Permalänk
Medlem

Ps5 slut överallt

Den finns inte nånstans att köpa. Japanerna har producerat för få konsoler och borde skämmas.

Hur lång tid ska man behöva vänta??

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Den finns inte nånstans att köpa. Japanerna har producerat för få konsoler och borde skämmas.

Hur lång tid ska man behöva vänta??

Yes. Eller No. Vad ska vi diskutera? Om det gäller att det är lång kö finns det massor av trådar om det redan.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Om du inte har bokat något och om du inte skulle råka ha supertur att hinna snappa upp något som skulle dyka upp i lager i några sekunder, så lär du få vänta många månader.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Det dyker ju upp PS5 på marknadsplatsen ganska ofta dock, köp där istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det dyker ju upp PS5 på marknadsplatsen ganska ofta dock, köp där istället.

Vilken marknadsplats? Fb?

Allt jag ser på blocket säljs för 8000 kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Vilken marknadsplats? Fb?

Allt jag ser på blocket säljs för 8000 kr..

Här på Sweclockers naturligtvis. Finns en nu för lite drygt 6000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Vilken marknadsplats? Fb?

Allt jag ser på blocket säljs för 8000 kr..

Vänta många månader på PS5 eller betala ett par tusen extra direkt på blocket. Bara o bestämma sig.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pretora:

Japanerna har producerat för få konsoler och borde skämmas.

Nej.

Efterfrågan är betydligt större än vad någon kunde förvänta sig, dessutom är det brist på mycket i teknikvärlden.

Ibland kan det vara värt att läsa på lite om saker innan man kastar ut förolämpningar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Här på Sweclockers naturligtvis. Finns en nu för lite drygt 6000:-

Men det ska väl betalas direkt och går inte att delbetala..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej.

Efterfrågan är betydligt större än vad någon kunde förvänta sig, dessutom är det brist på mycket i teknikvärlden.

Ibland kan det vara värt att läsa på lite om saker innan man kastar ut förolämpningar.

De visste om förväntningarna på PS5. Så det var inte över förväntan i alla fall. De borde länga ner sitt trams och logga stegen före konsumenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Vänta många månader på PS5 eller betala ett par tusen extra direkt på blocket. Bara o bestämma sig.

Jag skulle vilja ha PS5 till ffxiv i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Men det ska väl betalas direkt och går inte att delbetala..

Måste du delbetala nått för under 10 000 kr, så köp det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Men det ska väl betalas direkt och går inte att delbetala..

Du får ta ett lån på banken så får du delbetala på lånesumman istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Måste du delbetala nått för under 10 000 kr, så köp det inte.

Precis. Bättre att spara ihop och köpa när man har pengarna, för i slutändan så betalar man alltid mer oavsett.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pretora:

Den finns inte nånstans att köpa. Japanerna har producerat för få konsoler och borde skämmas.

Hur lång tid ska man behöva vänta??

Varför så akut, det finns väl ändå knapp några spel till PS5?

Men jag förstår att du vill ha en PS5 när GTA 6 kommer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pretora:

De visste om förväntningarna på PS5. Så det var inte över förväntan i alla fall. De borde länga ner sitt trams och logga stegen före konsumenterna.

Varför känns det som du bara snackar goja?

Du tror alltså att de inte VILL sälja mer konsoller om de kunde? Det är så korkat att man blir mörkrädd helt ärligt. Speciellt när de går back per konsoll, och vinsten ska genereras från spel och annat.

Du menar alltså helt ärligt att det är ett aktivt beslut från Sony att inte kunna möta efterfrågan med sitt utbud?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Måste du delbetala nått för under 10 000 kr, så köp det inte.

Jo det gör jag.

Permalänk
Medlem

finns ändå inga vettiga spel än.. lär bli så här minst till sommaren om inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Varför känns det som du bara snackar goja?

Du tror alltså att de inte VILL sälja mer konsoller om de kunde? Det är så korkat att man blir mörkrädd helt ärligt. Speciellt när de går back per konsoll, och vinsten ska genereras från spel och annat.

Du menar alltså helt ärligt att det är ett aktivt beslut från Sony att inte kunna möta efterfrågan med sitt utbud?

De har gjort bort sig och skiter i konsumenterna. Vi ska kunna få våra konsoler utan fördröjning.

Permalänk
Medlem

Snacket om att ingen kunde förutspå den stora efterfrågan???? Alla borde väl fattat att det skulle vara väldigt många som ville köpa PS5 eller!?

Sony har gjort bort sig. Att ha ett släpp och inte ens kunna få fram 5% till kunderna. Ja då har man inte ett släpp. Det är falsk marknadsföring och lurendrejeri!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

De har gjort bort sig och skiter i konsumenterna. Vi ska kunna få våra konsoler utan fördröjning.

Det är brist på alla möjliga kretsar. Folk har väntat på sina RTX 30xx sedan hösten -20. Dessutom har du inte förbokat och det är väl dem som borde få förturen att klaga..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Finns massor på Tradera, dock får du betala (mycket) extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

De har gjort bort sig och skiter i konsumenterna. Vi ska kunna få våra konsoler utan fördröjning.

För att det är en mänsklig rättighet att äga senaste konsolen eller? Som vatten å frihet att tänka vad man vill och sånt? Ge dig nu.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

De har gjort bort sig och skiter i konsumenterna. Vi ska kunna få våra konsoler utan fördröjning.

Hade du hellre sett att alla får köpa konsollen om ett år än att folk kan köpa den redan nu?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Ja, klart det är Sonys fel att det inte finns komponenter och att det är en pandemi i världen! HUR KAN DOM GÖRA SÅ HÄR MOT OSS?!

Skärp er för fan.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pickadulverman:

Finns massor på Tradera, dock får du betala (mycket) extra.

Samt att de oftast är använda.. Jag vill ha ny ej oöppnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretora:

Samt att de oftast är använda.. Jag vill ha ny ej oöppnad

oöppnad innebär att kartongen inte blivit öppnad. Därav är den inte använd. Kan ses som ny i många ögon

Permalänk
Skrivet av pretora:

Samt att de oftast är använda.. Jag vill ha ny ej oöppnad

Det finns nya också.

"Ny ej oöppnad" Tack för att du existerar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då låser vi tråden då den har spårat ur och tillför absolut ingenting.

Mvh

Tiamat/Moderator