tyvärr inte så insatt i Corsairs Node, använder de en proprietary connector?

Skrivet av DevilsDad:

Hur beter den sig om man bada ansluter spänning? Har den något "standard läge" när den inte får instruktioner?

Om man bara ger den spänning så kommer den köra rainbow mode med en långsam fade mellan all the colors of the rainbow.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Har sett ett par liknande alternativ av ”kina”-säljare på amazon (tex jonsbro) för strax över 200, så rek priset känns onekligen rätt rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlowe:

Läste något om en adapter från argb till corsairs kontakt. Kan det stämma? Tror ni den går att koppla in i corsair hubb? Jag har lightning mode core.
Kommer ju inte köpa cooler masters hubb som kostar mer än grafikkortshållaren bara för att lysa upp en grej.

Det finns adaptrar på eBay som gör att man kan koppla in A-RGB på Corsairs Lightning Nodes. Jag kommer köpa ett par sådana inom kort då jag har blandad kompott av A-RGB och Corsair.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Stefflo:

Kan tillägga att det faktiskt var plastbrist för ett par år sen då mycket av det bättre plastgranulatet köptes upp av Kina.
Någon form av styrning av lysdioderna ska du ha då det bara måste vara RGB och ha minst tre miljarder färger och även kunna fladdra i olika färger. Så ja, det är även elektronik som behövs här på något sätt.

Ok.

Hjälp mig här. Vilken komponentbrist bidrar denna produkten till?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Den såg faktiskt riktigt stilren ut. Överhängande risk att det kan bli en sån

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Ok.

Hjälp mig här. Vilken komponentbrist bidrar denna produkten till?

Alla typer av komponenter tillverkas och för att tillverka en så måste en annan vänta. Det har tidigare varit långa leveranstider på kondingar som är en väldigt vanlig komponent i all typ av elektronik.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10