Diablo II med Jacob – nästa anhalt Act V

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Jah ith ber, går aldrig att glömma.
Jah ohm lem eld likaså.

Tal eth

Ral tir tal sol

Ko vex pul thul

osv.

Men så har jag lirat d2 sedan release innan runeord ens var en sak, var en liten pojkspoling då. Men det hindrade inte mig och mina vänner för att jämföra / theorycrafta builds vid varje lunchrast.
Har t.o.m kvar boken man fick via battle chest. Vi läste igenom den om och om igen. Är nog tack vare det jag ens lärde mig engelska så pass bra som den är i dag.
Skolans engelska var super enkel iom att vi spelade d2 vid den tiden online.

Expansionen var en sådan stor sak back then. De var verkligen nyskapande och hype över det hela.

Men detta är nog även en del över varför jag fortfarande älskar spelet än idag. Det enda som förstör är att online är helt ruinerat med bottar och fusk.

Därav moddar som PoD kom till liv som tar inspiration från PoE, växte till sig till över 6000+ personer vid varje ladder reset. Då vi har fuskfritt och folk teamar upp och lira, samt har en fungerande ekonomi. Så som det en gång i tiden var.

Jag kanske är en enhörning här, men jag har aldrig slutat spelat d2. Då de är ett så pass bra spel.
PoE hade iaf initiallt d2 "sucessor" feeling över det hela, för det var ett riktigt bra spel. Men i dagens läge så är PoE något helt annat. Spelet är såklart bra och roligt ännu. Men de har inte längre d2 känslan.
I dagens läge, så är det bara GO GO fast as possible som gäller. Min-maxa det och det osv. Vilket är roligt på sina vis. Men det är inte länge en d2 sucessor.
Det är ett helt annat arpg med andra ord.

Jag säger som förut, är försiktigt hype inför remaken. Skulle de skita sig helt så har vi iaf gamla kvar ännu. Vilket jag är fortfarande van vid så.

Får vi tillbaka ett d2 utan botar och fusk så blir jag väldigt nöjd. Detta hänger på att blizz faktiskt gör något åt det och inte bara ignorerar det, vilket de har gjort med d2 sedan läääänge.

Jag har jag så in åt hoppsan med tid på D2 och LOD, börja också spela vid release, lira igen ganska fort, spela ett tag och tröttna efter en tid, kom tillbaka då och då innan LOD kom, sen va jag hooked tills jag spela tills jag nästan glömde allt annat.

Ser fram emot detta, ska bli kul. Kanske kan man tom engagera kidsen nu. Haha, generations spel. Fan va fett.

Permalänk
Medlem

Bra kämpat, men det gick knappt att kolla, med svart bild varannan minut och var tionde dog streamen med fel hos tuben...

Ska nog dra igång en gubbe med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bra kämpat, men det gick knappt att kolla, med svart bild varannan minut och var tionde dog streamen med fel hos tuben...

Ska nog dra igång en gubbe med!

Nja så illa var det ju inte. Dog 1 gång, svart bild hände ett par gånger under 3-4s.
Så det kan jag hålla med om.

Men i övrigt så var streamen nice, om vi talar om dagens stream då.

Men som han även förklarade så beror det ju på hans internet.

Permalänk

Kunde inte kolla i dag, men förstår att Baal fick smaka!

Ett av mina roligaste spelminnen är från just Diablo 2 och Baal då datorn jag och min bror spelade på när det begav sig för 21 år sen var en gammal Fujitsu med alldels för lite RAM för att palla bossen innan Baal, så vad som hände när man klev mer i grottan/kryptan och fick höra "looking for Baal?" var att spelet/bilden mer eller mindre frös och hårddisken började rassla som fasen när virtuella minnet tog vid, men spelet liksom fortsatte ändå utan att man kunde göra något och sen när disken tuggat klar så spelades allt upp "snabbspolat" för att komma ikapp vad som hänt och nästan alltid låg ens karaktär där stendöd på marken.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Bra kämpat, men det gick knappt att kolla, med svart bild varannan minut och var tionde dog streamen med fel hos tuben...

Ska nog dra igång en gubbe med!

Skrivet av SleeZy:

Nja så illa var det ju inte. Dog 1 gång, svart bild hände ett par gånger under 3-4s.
Så det kan jag hålla med om.

Men i övrigt så var streamen nice, om vi talar om dagens stream då.

Men som han även förklarade så beror det ju på hans internet.

Tyvärr var det väldigt stökigt just idag. Igår fungerade streamen klockrent i sju timmar. Blir att ta ännu ett samtal med min kära internetleverantör och se om det går att komma tillrätta med det här. De hävdar (så klart!) att lösningen är att köpa ett rappare abonnemang, men ställer mig högst tveksam till att det hjälper då problemen återkommande är periodvis höga latenser och instabilitet som varar alltifrån några minuter till flera timmar.

Tack till alla som kollade i alla fall! Var roligt, ska bli kul att fortsätta mitt äventyr som Bamse och Hasse längre fram. Förhoppningsvis med mindre strul.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tyvärr var det väldigt stökigt just idag. Igår fungerade streamen klockrent i sju timmar. Blir att ta ännu ett samtal med min kära internetleverantör och se om det går att komma tillrätta med det här. De hävdar (så klart!) att lösningen är att köpa ett rappare abonnemang, men ställer mig högst tveksam till att det hjälper då problemen återkommande är periodvis höga latenser och instabilitet som varar alltifrån några minuter till flera timmar.

Tack till alla som kollade i alla fall! Var roligt, ska bli kul att fortsätta mitt äventyr som Bamse och Hasse längre fram. Förhoppningsvis med mindre strul.

Mjo samt att jag läst mig till förr att 30mb upload är att rekommendera för streams. Men efter att ha kollat runt igen efter källan så stämmer det endast in om du vill streama i 4k.

För 1080p bör 10mb räcka.

Så, mjo comhem lär nog vilja säga att du ska öka. Men det är ju för att sälja mer.
Som du även sa i din stream. Du har "upp till"

Det är den största lögnen av dem alla.
Upp till betyder att de inte behöver ge dig 10mb även om du betalar för det. Har du tur får du korta spurter med 10mb/upp(eller down för den delen)
Så när det marknadsför "upp till 100/100" så är verkligheten närmare 60 ner och kanske 30 upp.
Dvs de behöver inte ge dig 100/100 för de gör endast reklam för "upp till"

Så ordet "upp till" är en ren marknadsförings-lögn.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SleeZy:

Mjo samt att jag läst mig till förr att 30mb upload är att rekommendera för streams. Men efter att ha kollat runt igen efter källan så stämmer det endast in om du vill streama i 4k.

För 1080p bör 10mb räcka.

Så, mjo comhem lär nog vilja säga att du ska öka. Men det är ju för att sälja mer.
Som du även sa i din stream. Du har "upp till"

Det är den största lögnen av dem alla.
Upp till betyder att de inte behöver ge dig 10mb även om du betalar för det. Har du tur får du korta spurter med 10mb/upp(eller down för den delen)
Så när det marknadsför "upp till 100/100" så är verkligheten närmare 60 ner och kanske 30 upp.
Dvs de behöver inte ge dig 100/100 för de gör endast reklam för "upp till"

Så ordet "upp till" är en ren marknadsförings-lögn.

De har faktiskt ett tydligt spann och inget "upp till", så måste ändå ge Comhem att de inte far med osanning. Jag har 75-150 Mbps ned och 7-10 Mbps upp, ofta ligger jag i den övre delen av spannet. Men jag ligger uppenbart på gränsen om jag ska ha någon form av rimlig bitrate! För att få 50-70 Mbps upp måste jag också gå upp två steg till 300-600 Mbps för 200 kronor extra (totalt 629 kronor).

Har tidigare inte sett något behov, men då jag vill streama mer själv och med mina kollegor får jag nog bita i det sura. Måste ändå ringa och gnälla innan jag uppgraderar då det i åratal varit svajigt i hela området. Det gick som sagt hur bra som helst att streama sju timmar igår.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

De har faktiskt ett tydligt spann och inget "upp till", så måste ändå ge Comhem att de inte far med osanning. Jag har 75-150 Mbps ned och 7-10 Mbps upp, ofta ligger jag i den övre delen av spannet. Men jag ligger uppenbart på gränsen om jag ska ha någon form av rimlig bitrate! För att få 50-70 Mbps upp måste jag också gå upp två steg till 300-600 Mbps för 200 kronor extra (totalt 629 kronor).

Har tidigare inte sett något behov, men då jag vill streama mer själv och med mina kollegor får jag nog bita i det sura. Måste ändå ringa och gnälla innan jag uppgraderar då det i åratal varit svajigt i hela området. Det gick som sagt hur bra som helst att streama sju timmar igår.

75-150 / 7-10 är ju ändå "upp till" i mina ögon. Men det är bra att de inte marknadsför det som så. Via streamen lät det som det dock.

Men priserna är ju galet även det med. Men det beror ju på var man bor även så.

I mitt fall så är 100/100 ca 200-300, 1gb runt 800. Men så får jag ju också välja vilken leverantör jag vill ha. Är lyckligtvis inte fast med comhem.
Som vi även såg i chatten, så var det många som har haft problem med dom. Så problemet ligger nog mer där. Sedan vill de såklart att du ska beställa ett dyrare abb. Men att ha kontinuerliga störningar är inte acceptabelt imo.

Så gnäll snarare mer innan du uppgraderar. Men när det kommer till streaming så är upload det viktigaste, ner spelar mindre roll.
Så vore ju snarare bättre om du kunde uppgradera till säg 100/100, istället för 300-600 ner för att få ens 30mb+ upp.

Permalänk
Medlem

Jag ljög t.o.m om priset ser jag nu.

Kollade igen. Så här ser priserna ut där jag bor.

Kollade banhof iom att jag funderar på att byta till dom.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SleeZy:

75-150 / 7-10 är ju ändå "upp till" i mina ögon. Men det är bra att de inte marknadsför det som så. Via streamen lät det som det dock.

Men priserna är ju galet även det med. Men det beror ju på var man bor även så.

I mitt fall så är 100/100 ca 200-300, 1gb runt 800. Men så får jag ju också välja vilken leverantör jag vill ha. Är lyckligtvis inte fast med comhem.
Som vi även såg i chatten, så var det många som har haft problem med dom. Så problemet ligger nog mer där. Sedan vill de såklart att du ska beställa ett dyrare abb. Men att ha kontinuerliga störningar är inte acceptabelt imo.

Så gnäll snarare mer innan du uppgraderar. Men när det kommer till streaming så är upload det viktigaste, ner spelar mindre roll.
Så vore ju snarare bättre om du kunde uppgradera till säg 100/100, istället för 300-600 ner för att få ens 30mb+ upp.

Haha, absolut det är "upp till" men det är tydligt vad man kan förvänta sig i alla fall! Tycker så klart inte heller det är acceptabelt med återkommande störningar stup i ett men har man inget val så.... Vet också om flera som har eller har haft problem med Comhem, men känner också de som det fungerar fläckfritt hos.

Det finns inget 100/100 att välja på. Det är 75-150/7-10 (429 kronor), 150-300/7-10 (519 kronor), 300-600/50-70 (529 kronor) och 600-1200/50-100 (899 kronor). Som du ser får jag betala bra för skiten. <3 Jaja, mer gnäll och så ska jag hinna med att teststreama mer själv innan nästa gång. Igår var faktiskt första gången!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Haha, absolut det är "upp till" men det är tydligt vad man kan förvänta sig i alla fall! Tycker så klart inte heller det är acceptabelt med återkommande störningar stup i ett men har man inget val så.... Vet också om flera som har eller har haft problem med Comhem, men känner också de som det fungerar fläckfritt hos.

Det finns inget 100/100 att välja på. Det är 75-150/7-10 (429 kronor), 150-300/7-10 (519 kronor), 300-600/50-70 (529 kronor) och 600-1200/50-100 (899 kronor). Som du ser får jag betala bra för skiten. <3 Jaja, mer gnäll och så ska jag hinna med att teststreama mer själv innan nästa gång. Igår var faktiskt första gången!

Jösses vilka priser :/

Mjo jag tycker streamen var bra, allrahelst som första stream(o andra). Men så är du väl kamera van nu vid det här laget så.
De små störningarna gjorde inte så mycket imo. Men du vet ju även var problemet ligger.

(y)

Permalänk
Moderator, Testpilot

Snart professionell-streamer!

Mysig stream igår igen. Bästa sättet att få bättre internetuppkoppling är ju att flytta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SleeZy:

Jösses vilka priser :/

Mjo jag tycker streamen var bra, allrahelst som första stream(o andra). Men så är du väl kamera van nu vid det här laget så.
De små störningarna gjorde inte så mycket imo. Men du vet ju även var problemet ligger.

(y)

Skrivet av Dinoman:

Snart professionell-streamer!

Mysig stream igår igen. Bästa sättet att få bättre internetuppkoppling är ju att flytta.

Haha, rent krasst är det en flytt som blir den bästa lösningen. Jaja, får se vad som kan göras på kort sikt!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Jacob:

Haha, rent krasst är det en flytt som blir den bästa lösningen. Jaja, får se vad som kan göras på kort sikt!

https://www.broadbandchoices.co.uk/guides/speed/boost-your-in...

Här har du lite handfasta tips på vad du kan göra för att få snabbare data.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

https://www.broadbandchoices.co.uk/guides/speed/boost-your-in...

Här har du lite handfasta tips på vad du kan göra för att få snabbare data.

Tack för försöket att dumförklara mig offentligt. Det blir ingen coronafri kram nästa gång vi ses.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack för försöket att dumförklara mig offentligt. Det blir ingen coronafri kram nästa gång vi ses.

Synd att du har så segt nät, annars kunde du ha laddat ner mer ram för att öka bandbredden...

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av medbor:

Synd att du har så segt nät, annars kunde du ha laddat ner mer ram för att öka bandbredden...

Jag föreslår softRAM. Funkar alldeles utmärkt för att dubblera RAM-minnet.

https://winworldpc.com/product/softram/1x

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

Jag föreslår softRAM. Funkar alldeles utmärkt för att dubblera RAM-minnet.

https://winworldpc.com/product/softram/1x

Var kan jag ladda ned mer lagring?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Var kan jag ladda ned mer lagring?

Prova googla Killdisk

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Var kan jag ladda ned mer lagring?

Är detta "nyaste" diablo stream tråden? när kommer nästa del eller gav du upp hoppet? kanske jag som missat sista delen också, den risken finns.
Citerade ett helt orelaterat inlägg för din uppmärksamhet

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aka_The_Barf:

Är detta "nyaste" diablo stream tråden? när kommer nästa del eller gav du upp hoppet? kanske jag som missat sista delen också, den risken finns.
Citerade ett helt orelaterat inlägg för din uppmärksamhet

Sorry, inte meningen att ignorera dig! Det är denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1627687-diablo-ii-med-...

Har tagit ett litet break, men ska återkomma med stream vid tillfälle! Bamse ska klara hela Hell innan jag är färdig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Sorry, inte meningen att ignorera dig! Det är denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1627687-diablo-ii-med-...

Har tagit ett litet break, men ska återkomma med stream vid tillfälle! Bamse ska klara hela Hell innan jag är färdig.

Då ska jag hålla koll där, farma tills du har en enigma

Du kanske missade mitt citat bara, det händer mig med ibland om jag får många citat. kanske en liten bubbla som vissa forum har vid citat tecknet där man kan se alla nya citat man fått?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Var kan jag ladda ned mer lagring?

Man kan jue alltid komprimera disken, det är jue old school om något