Permalänk
Medlem

Soundbar

Tjenna!

Är på jakt efter en soundbar till min LG CX77.

Har kikat en hel del och jämfört pris kontra finesser. Hade först siktat in mig på en Sonos Arc, men i efterhand så börjar jag fundera på om den verkligen är bäst... LG Sn11rg har inte jättebra recensioner tyvärr, då den också var den kandidat i mitt letande. Samsung HW-Q950T tycker sambon är ful, vilket är synd då den har väldigt bra recensioner.

Dolby Atmos och allt sånt gull är nästan ett krav då jag vill ha ut max från TVn. Vad har ni? Eller vad hade ni valt?

Är öppen för förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Tjenna!

Är på jakt efter en soundbar till min LG CX77.

Har kikat en hel del och jämfört pris kontra finesser. Hade först siktat in mig på en Sonos Arc, men i efterhand så börjar jag fundera på om den verkligen är bäst... LG Sn11rg har inte jättebra recensioner tyvärr, då den också var den kandidat i mitt letande. Samsung HW-Q950T tycker sambon är ful, vilket är synd då den har väldigt bra recensioner.

Dolby Atmos och allt sånt gull är nästan ett krav då jag vill ha ut max från TVn. Vad har ni? Eller vad hade ni valt?

Är öppen för förslag

Kollat HW-Q800T? Inga satelliter förvisso om det är viktigt för dig. Annars finns den på rea för tillfället.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är väll inte detta förslag "sambo gordtjänt"
Men mitt förslag är att skippa ljudlimpan och gå direkt på av-resiver och högtalare istället till/för den tvin.

När jag letade ljud till min tv (65C7V) för två år sedan så blev det av-resiver då alla limpor bara hadde massa mjukvarufel eller begränsningar med ljudformat och hdmi portar.
Och jag är mycket nöjd med det valet
Dock jag har ingen sambo än...

Edit: Klipsch Cinema 1200 ser rätt intresant ut om du måste välja limpan ändå

Permalänk
Medlem

Ganska grymt pris på Q950T just nu

Permalänk
Medlem

Q950T är billig just nu, men den kanske inte går hem heller.

En sak jag har funderat på ett tag är ett par Klipsch The Fives som är stereohögtalare som är anpassade att stå vid en TV med HDMI-ingång och så. Fördelen är att de är rätt snygga, i alla fall i mina ögon. Man kan få dem i valnöt och med lite olika färger på tyget.

Permalänk
Medlem

Har själv en Sonos Beam och två Sonos One. Riktigt bra ljud, och användarvänligheten är på topp.

Permalänk
Medlem

Under BF, hade jag siktet inställt på JBL bar 9.1,, men blev inget köp. då de blev slutsålda ganska hastigt