Problem att hitta hårddisk

Permalänk
Medlem

Problem att hitta hårddisk

Hej
Ber om ursäkt om det finns liknade tråd, försökte se om jag hittade något liknade.

jag oformaterade min m2 disk och då kopplade jag ur mina två ssd + en hårddisk till. Nu när windows är på plats så hittar inte jag
ssd diskarna bara M2 + den gamla disken.
Dom är inkopplade, jag ser dom inne i bios.

Jag är inte super bra med datorer. Vad kan felet vara?

mvh
zyxxx86

Permalänk
Medlem

Har du lagt till dem i systemverktyget? (högerklicka på "den här datorn" --> hantera --> lagring --> diskhantering)

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Har du lagt till dem i systemverktyget? (högerklicka på "den här datorn" --> hantera --> lagring --> diskhantering)

Antar att jag ska ta importera främmande diskar?

Permalänk
Medlem

Om diskarna som har fallit bort syns i systemverktyget men inte i din utforskare så innebär det nog bara att de inte syns för att de inte har blivit tilldelad en enhetsbeteckning (C:, D:, etc.). Så testa att importera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyxxx86:

Antar att jag ska ta importera främmande diskar?

Dock, innan du gör det, fundera över hur viktig data är på diskarna. Om du har viktiga saker, gör lite mer efterforskning först, så att det inte händer att data raderas när du importerar dem. Det är windows vi talar om, trots allt. Allt kan hända.

Permalänk
Medlem

Det som finns på sdd diskarna är bara några spel. Hade en bekant som gjorde mina två diskar till en.
Då kör jag på att importera dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Dock, innan du gör det, fundera över hur viktig data är på diskarna. Om du har viktiga saker, gör lite mer efterforskning först, så att det inte händer att data raderas när du importerar dem. Det är windows vi talar om, trots allt. Allt kan hända.

Tack för hjälpen ! Problemet löst

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyxxx86:

Tack för hjälpen ! Problemet löst

Gött!