Tävling: Hur ska Webhallen utöka sitt utbud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

De har ju dock redan kategori för detta med just två OLEDs så.

Nämen! Hade jag missat, jag sökte på OLED och missade den. Fast det var nog inte igår. Misstänker att Samsung har bättre kickbacks på sina QLED för just OLED är inget man verkar pusha på Webhallen.

Till min glädje såg jag att man hade små kort med ESP8266 i sortimentet. Här ska byggas en liten grunka med webstyrning!

Sen - premiumDAC från Topping eller Schiit vore kul!

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Skrivbord.

Idag har ni en del "gaming" skrivbord. Vist, det finns en del gamers som vill ha sådana. Men tror det finns många fler som vill ha ett bra skrivbord som går att höja och sänka som inte är svart och massa dekaler på. Jag kan tänka mig att det finns många som mig som vill ha det "clean".

Så vad jag skulle säga att ni skulle ta in är:
* Skrivbord av alla dess typer, vita, svarta, trä mm.
* Höj och sänkbara (många jobbar hemma numera är ute efter detta)
* Bra kabelhantering. Kablar i all äro, men varför vill jag att dom skall falla ut på sidan av skrivbordet istället för färdiggjorda hål eller dylikt?

Ni är en datorbutik och säljer allt möjligt bra, men just inom hemmakontor tycker jag att ni inte riktigt har det utbudet som ni borde.

Visa signatur

CPU - QuadCore Intel Core 2 Quad 2,4 Q6600 | Ram - 4 096MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) | Moderkort - Asus P5E3 | Grafikkort - ATI Radeon HD 3870 X2 (1024 MB)

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det fortfarande många tillbehör som använder Micro USB, så man behöver såna kablar ibland.
Det finns kablar med vändbar Micro USB-kontakt och jag tycker att alla Micro USB-kablar borde ha såna.
Tyvärr hittar jag dem i Sverige bara hos en annan butikskedja (en du inte gissar i första taget), och de har bara en kort platt kabel som saknar skärmning. Har de ensamrätt på såna i Sverige eller skulle Webhallen kunna ta in såna/bättre?

Annars vore magnetiska USB-kontakter suverräna. Men då vill man ha adaptrar till micro-B och USB C/2..0 med samma magnetiska koppling så man slipper ha olika kablar till dem, annars är det mindre poäng.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska ta in vuxenleksaker.
Så när man köper en ny leksak(datorgrejer) till sig själv. Så kan man även köpa en vuxenleksak till sin partner/s om man har någon/några.
Så blir det inga sura miner sen när man sitter och gamear!

Genialiskt!

Permalänk
Medlem

Det enda moraliskt rätta vore att satsa på någon form av återbruk. Jag förstår såklart de administrativa svårigheterna och att det kanske inte direkt skulle löna sig i rena pengar men de värdegrundsmässiga och varumärkesbyggande fördelarna skulle vara väldigt stora och gynna företaget som helhet. Ni har redan en jättebra fyndhörnan som skulle kunna byggas ut, alternativt kunde ni göra det lokalt till vissa affärer (tänker exempelvis på den där hörnan på Fridhemsplan där caféerna aldrig blivit till något). Ett alternativ skulle vara att integrera detta med någon partners befintliga system, varför inte med marknaden här på Sweclockers?

Lycka till 😘

Stavfel
Permalänk
Medlem

Stekpannor och kastruller. Utöka utbudet av köksknivar, det finns en just nu.

Då jag har Phillips hue hemma och telldus på väg ut (det når inte lika långt/krångligare med Google home) så vill jag ha fler termometrar/hygrometrar med zigbee som funkar med Hue bryggan. Fråga hur varm poolen är, fråga hur fuktigt det är ute. Om man behöver vattna i odlingen mm. Saker så man inte behöver programmera och göra egna lösningar, finns många fler än nördar som vill ha denna vardagslyxen

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

En begagnad marknad som utförs av Webhallen.

Något jag alltid har eftersökt har varit en begagnad marknad (väldigt likt Sweclockers marknad) men med säkerheten på att varorna fungerar och håller en acceptabel nivå. T.ex. hade en säljare skapat en annons, lämnat in en produkt till Webhallen och därefter kollas produkten igenom och klassas utifrån deras fyndnivåer för att säkerställa att produkten fungerar och inte har några problem. Produkten läggs sedan upp på någon sida hos Webhallen där folk kan browse:a efter fynd.

För köpare skapar detta en trygghet att handla begagnat vilket är otroligt bra för miljön men även plånboken där man oftast kan skapa tjäna 10-50% på ordinariepris om man nu är villig att handla begagnat. Självklart ska det vara upp till säljaren att sätta pris och dylikt där Webhallen egentligen bara agerar mellanhand samt "lagerplats".

Anledningen till att detta fungerar är för att Webhallen men sin stora kundkrets och höga tillförlitlighet kan garantera att produkterna fungerar, vilket ger kunder en säkerhet på att det hen köper inte fungerar när hen är hemma för att testa det. Vilket förmodligen leder till att säljare når ut till fler kunder.

Problem som jag kunnat identifiera:
- Står köparen för frakten två gånger?
Nja, utefter vad jag sett iallafall hos de flesta Sweclockers annonserna så sker försäljningen oftast i samma städer. Detta tillåter då att köparen lämnar in produkten till närmsta Webhallen butik > Webhallen ser till att produkten fungerar > Säljaren kommer in till Webhallens butik och köper produkten. Alltså kommer tjänsten inte att fungera för städer som inte har en Webhallen tyvärr.

- Vad händer om varan inte säljs och blir stående i lagret i en evighet?
Går väl förmodligen att i ToS kunna säga att om varan inte säljs inom X antal dagar så ska varan hämtas upp eller så blir det någon avgift på det.

- Vill Webhallen bli indragen i en eventuell tvist mellan köpare och säljare?
Förmodligen inte, men utifrån lite googling så kom jag fram till att en reklamation mellan privatperson bedöms utifrån:
- varan inte är som säljaren har sagt
- varan är i mycket sämre skick än du kunde förutsätta, till exempel utifrån vad varan kostar
- säljaren har låtit bli att berätta för dig om fel av mer allvarlig karaktär som hen kände till
I detta fallet har Webhallen utfört en kontroll vilket både köparen och säljaren litar på.

Så ja, det här hade väl varit min idé som jag hade velat att Webhallen hade utökat med i form av en tjänst.

Permalänk
Medlem

Ett par tips:

1. Munskydd känns som att det ligger i tiden... Givetvis i blått med er egen logga men också andra varianter, blandade nördiga designer helt enkelt. Givetvis tål de en rejäl maskintvätt också. Komplettera med att även sälja engångsskydd.

2. Stiliga prylar till skrivbordet, musmattor, hörlurshållare och annat för oss som kanske inte bara vill ha svarta prylar och RGB. Saker för oss som är både 30 och 40+ Typ som denna.

3. Ert utbud av mekaniska tangentbord behöver lite mer kärlek. När jag köpte ett nytt tangentbord hamnade ni inte ens på min shortlist över leverantörer att titta hos (:() då märken som bla Varmilo och Ducky saknades. Men men... Ni har fortfarande chansen att sälja till mig, plocka in detta till vettigt pris så är det ett dag ett-köp för mig. Inser att jag ibland vill ha ett numeriskt tangentbord.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Hamburgare

Permalänk

Bättre och mer konsekvent utbud av Warhammer och hobby! Sjuuuuukt smidigt att köpa Warhammer och få hem det till en instabox - ingen annan gör det, bara ni.

Permalänk
Medlem

Om det beror på stigande ålder eller allmän känslighet för det skräniga vet jag inte men jag har ett förslag.

Jag skulle önska att det fanns en kategori med produkter som inte är "GAMERblinkblinkhyperultra"
Blir bara svårare och svårare att hitta en hyffsat neutral kringprodukt till datorn som bara ser bra ut och gör det den ska.

Det blir bara svårare och svårare att förklara för grannen varför det lyser och blinkar som ett flygfält i regnbågens alla färger från fönstret intill datorn. Speciellt svårt är det att möta besvikelsen hos kvarterets barn när de får höra att jag inte bedriver tivoli i huset.

Så fler "tråkiga" prdukter tack!

Permalänk
Medlem

Mer variation av märken på RAM-minnen. Utbudet idag är rätt skralt, speciellt eftersom det mesta är slut. Bristen gör att man letar sig till andra sidor vilket nog lätt leder till att folk beställer alltihopa någon annanstans.

Produktpaket: Webhallen -paket som man kan köpa i ett nafs. Likt uppgraderingspaket på PC-sidan. För streamern, cykelyoutubern, bilyoutubern, ut-och-vandra-filmaren o.s.v.

Ni har kameror, men ska jag vara ärlig är mängden tillbehör mediokert. Uselt för att vara lite bärsk. Det finns så otroligt mycket smarta och billiga tillbehör till bara GoPro. Sen önskar jag att det även fanns ett urval av vettiga instegskameror för kreatörer. Kategorifokuset bör inte vara "fotografer" utan "kreatörer". T.ex. Sony ZV-1 med tillbehör. Aldrig en kamera bara. Utan adaptrar för filter och tilläggsobjektiv (finns både för GoPro och kameror likt ZV-1) Billiga stativ både för vlogging, bordsplacering, skrivbordsarmar o.s.v. Paket med fästen, remmar, väskor och annat. Det går att utveckla väldigt mycket och med vettiga paket kan man hjälpa nybörjare.

Önskar även en kategori som hette "Tillverkat i Europa". Men den lär ju inte rymma mycket. Haha

Annars håller jag med i inlägget @Korkskruv skrev på första sidan om gör-det-själv-elektronik. Kan vara svårt att lagerföra i alla butiker och elektronikkomponenter är nog svårt att få någon ruljans på till konsumenter. Men man kan drömma.

Sen måste ni öppna butiker norr om Stockholm! Gävle, Sundsvall, Umeå, Luleå. Helst Sundsvall, men håll er borta ifrån Birsta!

Nu har jag spånat klart!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Hemmabiosegmentet behöver breddas. Nu är det i stort sett TV och ljudlimpor som ingår i er definition, vilket är smalt och tråkigt. Projektorer, då speciellt de med 4K-upplösning, dukar och takfästen behövs ju också. Liksom recievers och surroundhögtalare. Gärna även sådana med Dolby Atmos-funktion (takmontering eller uppåtskjutande). 5.1 och 7.1 räcker inte längre, nu vill vi ha 7.2.4! Plus att ni gärna får börja sälja film igen, då gärna specialutgåvor från BFI, Criterion Collection och Arrow Video

Permalänk
Medlem

Diskmaskin var de senaste jag köpte och (tyvärr) inte hittade på Webhallen.

Permalänk

Fler produkter från befintliga leverantörer. Exempel Deltaco's hela produktutbud eller Noctuas alla produkter osv.
Behöver inte ha allt i lager men skulle vara smidigt att enkelt kunna beställa från er hemsida de produkter som tillverkarna erbjuder men få distributörer har i lager. Inget emot om man behöver vänta en vecka på leverans.
Exempelvis Deltaco's specialkablar eller 5V fläkt från Noctua.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se ett betydligt större utbud av vattenkylningsprodukter. Just nu säljs det nästan enbart EKWB , Corsair och Alphacool i Sverige och om man ska köpa något annat måste man beställda från andra länder i Europa. Hade varit trevligt att se produkter från märken som Barrow, Bykski, Aquacomputer, Bitspower, HWlabs m.m.

Det hade också varit kul om webhallen köpte in mer chassi i SFF-format. Både SFF och vattenkylning är ganska nischade marknader just nu, men de växer stadigt och det börjar dyka upp fler och fler communities för det.

Permalänk

Webhallen har redan sin egen brand av dator, Webhallen Config.
Jag tycker det vore super om ni utvecklat och breddat er egen branding mer.
Med en serie tillbehör kring hela Webhallen Config.
Ni börjar sälja Webhallen Config gamingskärmar, keyboards, möss, gaming headsets, sladdar te.x DP-sladdar, HDMI-sladdar, USB-kablar
.
Det kan ju börja i den biten kan jag tycka med Webhallen Config utveckligen, och vem vet. En dag kanske det slutar i egna moderkort, och andra datorkomponenter.
The sky is the limit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Hemmabiosegmentet behöver breddas. Nu är det i stort sett TV och ljudlimpor som ingår i er definition, vilket är smalt och tråkigt. Projektorer, då speciellt de med 4K-upplösning, dukar och takfästen behövs ju också. Liksom recievers och surroundhögtalare. Gärna även sådana med Dolby Atmos-funktion (takmontering eller uppåtskjutande). 5.1 och 7.1 räcker inte längre, nu vill vi ha 7.2.4! Plus att ni gärna får börja sälja film igen, då gärna specialutgåvor från BFI, Criterion Collection och Arrow Video

Håller med! Kan lova att jag hade köpt mängder av 4K Bluray filmer om det fanns tillgängligt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sickan90:

Skrivbord.

Idag har ni en del "gaming" skrivbord. Vist, det finns en del gamers som vill ha sådana. Men tror det finns många fler som vill ha ett bra skrivbord som går att höja och sänka som inte är svart och massa dekaler på. Jag kan tänka mig att det finns många som mig som vill ha det "clean".

Så vad jag skulle säga att ni skulle ta in är:
* Skrivbord av alla dess typer, vita, svarta, trä mm.
* Höj och sänkbara (många jobbar hemma numera är ute efter detta)
* Bra kabelhantering. Kablar i all äro, men varför vill jag att dom skall falla ut på sidan av skrivbordet istället för färdiggjorda hål eller dylikt?

Ni är en datorbutik och säljer allt möjligt bra, men just inom hemmakontor tycker jag att ni inte riktigt har det utbudet som ni borde.

Kompis
https://www.webhallen.com/se/category/2650-Hemmakontoret?page...
To be fair så är det rätt nysatsat

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ett utbud av Fairtrade/etisk/miljövänlig/modulär/easy-to-repair elektronik skulle vara ett välkommet segment.

Elektronikbranschen har inte varit bra på just detta men det finns mindre webshoppar/tillverkare som ändå satsar på det och försöker nå ut. Att samla fler av dessa prylar på samma butik vore fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Ni har mobiltelefoner men utbudet tycker jag verkar vara lite för nära vanliga telefonbutiker. Köp in lite mer udda telefoner med alternativt OS som Planet Gemini och/eller Cosmo, PinePhone, Librem5, F(x)tech Pro1, Fairphone 3, Meizu MX4 (med Ubuntu Touch), etc.

Visst är det nischprodukter men det är å andra sidan där ni kan ha styrka i ert lokala lager. Tänka sig att kunna vandra in i en Svensk butik och vandra ut med en sprillans ny smart telefon som man i normala fall bara kan köpa online med en månads väntetid.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk

Budget pc som levererar

Jag önska att :

Webbhallens borde ha budget PC som funkar great i spelen

Och en andra hands marknad för de som uppgraderar hela tiden

Tack för mig

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta in och sälja produkter från LTT Store?
https://www.lttstore.com/

Tänker på deras vattenflaskor och musmatta m.m.

https://www.lttstore.com/collections/accessories/products/des...

Permalänk
Medlem

Det finns en till intressant joysticktillverkare som inte har någon återförsäljare i Sverige, VKB https://flightsimcontrols.com/

Permalänk

Vem vann?