Sony utlovar uppföljare till Playstation VR

Permalänk
Melding Plague

Sony utlovar uppföljare till Playstation VR

En dedikerad VR-upplevelse med förbättringar över hela brädet är under utveckling till Playstation 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med sladd...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju redan schyssta headset i WMR-systemet, synd att de inte vill stödja det till Xbox.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Praktikant ✨

Ska bli intressant att se vad Sony kan göra med kontrollerna denna gång i och med Dualsense-konceptet. Playstation Move-kontrollerna från första generationens Playstation VR var verkligen inte roliga.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom löser det så man kommer kunna köra en trådlös överföring ist för kabel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Tack för påminnelsen att jag fortfarande inte sålt mitt PSVR. Använt två gånger, kändes som att Sonys lösning låg långt efter de andra.

Trådad VR kommer jag aldrig köpa igen efter Oculus Quest.

Permalänk

Jag tror att det är Sony som kommer vara dem som pushar VR användandet mest, inte bara för att det är dem som säljer mest VR headset men för att de har titlar som hade varit otroliga med VR. Tänk er bara Dark Souls eller Spiderman i VR och hur sjukt det skulle vara, och nu när de har lärt sig från sitt första headset kan det bara bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Jag tror att det är Sony som kommer vara dem som pushar VR användandet mest, inte bara för att det är dem som säljer mest VR headset men för att de har titlar som hade varit otroliga med VR. Tänk er bara Dark Souls eller Spiderman i VR och hur sjukt det skulle vara, och nu när de har lärt sig från sitt första headset kan det bara bli bättre.

Blir nog tight match mellan Sony och Facebook. Sony har ju fördelen med alla som redan äger en konsol. Tror även Samsung kan komma långt.

Så länge Facebook får bra med konkurrens så. Deras potentiella rörelsebaserade datainhämtning ger mig kalla kårar. Finns en anledning till att Quest har säljstopp i Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hoppas dom löser det så man kommer kunna köra en trådlös överföring ist för kabel.

tekniken är inte stabil än, jag anv quest 2 trådlöst till pc. Mycket som kan strula och ge sämre upplevelse. Dom kommer nog inte ge ut trådlöst först det är väldigt stabilt och enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

tekniken är inte stabil än, jag anv quest 2 trådlöst till pc. Mycket som kan strula och ge sämre upplevelse. Dom kommer nog inte ge ut trådlöst först det är väldigt stabilt och enkelt.

Men det är för att till Quest anänder man en icke officiell lösning med Wifi.
Och med rätt förutsättningar så tycker ju tom John Carmack att Facebook själva borde kunna erbjuda en officiell-lösning baserat på det eftersom så många redan använder och är nöjda.
En officiell lösning kan fixa dom ev problemet se på HTC som haft trådlöst länge, det funkar vad jag vet utan problem?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av att pröva racingspel i VR så då är det ju inget problem att det inte är trådlöst... Men å andra sidan skulle det ju vara intressant att pröva andra typer av VR-spel också

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Detta har potential att bli mycket bra, realistisk haptik och AAA-spel samt att det blir tillgängligt för en bred massa (nuvarande leveransproblem med PS5 borde väl vara löst när detta väl släpps). Blir intressant att se vilka tekniska innovationer som har gjorts sedan sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Tänk er bara Dark Souls eller Spiderman i VR och hur sjukt det skulle vara.

Disney släppte ett Spiderman spel på Steam till VR. Det är otroligt dåligt, som något utvecklat av en praktikant på två veckor, men det finns.

Sen är idén fantastisk, där det otroligt simpla Windlands 2 låter dig pröva att svinga runt. Om du vill testa så borde du gå in i inställningarna och stänga av så repen inte drar in sig själva, sen är det bara att svinga på.

Edit: länkar

https://store.steampowered.com/app/1067800/SpiderMan_Far_From...

https://store.steampowered.com/app/458580/Windlands_2/

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

tekniken är inte stabil än, jag anv quest 2 trådlöst till pc. Mycket som kan strula och ge sämre upplevelse. Dom kommer nog inte ge ut trådlöst först det är väldigt stabilt och enkelt.

Jag har börjat spela med den trådlösa adaptern till min HTC vive och jag har inte märkt någon störning när jag spelar.

Permalänk
Medlem

En ny och bättre Wi-Fi-standard är på gång och borde leda till nya VR-produkter när som helst:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ay

...Fast det kanske blir för dyrt att implementera för PSVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan460:

Jag tror att det är Sony som kommer vara dem som pushar VR användandet mest, inte bara för att det är dem som säljer mest VR headset men för att de har titlar som hade varit otroliga med VR. Tänk er bara Dark Souls eller Spiderman i VR och hur sjukt det skulle vara, och nu när de har lärt sig från sitt första headset kan det bara bli bättre.

Du har en poäng ändå eftersom dom har mycket annat men dom två exemplen på spelserier äger inte Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Du har en poäng ändå eftersom dom har mycket annat men dom två exemplen på spelserier äger inte Sony.

Spiderman äger de ju.
Att det sen är tillsammans med Marvel spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Spiderman äger de ju.
Att det sen är tillsammans med Marvel spelar ingen roll.

Som jag förstått det så har Sony ensamma rättigheterna till filmer och Marvel ensamma rättigheterna till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Som jag förstått det så har Sony ensamma rättigheterna till filmer och Marvel ensamma rättigheterna till spel.

Spelen är fortfarande utvecklade och producerade av Sony så det vore fel att säga att de inte är deras. Sen att ett spel till PSVR kräver Marvels godkännande må så vara